Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hele stoere honden. We hebben er zelf een samen met een Duitse Dog.
, dat is nog het minst lompe )
italiaanse hondlalunamyo schreef:Cane Corsohele stoere honden. We hebben er zelf een samen met een Duitse Dog.
maar een duitse dog is inderdaad lekker rustig in huis maar kunnen ook ongelooflijk lomp zijn. ( zo hard kwispelen dat het bloed van het staart overal heen spettert, dat is nog het minst lompe )
Hebben ze wel de ruimte ? dat is echt wel belangrijk met grote honden, dus als je een rijtjeshuis heb zou ik het zeker niet doen. Dat werkt gewoon niet.
Maar wij hebben dus ook een cane corso, mooie stoere honden, zeer aanhankelijk en best rustig, en is niet extreem drukitaliaanse hond
Doggen kosten wel wat he ? ik weet niet wat hun budget is ?
klopt dat dit wel vaker zo is bij honden, onze vorige cane corso was ook dominant op eigen terrein tegen andere honden.
http://www.nvsw.nl kun je alle info vinden. Citaat:Wij hebben altijd 2 in een rijtjes huis gehad ,no problemo nu op de boerderij ist fijner maar met genoeg beweging en een lekkere tuin ist prima.
er kwamen alleen wat herinneringen naar boven van verschillende mensen die hun hond op het internet had gezet wegens te weinig ruimte, en toen onze hond in zo`n huis kwam ging het ook niet helemaal goed
knalde overal tegen aan haha brendalevita schreef:Tjah das wel waar wat je zegt.maar als deze dogsoorten hebben dat over zich.
Wij hebben al 12 jaar cc en zowel mannetje als vrouwtje zeer sociaal naar anderen al was mijn mannetje niet van elke hond gecharmeerd,en zowieso over het algemeen dat mannetjes onder elkaar dominant zijn in elke rassoort.
Mag ik je tippen http://www.canecorso.nl als er iemand je kan laten zien dat 10 reutjes bijelkaar kunnen is hij het wel!
je moet gewoon consequent zijn. Onze eerste hond was ook een cc. Je moet zo`n hond al van kleins af aan gewoon overal mee naar toe nemen, naar zoveel mogelijk mensen/andere beesten zodat hij leert dat dat normaal is. Gewoon duidelijk zijn wat wel en niet mag , en jezelf daar aan houden. ( dus 1 keer op de bank en dan soms weer niet, dat snapt een hond niet, het is of altijd of nooit