Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sientje schreef:Had je toevallig dit topic gelezen?
ikdoemaarwat schreef:is het losloopgebied??
inge1968 schreef:ikdoemaarwat schreef:is het losloopgebied??
dat moet niets uitmaken, dan kan iedereen daar dus maar zijn hond los laten lopen onder appel of niet sociaal naar andere honden of mensen of niet.
ik deed wel altijd mijn hond vast als ik iemand zag aan komen waarvan de hond was aangelijnd.
en mijn honden waren allemaal erg lief naar andere honden en mensen(blindegeleidehind in opleiding)
niet alle honden gaan namelijk vriendelijk met elkaar om en dan kunnen de honden altijd nog los om te spelen.
ik vind het dus gewoon sociaal als je rekening houd met elkaar.

Citaat:ik vind het juist wel degelijk uitmaken
als het losloopgebied is dan lopen mijn honden los.......TS verteld dat haar bulletje ook los loopt...als je dat op afstand ziet, ja dan lijn ik dus niet aan
als ik elke keer mijn hond moet aanlijnen in losloopgebied dan kan ik hem net zo goed vasthouden, het is soms beredruk...
het heet dan ook "losloopgebied"
als je een hond hebt die dat niet kan, dan heb je daar niks te zoeken.....
wel is het zo dat als mijn honden loslopen ik een aangelijnde hond zie, ik mijn honden idd ook aanlijn omdat ik geen zin heb in probs
maar allebei los, dan laat ik het zo....
rixtb schreef:Er is natuurlijk veel verschil in losloopgebied. Bij ons in de omgeving is het niet druk, en kom je niet om de zoveel meter anderen tegen. Het is gewoon heel vervelend als jezelf netjes je hond vast doet om bepaalde redenen, en de ander zijn hond op je af komt vliegen. Wij vinden het prima als een hond losloopt, mits hij bij zijn baas blijft bij het passeren.

Citaat:Ok stel ik kom jou tegen, om ons maar even als voorbeeld te noemen dan
is jouw hond aangelijnd? zoja.....dan lijn ik eventjes aan....ik heb geen zin in problemen
zoniet.....ja helaas dan laat ik ze toch echt gaan
ik heb zelf ook de ervaring dat als mijn beul aan de lijn zit hij vele malen aggressiever is dan los....geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt om hem vast te zetten als een andere hond los loopt, dat is vragen om moeilijkheden
buiten een losloopgebied zijn mijn honden vast, ongeacht wel of geen mensen/honden op straat..

De kleinste til ik altijd op, want die luisterd niet meer (doof)