zindelijkheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

zindelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 09:41

Hoi,
Ik heb sinds het weekend een hondje gekocht voor mezelf en me dochtertje.
Het is een dwergpincher, teefje van ruim 5 maanden oud. (dus niet gesterilisseerd)
Nou is ons probleem, ze poept snachts in de bench. Ze plast en poept netjes buiten maar zodra we gaan slapen en ze ligt in de bench, ligt er s'ochtends weer een paar drollen in de bench en ze ligt er ook in..
Plassen doet ze altijd netjes buiten. We laten haar om half 7 uit, 12 uur, half 7 en rond 10 uur. En we geven haar in de ochtend na het uit laten om 7 uur eten, en dan om 16 uur weer, drinken mag ze altijd hebben en daar ook geen problemen bij.

Oja hier nog even wat over haar verleden. De vorige eigenaar heeft haar gekocht toen ze een paar weken oud was. Daar poepte ze in de mand. Ze hebben haar toen weer op internet gezet omdat ze geen tijd meer had en nu hebben wij haar gekocht.

Wat kunnen we het beste doen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:42

Wellicht toch een stap terug nemen, ik vermoed dat ze het gewoon nog niet de nacht door op kan houden. Als je een pup krijgt van 9 weken zul je ook om de 2 uur in de nacht eigenlijk even de wekker moeten zetten en dit af moeten bouwen. Onze pup van net 5 maanden kan het de hele nacht van half 11 tot half 8 ophouden en van half 9 sochtens tot 2 doordat we het gewoon heel langzaam en op zijn tempo hebben opgebouwd. Het is ook een keertje mis gegaan door stress rond oud en nieuw toen hebben we hem weer even één keer extra snachts uitgelaten en nu is dat weer opgelost.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:43

Het is in ieder geval niet normaal dat ze hun eigen plek bevuilen, maar waarschijnlijk hoef ik je dat niet te vertellen.
Het kan gewoon zijn dat het hondje het inderdaad nog niet op kan houden, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.

Hoe oud was een paar weken?

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:16

Pollewoppy schreef:
Het is in ieder geval niet normaal dat ze hun eigen plek bevuilen, maar waarschijnlijk hoef ik je dat niet te vertellen.
Het kan gewoon zijn dat het hondje het inderdaad nog niet op kan houden, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.

Hoe oud was een paar weken?

Toen de vorige eigenaar haar kocht? Waarschijnlijk 8 weken, weet het niet zeker..

Volgens mij doet ze dit omdat ze het een gewoonte vinden en daar ben ik ook bang voor...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:18

moonsparkle schreef:
Wellicht toch een stap terug nemen, ik vermoed dat ze het gewoon nog niet de nacht door op kan houden. Als je een pup krijgt van 9 weken zul je ook om de 2 uur in de nacht eigenlijk even de wekker moeten zetten en dit af moeten bouwen. Onze pup van net 5 maanden kan het de hele nacht van half 11 tot half 8 ophouden en van half 9 sochtens tot 2 doordat we het gewoon heel langzaam en op zijn tempo hebben opgebouwd. Het is ook een keertje mis gegaan door stress rond oud en nieuw toen hebben we hem weer even één keer extra snachts uitgelaten en nu is dat weer opgelost.

Zo hadden wij het ook gedaan :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 08:31

even een update.
We hebben geen deken of kleed in de bench gelegd en ze heeft vanacht niet gepoept *\o/*
Hopen dat het zo blijft..

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 08:43

afgelopen 2 nachten weer gepoept en geplast...

Thirty

Re: zindelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:51

Later uitlaten 's avonds, en vroeger eruit. Dus de tijd ertussen korter maken. Waarschijnlijk is het dan opgelost.

Ook kan het helpen om eten te geven vlak voordat je naar bed gaat, dan is het niet midden in de nacht verteerd. Dat duurt geloof ik 8 uur, en als ze dus om 5 uur eten krijgt, moet ze er midden in de nacht uit.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 20:45

Sancha schreef:
Later uitlaten 's avonds, en vroeger eruit. Dus de tijd ertussen korter maken. Waarschijnlijk is het dan opgelost.

Ook kan het helpen om eten te geven vlak voordat je naar bed gaat, dan is het niet midden in de nacht verteerd. Dat duurt geloof ik 8 uur, en als ze dus om 5 uur eten krijgt, moet ze er midden in de nacht uit.

Duurd dat echt 8 uren lang?? Nog nooit geweten...
Bedankt voor de tip, ik test het morgen uit :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:15

je weet dat sommige methoden niet binnen een dag werken? je moet het zeker gewoon een tijdje volhouden en haa als een pup behandelen 's nachts...zelfs als dat betekend eens per nacht eruit om haar uit te laten.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 20:49

dat weet ik inderdaad, ik heb geduld alleen me vriend niet zo maar dat komt goed.

Ik heb vandaag ook nieuw voer gekocht, want misschien kan het ook aan het voer liggen. Ze heeft nu voer met extra granen erin. Dus langzaam aan wennen aan nieuw voer en de tips uitproberen die in deze topic staan, dan is het hopelijk over een paar maanden klaar :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:24

Ben je ook al bezig met snachts eruit om uit te laten of dat niet?
En voer met extra granen, tja.. je hond is een carnivoor dus ik weet niet of dat enorm zinnig is. :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:38

euhm granen worden niet verteerd door een hond...

Granen zitten enkel in de brok om de productie zo goedkoop mogelijk te maken :) hoe meer graan hoe minder vlees :)

Toen mijn pup nog een pupje was, kreeg ze 3 keer per dag eten. 2/3 uur op zijn laatst. Dan hoeven ze 's nachts ook niet te poepen.

Ze heeft dan ook nooit gepoept in de bench! Plassen wel, en dat doet ze nog steeds wel eens.

pups is nu 10 maand.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:49

smokey17 schreef:
Granen zitten enkel in de brok om de productie zo goedkoop mogelijk te maken :) hoe meer graan hoe minder vlees :)

Toen mijn pup nog een pupje was, kreeg ze 3 keer per dag eten. 2/3 uur op zijn laatst. Dan hoeven ze 's nachts ook niet te poepen.

Ze heeft dan ook nooit gepoept in de bench! Plassen wel, en dat doet ze nog steeds wel eens.

pups is nu 10 maand.

Granen worden best verteerd hoor ;) . Je denkt toch niet dat al die bonzo honden met 4% vlees in het voer van zo'n 40 gram (lage kwaliteit vlees) per dag leven. :Y) . Maar ze gaan vaak wel minder vaak poepen bij vers vlees of hogere vlees percentages dus ik snap de logica achter het meer granen voeren ook niet helemaal?

Die van ons poepte ook wel in de bench maar dat was inderdaad ook nog gewoon geen volle nacht vol kunnen houden. Bij ons opgelost met ander voer en wat geduld (en natuurlijk een paar weken iedere ochtend redelijk vroeg eruit laten)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:57

liedje89 schreef:
smokey17 schreef:

pups is nu 10 maand.

Granen worden best verteerd hoor ;) . Je denkt toch niet dat al die bonzo honden met 4% vlees in het voer van zo'n 40 gram (lage kwaliteit vlees) per dag leven. :Y) . Maar ze gaan vaak wel minder vaak poepen bij vers vlees of hogere vlees percentages dus ik snap de logica achter het meer granen voeren ook niet helemaal?

Die van ons poepte ook wel in de bench maar dat was inderdaad ook nog gewoon geen volle nacht vol kunnen houden. Bij ons opgelost met ander voer en wat geduld (en natuurlijk een paar weken iedere ochtend redelijk vroeg eruit laten)

zou ook wat wezen al 96% graan was :)

Graan wordt niet verteerd hoor :)Ga de stront van je hond maar bekijken!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:02

Zal het tegen mijn proffesor diervoeding zeggen :z . Granen worden wel minder goed verteerd maar ze krijgen er echt wel iets uit hoor. Het word vermalen verhit en zelfs een hond weet er dan wel koohydraten uit te krijgen, onbehandelde volkoren granen kunnen ze idd niets mee maar dat is niet wat er in de brokken zit. Zij natuurlijk niet de meest ideale voedingstoffen voor een hond maar het is niet zo dat het niet verteerd word. Het is gewoon 'lege' energie, anders zouden ze de granen ook nog wel weglaten als het niet eens lege energie zou zijn zijn er nog wel goedkopere vullingen te vinden zijn.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:12

liedje89 schreef:
Zal het tegen mijn proffesor diervoeding zeggen :z . Granen worden wel minder goed verteerd maar ze krijgen er echt wel iets uit hoor. Het word vermalen verhit en zelfs een hond weet er dan wel koohydraten uit te krijgen, onbehandelde volkoren granen kunnen ze idd niets mee maar dat is niet wat er in de brokken zit. Zij natuurlijk niet de meest ideale voedingstoffen voor een hond maar het is niet zo dat het niet verteerd word. Het is gewoon 'lege' energie, anders zouden ze de granen ook nog wel weglaten als het niet eens lege energie zou zijn zijn er nog wel goedkopere vullingen te vinden zijn.

Had misschien ietsipietse mijn reactie moeten verduidelijken :P ik is moe. ik heb het dan ook over hele granen(wat in de meeste brokken zit) De goedkope brokken en ook wat duurdere brokken bevate hele granen(malen kost geld:) )

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:19

Kan me niet voorstellen dat dat veel merken zijn, Welke merken gebruiken dan onbehandelde granen? (Van het verhitten worden de granen trouwens ook al beter verteerbaar, en bijna alle goedkopen merken hebben krokante brokken, die zijn altijd verhit)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:20

probeer haat te leren om op een kattebak te gaan , kan die in de bench?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:21

franka75 schreef:
probeer haat te leren om op een kattebak te gaan , kan die in de bench?

Dat zou ik echt niet doen..... hond moet gewoon leren buiten te schijten :D

liedje89 schreef:
Kan me niet voorstellen dat dat veel merken zijn, Welke merken gebruiken dan onbehandelde granen? (Van het verhitten worden de granen trouwens ook al beter verteerbaar, en bijna alle goedkopen merken hebben krokante brokken, die zijn altijd verhit)

Ben toch behoorlijk wat brok tegen gekomen in mijn brokken test.... je zag de granen in de ontlasting.

maar ik MOET nou echt op bed....slaap lekker iedereen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:35

Al onze honden kunnen op de 'krant' (is bij ons een speciale honden wc, maar we noemen het even de krant).
Zijn verder gewoon zindelijk (eerste keuze is dus voor zowel ons als de honden buiten), maar kan het niet anders, dan is er de 'krant'.
Is in de praktijk laatst nog erg handig geweest toen een van onze honden om het kwartier gigantisch veel moest plassen (de stumperd was ziek).

Misschien dus ook krantzindelijk maken?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 02:47

Bij ons was krant zindelijk misschien ook wel fijn voor haar geweest toen ze blaasontsteking had. Die van ons gaat ook nog eens alleen in de bosjes en dan loop je daar in een stadje zonder plansoenen ;( . Was denk geen pretje voor haar, dus wat dat betreft is het sowieso wel handig (ook als ze ouder worden en het niet meer op kunnen houden misschien)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:23

Het zou inderdaad aan het voer kunnen liggen onze pups (inmiddels labradors van iets meer dan 1 jaar oud) deden er ook best lang over om zindelijk te worden, en dat terwijl ze om de 2 uur buiten kwamen (en ja ook s'nachts) je moet gewoon heel veel geduld erbij hebben en goed belonen als hij/zij buiten poept en plast.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 20:04

ik heb nu ander voer gekocht, die ik ook wat makkelijker kan krijgen (overal verkrijgbaar)
Ik wen haar dus langzaam aan op ander voer, iedere dag een beetje meer van de nieuwe en minder van de ouwe.
Afgelopen 2nachten is het wel goed gegaan. En inderdaad ben nu ook bezig met belonen als ze buiten iets doet, dat werkt goed!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:35

welk voer geef je nu?