Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pollewoppy schreef:Het is in ieder geval niet normaal dat ze hun eigen plek bevuilen, maar waarschijnlijk hoef ik je dat niet te vertellen.
Het kan gewoon zijn dat het hondje het inderdaad nog niet op kan houden, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.
Hoe oud was een paar weken?
moonsparkle schreef:Wellicht toch een stap terug nemen, ik vermoed dat ze het gewoon nog niet de nacht door op kan houden. Als je een pup krijgt van 9 weken zul je ook om de 2 uur in de nacht eigenlijk even de wekker moeten zetten en dit af moeten bouwen. Onze pup van net 5 maanden kan het de hele nacht van half 11 tot half 8 ophouden en van half 9 sochtens tot 2 doordat we het gewoon heel langzaam en op zijn tempo hebben opgebouwd. Het is ook een keertje mis gegaan door stress rond oud en nieuw toen hebben we hem weer even één keer extra snachts uitgelaten en nu is dat weer opgelost.
Sancha schreef:Later uitlaten 's avonds, en vroeger eruit. Dus de tijd ertussen korter maken. Waarschijnlijk is het dan opgelost.
Ook kan het helpen om eten te geven vlak voordat je naar bed gaat, dan is het niet midden in de nacht verteerd. Dat duurt geloof ik 8 uur, en als ze dus om 5 uur eten krijgt, moet ze er midden in de nacht uit.
.
hoe meer graan hoe minder vlees 
smokey17 schreef:euhm granen worden niet verteerd door een hond...
Granen zitten enkel in de brok om de productie zo goedkoop mogelijk te makenhoe meer graan hoe minder vlees
Toen mijn pup nog een pupje was, kreeg ze 3 keer per dag eten. 2/3 uur op zijn laatst. Dan hoeven ze 's nachts ook niet te poepen.
Ze heeft dan ook nooit gepoept in de bench! Plassen wel, en dat doet ze nog steeds wel eens.
pups is nu 10 maand.
. Je denkt toch niet dat al die bonzo honden met 4% vlees in het voer van zo'n 40 gram (lage kwaliteit vlees) per dag leven.
. Maar ze gaan vaak wel minder vaak poepen bij vers vlees of hogere vlees percentages dus ik snap de logica achter het meer granen voeren ook niet helemaal?liedje89 schreef:smokey17 schreef:euhm granen worden niet verteerd door een hond...
Granen zitten enkel in de brok om de productie zo goedkoop mogelijk te makenhoe meer graan hoe minder vlees
Toen mijn pup nog een pupje was, kreeg ze 3 keer per dag eten. 2/3 uur op zijn laatst. Dan hoeven ze 's nachts ook niet te poepen.
Ze heeft dan ook nooit gepoept in de bench! Plassen wel, en dat doet ze nog steeds wel eens.
pups is nu 10 maand.
Granen worden best verteerd hoor. Je denkt toch niet dat al die bonzo honden met 4% vlees in het voer van zo'n 40 gram (lage kwaliteit vlees) per dag leven.
. Maar ze gaan vaak wel minder vaak poepen bij vers vlees of hogere vlees percentages dus ik snap de logica achter het meer granen voeren ook niet helemaal?
Die van ons poepte ook wel in de bench maar dat was inderdaad ook nog gewoon geen volle nacht vol kunnen houden. Bij ons opgelost met ander voer en wat geduld (en natuurlijk een paar weken iedere ochtend redelijk vroeg eruit laten)

Ga de stront van je hond maar bekijken!
. Granen worden wel minder goed verteerd maar ze krijgen er echt wel iets uit hoor. Het word vermalen verhit en zelfs een hond weet er dan wel koohydraten uit te krijgen, onbehandelde volkoren granen kunnen ze idd niets mee maar dat is niet wat er in de brokken zit. Zij natuurlijk niet de meest ideale voedingstoffen voor een hond maar het is niet zo dat het niet verteerd word. Het is gewoon 'lege' energie, anders zouden ze de granen ook nog wel weglaten als het niet eens lege energie zou zijn zijn er nog wel goedkopere vullingen te vinden zijn. liedje89 schreef:Zal het tegen mijn proffesor diervoeding zeggen. Granen worden wel minder goed verteerd maar ze krijgen er echt wel iets uit hoor. Het word vermalen verhit en zelfs een hond weet er dan wel koohydraten uit te krijgen, onbehandelde volkoren granen kunnen ze idd niets mee maar dat is niet wat er in de brokken zit. Zij natuurlijk niet de meest ideale voedingstoffen voor een hond maar het is niet zo dat het niet verteerd word. Het is gewoon 'lege' energie, anders zouden ze de granen ook nog wel weglaten als het niet eens lege energie zou zijn zijn er nog wel goedkopere vullingen te vinden zijn.
ik is moe. ik heb het dan ook over hele granen(wat in de meeste brokken zit) De goedkope brokken en ook wat duurdere brokken bevate hele granen(malen kost geld:) ) franka75 schreef:probeer haat te leren om op een kattebak te gaan , kan die in de bench?
liedje89 schreef:Kan me niet voorstellen dat dat veel merken zijn, Welke merken gebruiken dan onbehandelde granen? (Van het verhitten worden de granen trouwens ook al beter verteerbaar, en bijna alle goedkopen merken hebben krokante brokken, die zijn altijd verhit)
. Was denk geen pretje voor haar, dus wat dat betreft is het sowieso wel handig (ook als ze ouder worden en het niet meer op kunnen houden misschien)