Ondertussen is hij al 2 jaar oud, maar het blijft toch mijn kleine ventje.
Maandagavond/nacht begon hij ineens zomaar te hoesten en was niet lekker. Dinsdagochtend meteen naar de DA gegaan en daar werd bevestigd wat we al wisten: hij was ziek. Er werd uitgegaan van een virus en hij kreeg verschillende spuitjes/pilletjes om hem weer op de been te krijgen. Helaas geen effect en hij werd steeds gammeler, dus gisteren weer naar de DA. Weer wat middeltjes meegekregen en gisteravond kreeg hij een korte opleving. Wij blij natuurlijk, want we hoopten dat dit het begin was van het herstel.
Vanochtend was hij eigenlijk weer net zo brak als de dag ervoor; meteen de DA gebeld, maar we moesten even afwachten en het wat tijd gunnen.
Vanavond kwam ik thuis uit m'n werk en ik zag meteen dat hij weer zieker was geworden. Dus Rooyke weer in het reismandje gedaan en voor de 3e keer in 3 dagen naar de dierenkliniek gegaan. Vanavond is er bloedonderzoek gedaan en er blijven 2 opties over: een heel hardnekkig virus of FIP. M'n arme mannetje heeft 40,7 graden koorts, hij is zo zielig
We moeten hem nu gaan dwangvoeren omdat hij uit zichzelf niet meer wil eten, zo sneu allemaal.Als het een virus is dan heeft hij nog een kans, als het FIP zou zijn..... ik durf er bijna niet aan te denken, moet constant huilen bij het idee dat we hem misschien wel kwijt gaan raken.
Duimen jullie voor hem mee?

,ik heb ooit eens een ziek stinkdier gehad die kreeg ook die vitamine pasta en die heeft ie heel lang elke dag gehad (vond ie erg lekker)
Als m'n dieren echt ziek zijn dan wil ik ze echt geen zorg onthouden. Als het nu alleen om een beetje 'niet lekker' gaat dan wil ik nog weleens een dagje aankijken of het vanzelf beter wordt, we hebben immers allemaal weleens een dag dat we wat minder goed in ons vel zitten en dan rennen we ook niet meteen naar de huisarts. Maar als er echt iets aan de hand is, of als ik alleen maar vermoed dat er iets serieus in het spel is, dan pak ik m'n reismandje en dan gaan we richting de DA. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om m'n dieren de nodige zorg te onthouden uit laksheid of krenterigheid.
).
Donderdag heeft hij een paar Temptations op en dat was het dan......