Ziek...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:01

Mijn lieve puppy is ziek ;(
Sinds 10 uur is ze begonnen met overgeven, ik had gebeld naar de dierenarts om te vragen of ik langs moest komen maar hij vond dat ik het wel een nachtje kon rekken. Nu heeft ze plots heel erge diarree met een beetje bloed in :(. Ik had nogmaals naar dierenarts gebeld maar die verzekerd mij dat het maar een virus is en dat ik morgen maar moest komen. Ik voel me zo verdrietig nu...mijn puppy is ziek en ik kan er nu niets aan doen :(:)

Mijn lieverdje Y;(
Afbeelding

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:23

Fijne da :?

Maar hoe is je pup er voor de rest onder?
Is ze echt lusteloos en wil ze nog wel drinken?

Ik hoop dat ze een beetje opknapt vannacht en anders zou ik morgen meteen naar de da vliegen.
Een pup is namelijk zo uitgedroogd met overgeven en diarree.

Grtz pam ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:26

kamatz schreef:
Fijne da :?

Maar hoe is je pup er voor de rest onder?
Is ze echt lusteloos en wil ze nog wel drinken?

Ik hoop dat ze een beetje opknapt vannacht en anders zou ik morgen meteen naar de da vliegen.
Een pup is namelijk zo uitgedroogd met overgeven en diarree.

Grtz pam ;)

Op de moment ligt ze te slapen maar ze heeft daarjuist een beetje gedronken en toen weer overgegeven. Ik ga proberen zo lang mogelijk op de blijven en als het slechter gaat ga ik alsnog naar de dierenarts.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:28

Is heel verstandig.

Wat misschien ook een beetje helpt is niet te koud water geven en echt lepelgewijs.
Anders heb je kans dat ze het er weer uitgooit.

En de diarree, is het echt spuitpoep(water)?

Grtz pam ;)

Nietje_

Re: Ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:31

Wat vervelend! Ook dat je niet bij de DA terecht kan...

Heeft je puppy ook koorts erbij?

Als ze wel overgeeft en diarree heeft, maar drinken niet kan binnenhouden moet je goed in de gaten houden dat ze niet gaat uitdrogen..

Heel veel succes ermee! :(:)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:31

kamatz schreef:
Is heel verstandig.

Wat misschien ook een beetje helpt is niet te koud water geven en echt lepelgewijs.
Anders heb je kans dat ze het er weer uitgooit.

En de diarree, is het echt spuitpoep(water)?

Grtz pam ;)

De diarree is meer zo een slijmerig doorzichtig goedje... haar darmpjes hoor ik op 5 meter afstand nog rommelen :(

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:33

Nietje_ schreef:

Als ze wel overgeeft en diarree heeft, maar drinken niet kan binnenhouden moet je goed in de gaten houden dat ze niet gaat uitdrogen..

Koorts weet ik niet, heb geen thermometer :( wel is haar tandvlees wat bleker.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:34

Arm ding.
Ik weet hoe vervelend het is als je pupje ineens zo ziek is.

Ik hoop voor jou en voor je pup dat ze gauw een beetje opknapt.
En mocht je het echt niet vertrouwen dan zou ik gewoon weer bellen en zeg je gewoon "ik ben nu onderweg" :D

Heel veel sterkte ermee en ik hoop morgen beter nieuws te lezen.

Grtz pam

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:35

yeye schreef:
Nietje_ schreef:

Koorts weet ik niet, heb geen thermometer :( wel is haar tandvlees wat bleker.

Kan je ook aan d'r oren voelen ;)
Als die een stuk warmer zijn dan normaal dan heeft ze ook verhoging/

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:38

kamatz schreef:

Koorts weet ik niet, heb geen thermometer :( wel is haar tandvlees wat bleker.[/quote]

Kan je ook aan d'r oren voelen ;)
Als die een stuk warmer zijn dan normaal dan heeft ze ook verhoging/[/quote]

Ze zijn wel een beetje warmer dan bijvoorbeeld haar schouders.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:38

ah heeel herkenbaar! dit heeft mijn hond ook best vaak.
Echt heeel zielig om te zien..
(die van mij heeft zelfs eens 15 keer overgegeven waarvan 4 keer met allemaal bloed!)

En helaas ,je DA kan vaak niets doen,alleen een spuit tegen de misselijkheid geven,maar de reis naar de Da is vaak veel erger,dat geschud en bewegen,daar worden ze vaak nog misselijker van!

Lekker met rust laten en goed in de gaten houden,soms wil een wandeling buiten (frisse lucht) ook nog weleens helpen.
maar dan moet ze wel kunnen opstaan zonder ziek te worden (die van mij kan soms niet eens anders gaan liggen dus wandelen gaat dan zeker niet )
en anders lekker laten liggen,niet teveel vertroetelen,gaan ze zich nog zieliger van voelen ;)

is ze morgen nog zo ziek,dan even bij de DA langs gaan,en word het echt veeel te erg dan ook nog eens bellen (ik bel ook gewoon 4 keer op een nacht als hij ziek is hoor ;) maar meestal is het echt gewoon een buikgriepje)

Bloed poepen komt overigens meestal doordat er een bloedvaatje in zijn anus is gesprongen door het persen (diaree)
kan meestal ook verder geen kwaad.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:40

Hoe oud is ze overigens ?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:41

cocochanel schreef:
Hoe oud is ze overigens ?

Ik ben eigenlijk heel erg slecht in tijdsbesef maar ik gok 4 maanden (kan er ook een maand naast zitten hoor :+ )

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:43

Citaat:
Symptomen Parvo:

De klinische uiting van parvo kan wat variëren, maar uit zich normaal gesproken door erge diarree en braken. De diarree kan met of zonder bloed gepaard gaan. Bijkomend vertonen de geïnfecteerde honden vaak een gebrek van eetlust, depressie en koorts. Het is belangrijk om te vermelden dat veel honden niet alle klinische symptomen zullen laten zien, maar braken en diarree zijn de meest voorkomende verschijnselen, gewoonlijk begint de ziekte met braken. Parvo kan voorkomen bij honden van alle leeftijden maar komt het meest voor bij honden van minder dan een jaar oud. Jonge puppies van minder dan 5 maanden leeftijd zijn vaak het meest ernstig besmet en het moeilijkst te behandelen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:45

Brainless schreef:
Citaat:
Symptomen Parvo:

De klinische uiting van parvo kan wat variëren, maar uit zich normaal gesproken door erge diarree en braken. De diarree kan met of zonder bloed gepaard gaan. Bijkomend vertonen de geïnfecteerde honden vaak een gebrek van eetlust, depressie en koorts. Het is belangrijk om te vermelden dat veel honden niet alle klinische symptomen zullen laten zien, maar braken en diarree zijn de meest voorkomende verschijnselen, gewoonlijk begint de ziekte met braken. Parvo kan voorkomen bij honden van alle leeftijden maar komt het meest voor bij honden van minder dan een jaar oud. Jonge puppies van minder dan 5 maanden leeftijd zijn vaak het meest ernstig besmet en het moeilijkst te behandelen.

Ik dacht dat ze daartegen ingeënt is. Wel goede informatie en lijkt verdacht veel op wat ze nu heeft. :( Ik ga voor de zekerheid toch even naar de dierenkliniek bellen in plaats van naar mijn dierenarts.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:45

cocochanel schreef:
ah heeel herkenbaar! dit heeft mijn hond ook best vaak.
Echt heeel zielig om te zien..
(die van mij heeft zelfs eens 15 keer overgegeven waarvan 4 keer met allemaal bloed!)

En helaas ,je DA kan vaak niets doen,alleen een spuit tegen de misselijkheid geven,maar de reis naar de Da is vaak veel erger,dat geschud en bewegen,daar worden ze vaak nog misselijker van!

Lekker met rust laten en goed in de gaten houden,soms wil een wandeling buiten (frisse lucht) ook nog weleens helpen.
maar dan moet ze wel kunnen opstaan zonder ziek te worden (die van mij kan soms niet eens anders gaan liggen dus wandelen gaat dan zeker niet )
en anders lekker laten liggen,niet teveel vertroetelen,gaan ze zich nog zieliger van voelen ;)

is ze morgen nog zo ziek,dan even bij de DA langs gaan,en word het echt veeel te erg dan ook nog eens bellen (ik bel ook gewoon 4 keer op een nacht als hij ziek is hoor ;) maar meestal is het echt gewoon een buikgriepje)

Bloed poepen komt overigens meestal doordat er een bloedvaatje in zijn anus is gesprongen door het persen (diaree)
kan meestal ook verder geen kwaad.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best zorgelijk vind, een hond die vaak zo ziek is dat ie moet overgeven. Maar daar gaat het topic natuurlijk niet over nu :)

TS Als je denkt dat ze koorts heeft en verslechterd ipv verbeterd zou ik toch gewoon heen gaan.. Beter een keer te vaak dan te weinig. Als het past kan je de puppy in een doos doen met kranten, als ze dan braakt of poept is het ook nog makkelijk op te ruimen voor jou.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:49

Ook al zijn ze geënt, dan is het mogelijk dat ze alsnog parvo krijgen.
Er zijn ook wel andere infecties die dit beeld geven hoor!!, maar ik vind wel dat je DA er wel lichtzinnig overdoet. Zo'n "puppy" is nl. ook zo uitgedroogd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:50

In ee ander topic was een pup ook besmet met parvo ondanks dat ie was ingeënt Helaas klinkn de symptomen wel zo Ik zou persoonlijk een andere DA bellen en vragen naar zijn mening. Eerlijk gezegd denk ik dat ie beter af is in een kliniek zeker zo jong drogen ze erg snel uit. Als je aan de huid trekt blijft het dan even staan of springt het gelijk terug?

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:52

4 maandjes,ah nog echt een een baby...
is altijd zo rot als je hondje zoiets heeft,dan wil je echt alles voor hem doen!

heeft ze verder niks vreemds gegeten misschien? (stiekem de kans voor gehad misschien?)
of een wormenkuur gehad ? willen ze ook nog weleens ziek van worden ..
Koorst heeft die van mij er overigens nooit bij,dus dat vind ik ook wat zorgelijk als ze koorts heeft.

en hoe is ze verder? wil ze wel lopen of blijft ze stil liggen ?

@ nietje,dat is ook zo,ben dan ook altijd heel erg overstuur als hij ziek is,hij is ook echt me zorgekindje daarmee,
maar blijkt dat hij een zwak maagje heeft |(

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:54

Aah dat verklaard een boel idd cocochanel!

TS: Inmiddels al de dierenkliniek gebeld, of gaat het beter??

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:55

De huid gaat meteen terug naar waar het hoort.

Heb net met de kliniek gebeld en door dat mijn andere pup (van 6 maanden) geen klachten heeft kan het bijna geen parvo zijn volgens hem. Nu moest ik wel goed opletten dat het beter wordt en niet achteruit gaat. Hij was van wacht dus ik kon heel de nacht bellen voor meer informatie ofzo. Hij zei dat als het niet beter ging in de loop van de nacht dat ik hem moest bellen en dat hij naar hier kwam met een infuus enzo en dan kon hij hem mee terug nemen naar kliniek. (Hier thuis slaapt iedereen dus ik heb geen auto om haar weg te brengen)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:57

cocochanel schreef:
4 maandjes,ah nog echt een een baby...
is altijd zo rot als je hondje zoiets heeft,dan wil je echt alles voor hem doen!

heeft ze verder niks vreemds gegeten misschien? (stiekem de kans voor gehad misschien?)
of een wormenkuur gehad ? willen ze ook nog weleens ziek van worden ..
Koorst heeft die van mij er overigens nooit bij,dus dat vind ik ook wat zorgelijk als ze koorts heeft.

en hoe is ze verder? wil ze wel lopen of blijft ze stil liggen ?

@ nietje,dat is ook zo,ben dan ook altijd heel erg overstuur als hij ziek is,hij is ook echt me zorgekindje daarmee,
maar blijkt dat hij een zwak maagje heeft |(

He ze is gisteren ontwormt en moet nu toevallig vandaag zijn dat de puppy een lekkere kaars van de tafel gestolen heeft (inclusief het glas dat er rond zat). ik was iets later terug thuis toen ik merkte dat het huis een stort was :9

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:58

Ze blijft liever liggen maar komt wel als je haar roept.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:59

yeye schreef:
De huid gaat meteen terug naar waar het hoort.

Heb net met de kliniek gebeld en door dat mijn andere pup (van 6 maanden) geen klachten heeft kan het bijna geen parvo zijn volgens hem. Nu moest ik wel goed opletten dat het beter wordt en niet achteruit gaat. Hij was van wacht dus ik kon heel de nacht bellen voor meer informatie ofzo. Hij zei dat als het niet beter ging in de loop van de nacht dat ik hem moest bellen en dat hij naar hier kwam met een infuus enzo en dan kon hij hem mee terug nemen naar kliniek. (Hier thuis slaapt iedereen dus ik heb geen auto om haar weg te brengen)

Dat klinkt veel beter die dierenarts! Goed dat je gebeld hebt, en fijn dat het waarschijnlijk geen Parvo is :)

Heeft ze niet per ongeluk een stukje glas binnengekregen nadat ze de kaars omgestoten heeft of heerlijk die kaars opgegeten? (probeer een beetje met je mee te denken :+ )

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:00

Oh nou dat is fijn geregeld! Dan staan ze iig standby :j Hopelijk is het niet nodig! Maar dat 1 hond maar symptomen heeft wil parvo niet direct uitsluiten. Wellicht is zijn weerstand beter of duurt het gewoon langer. Heb je ook geen mensen thermometer? De meeste kun je ook gewoon voor dieren gebruiken.