Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jouw hond doen?

Inbrekers? Die zouden niet binnen komen, mijn hond verscheurt ze levend!
74 (30%)
Mijn hond zou hard blaffen, maar bijt niet.
64 (26%)
Mijn hond? Die slaapt gewoon verder!
8 (3%)
Die van mij zou ze kwispelend tegemoet komen en ze een kop koffie en een koekje aanbieden
72 (29%)
Anders...
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 245

Iris82

Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 12:29

Loop al weken met dit topic in mn hoofd, maar het kwam er maar niet van.
Nu is er een topic op LZP waarbij ingebroken werd, dus kwam het idee voor dit topic weer naar boven.

Wat zou jouw hond doen??
Mijn hond is dus echt geen waakhond. Vind iedereen lief en leuk en gezellig.
Jammer maar helaas. :+

R0oszs

Re: Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:31

ik denk dat onze hond hard gaat blaffen, maar dat doet hij nu ook als er mensen binnenkomen van stal die hij wel kent ..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:33

Mijn ene hond gaat eerst heel agressief blafen, maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat hij wel degelijk zou grijpen als die persoon dan ook echt de dam opkomt (is een paar keer voorgekomen dat ze dus niet meer durfden :P).
Maargoed daar zijn ze bij ons voor aangenomen, het zijn erf/waakhonden.
2e is een berner en das is een mietje, die zal niks doen

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:35

ik heb er 3 en zullen alle 3 anders reageren .

Coco . gaat eerst heel hard blaffen en dan verder luieren .

Jiggy . hangt gelijk in broekspijpen :+ .

En nikey . die geeft de spullen mee aan . :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:37

De mijne grijpt direct. Heb het al een keer meegemaakt en hij bijt echt direct.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:38

Onze hond: eerst blaffen van de schrik, en daarna als degene binnen komt kwispelen en aandacht vragen :P

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:39

wij hebben zelf geen hond, maar de hond van mijn vriend (die bij zijn vader is gebleven).

Die zou ze vrolijk verwelkomen, vervolgens de kast wijzen waar zijn koekjes staan, na het verkrijgen van een lekker koekje zou hij best willen helpen met inpakken hoor! :j

Tallout

Mijn hond zal gaan blaffen, het is een beagle, dus die hoor je absoluut :Y).
Geen idee wat ie verder zou doen, hij is over mij wel erg beschermend maar hij's geen bijter. Ik denk eerder dat ie net zo lang blijft blaffen tot ike raan kom en dat ie dan tussen m'n benen gaat staan :+ Ik denk in ieder geval dat als ze op zo'n hoog toontje lief tegen 'm gaan praten dat ie dan nog het busje voorijd en zegt waar de dure spullen nog meer liggen. Nee, snugger is ie niet :Y).

Ik zou het echt niet weten, hij is wel heeel waaks over mij en ons husi maar wat er zou gebeuren?! Geeeeen idee.

cp112

breezy302 schreef:
De mijne grijpt direct. Heb het al een keer meegemaakt en hij bijt echt direct.

Zonder van te voren een waarschuwing te geven dmv blaffen oid?
Dat zou ik toch wat minder vinden eerlijk gezegd, mijne bijt ook wel maar alleen als het echt moet.

booster

me teef zou ze aanvallen die moet ik gewoon al vast houden als er vreemden komen en die is al vel als ze vreemde mensen binnen ziet.
de pup is 7 maanden nu en die zou denk ik blaffen en daarna met zijn moeder mee doen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:40

Onze hond is heel sociaal echter indien wij er niet zijn zeer waaks.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:41

friesiszwart schreef:
Onze hond is heel sociaal echter indien wij er niet zijn zeer waaks.

Zo is de onze dus ook, hartstikke speels en lief ding, kan met iedereen overweg, ook kinderen.
Maar als het donker is en wij zijn binnen of weg, dan moet je (als vreemde zijnde) niet de dam opkomen :=

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:42

Wij hebben 3 mechelse herder en echte wakers. Mochten personen al over het hek van ons autobedrijf kunnen klimmen zou ik niet weten wat ze als eerst doen. Blaffen sowieso. We trainen afentoe met de honden, staan we stil dan doen ze niets. Verzet je een stap achteruit, stappen zij een stap vooruit. Maar begin je te rennen dan pakken ze je!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:43

Moeilijk...
Ik vermoed wel dat ze sowieso herrie maken. Verder zou ik het niet weten.

Toen onze Argentijn nog leefde opperde een collega van mijn man voor de gein dat hij wel eens eens in wilde breken, kijken wat de honden zouden doen.
Toen hij hoorde dat het om een Argentijn en Herder (en 2 Jacks) ging vond hij het zelf eigenlijk niet zo'n geschikt plan. :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:43

Er durft bij ons niemand binnen vrees ik. Onze Simba (kruising Labrador Boerenfox Herder) gaat zó tekeer qua grommen en blaffen en paniek zaaien :=

Heb al eens tegen een bezorger van een pakket gezegd (aan de telefoon) 'leg maar in de schuur' en hij zei met een piepstemmetje 'maar daar zit een heel lelijkdoende hond'.. Gelukkig voor hem zit die in de bijkeuken en is de schuur verderop :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:44

Mijn 2 hondjes kruipen wss allebei onder de bank :=

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:45

Eerst heel hard blaffen, en dan *tamtamtam*tromgeroffel* op haar rug gaan liggen en kwispelen _O- Jack Russel he.. xD

Biieniie

Mijn hond leeft ondertussen al 2 jaar niet meer. Hij had last van angst agressie. Hij zou meteen grijpen. Als er vreemden in huis kwamen moest hij eerst vast in de bench en pas als hij gekalmeerd was mocht hij er uit. Nadat hij mijn stiefbroertje gebeten heeft toen hij hem wilde knuffelen toen hij lag te slapen is hij ( tegen mijn wil in!!) ingeslapen
Laatst bijgewerkt door Biieniie op 04-03-10 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Mijn oude hond deed niets. Het was een klein hondje en ik ben er maar blij om ook. Eén goede klap en ze hadden hem ook om zeep kunnen helpen. :=

Dan liever mijn hond in goede staat en mijn spullen weg...

DreamUp

buddy (westy) die slaapt beneden: zou eerst kijken wie het is, (komt ook wel is laat iemand die hier woont thuis) als het een vreemde is zou die heel hard blaffen en dreigen. mocht die gene dan nog dichterbij komen zou die wel bijten, maar denk niet dat veel mensen bang worden van zo een klein hondje O:)
Sofie (maltezer) slaapt bij mij op bed: als een deur opengaat gaat ze altijd heel goed luisteren en duurt het te lang dat ze kan horen wie het is gaat ze zachtjes zitten grommen (voor zover je het grommen mag noemen)
en dan gaat ze je wakker maken door heel je gezicht af te likken :')
als er iemand is die vreemd is zou ze heel hard gaan blaffen en dreigen maar bijten niet denk ik.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:47

Tellie schreef:
Mijn oude hond deed niets. Het was een klein hondje en ik ben er maar blij om ook. Eén goede klap en ze hadden hem ook om zeep kunnen helpen. :=

Dan liever mijn hond in goede staat en mijn spullen weg...

mee eens :j

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:48

Mijn hond slaapt in de schuur en blaft alleen als wij er direct naast zitten. Aangezien wij niet in de schuur slapen, blaft ze dus nooit. Ligt ze bv 'savonds bij mij op de bank en er komt iemand binnen, dan blaft ze wel en gromt ze soms ook nog, maar vervolgens gaat ze er lief kwispelend op af.
Held op sokken :Y)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:49

wimmus schreef:
Mijn hond slaapt in de schuur en blaft alleen als wij er direct naast zitten. Aangezien wij niet in de schuur slapen, blaft ze dus nooit. Ligt ze bv 'savonds bij mij op de bank en er komt iemand binnen, dan blaft ze wel en gromt ze soms ook nog, maar vervolgens gaat ze er lief kwispelend op af.
Held op sokken :Y)

mijn honden hebben de schuur en plaats tot hun beschikking maar houden binnen ook alles in de gaten zodra er een beweging binnen is volgen hun die

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:51

Onze hond slaat direct aan als er vreemden komen.

Mochten ze zover komen dat ze bij het hek komen dan komt er naast het blaffen ook grommen en tanden zichtbaar bij.

Mochten ze dan nog zo onintelligent zijn om toch door het hek te gaan zal ze gelijk grijpen.

Hebben een waakhond (mechelaar) die goed weet wat haar taak is.
's Nachts loopt ze los achter het huis en kan ze haar plekje in de schuur opzoeken om te slapen.
Buiten zijn is waken en dat is dus als wij slapen of weg zijn.
Als ik er bij ben is ze heel braaf, gaat ze wel te keer maar makkelijk terug te roepen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:51

Mijn hondje zou alleen blaffen en grommen... Hij is wel beschemend voor zijn gezin maar denk niet dat hij snel iets zal doen. Daarin tegen denk ik dat de inbreker meer problemen met mijn vader zal hebben dan met onze hond :+.