Honden takelen 7-jarig meisje toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Honden takelen 7-jarig meisje toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 19:30

tamara16

Re: Honden takelen 7-jarig meisje toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:34

verschrikkelijk zeg
fijn dat de honden afgemaakt zijn

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:36

bah! wat vreselijk! ;)

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:36

boh triest het zou je kind maar wezen..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:37

jamieblont schreef:
bah! wat vreselijk! ;)

Die smiley zal er wel niet bij horen...

Idd, fijn dat de honden zijn afgemaakt, na 2 zo´n incidenten kan het geen toeval meer zijn...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:38

tamara16 schreef:
verschrikkelijk zeg
fijn dat de honden afgemaakt zijn

Hoe vreselijk het ook is...
het is en blijft ten alle tijde de verantwoording van de eigenaar.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:40

dat misschien wel, maar ik blijf er bij dat een goed opgevoede sociale gezonde hond geen kinderen andere dieren/mensen horen aan te vallen.
Meisje was waarschijnlijk gewoon aan het spelen,en die honden hebben na mijn idee geen enkele reden om haar te pakken.
de eigenaar deed er toch maar heel gemakkelijk over?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:54

ze kunnen wel een reden gehad hebben (lawaai, geschrokken, noem maar op), maar hoe dan ook zo'n dieren mogen ten eerste niet kunnen ontsnappen, ten tweede mogen niet onmiddelijk gaan aanvallen. Goede beslissing om ze in te slapen, er zijn genoeg 'goede' honden, aan bijters/aanvallers heb je helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:57

Wat verschrikkelijk dat er door zulke stommiteiten een meisje zo ernstig is toegetakeld.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:59

Arm kind, vreselijk..

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:01

De eigenaar vond dat het niet zijn fout was... (dit wordt in het filmpje gezegd). Persoonlijk vind ik dat het altijd jouw fout is als jouw dieren buiten hun terrein komen en daarbij slachtoffers of schade maken. Uitgezonderd wanneer bijvoorbeeld kwaadwillenden wei, stal, hok of hek openzetten maar daar lijkt hier geen sprake van te zijn. Als het mijn honden waren geweest was hun einde hetzelfde geweest al hadden ze waarschijnlijk deze week al niet meer gehaald, na de vorige aanval op het jongetje. Aan de andere kant zijn deze honden ook weer slachtoffer van een verkeerde opvoeding of een gebrek daaraan. Daar heeft dit meisje echter niets meer aan... zij is voor het leven getekend...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:33

Dit is ontzettend triest. Zeker voor het meisje.
Ik vind het goed dat de honden afgemaakt zijn, fijn vind ik niet het goede woord.

Ik vind het goed omdat de honden een week daarvoor ookal betrokken waren bij een bijtincident en zulke honden gewoon een gevaar zijn voor de samenleving.

Natuurlijk is de eigenaar verantwoordelijk en hoort hij zijn dieren te allen tijde op zijn terrein te houden. Maar de garantie dat dit lukt heb je nooit. Aangezien de honden vorige week al een jongetje toegetakeld hebben, verwacht ik niet dat deze honden ergens van geschrokken zijn. Deze honden vertonen absoluut abnormaal gedrag. Ik denk ook niet dat het meisje ze uitgedaagd heeft of wat dan ook. Aangezien ze de honden niet heeft zien aankomen, vermoed ik dat de honden zich zomaar, zonder aanleiding, bovenop het meisje gestort hebben. Dat gedrag is op geen enkele manier goed te praten..

Het is in ieder geval heel triest dat de honden de dupe zijn geworden van verkeerde opvoeding of wat ook. Maar dit gedrag is onacceptabel.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:36

Wat verschrikkelijk, maarja Fijn dat de honden zijn afgemaakt? voor iedereen vast een geruststelling maar dat iemand het zo ver heeft laten komen dat die honden zo zijn geworden. Het baasje is de schuldige niet de honden

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:40

Ze heeft geluk dat ze het overleefd heeft. Er bestaat een precedent in Vlaanderen met een 7 jarig meisje die gewoon afgemaakt is door de rottweilers van haar vader.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:47

Wat dat betreft inderdaad een geluk bij een ongeluk, maar het maakt het niet minder erg. Meisje is letterlijk en figuurlijk voor de rest van haar leven getekend...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:51

verschrikkelijk voor het meisjes, ouders en familie.
dergelijke honden dienen inderdaad afegmaakt te worden maar de eigenaar dient net zo goed strafrechtelijk vervolgd te worden.
de honden zijn niet voor niks zo vals; die worden zo niet geboren maar die worden zo gemaakt door de mensen en de eigenaar had ten alle tijden moeten voorkomen dat de honden konden uitbreken; zeker als ze een week geleden ook al uitgebroken waren

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:54

En zo krijgen weer de honden een slechte naam. :(

Tuurlijk is het erg voor het meisje en de ouders, tuurlijk.

Maar geen enkele hond word uit zich zelf zo.
Of het word erin gefokt, of ze worden tijdens het leven zo gemaakt.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:56

Heel erg dat zoiets weer gebeurd, zeker als er al eerder een incident is gebeurd, dan houd je je honden toch nog scherper in de gaten :n
Het is helaas voor de honden maar goed dat ze zijn afgemaakt, deze honden sporen duidelijk niet.(dankzij eigenaar)

Vind het wel jammer dat er rottweilers wordt gezegt en niet gewoon honden, dit omdat de rottie al zo slecht in het nieuws staat ;(
Duidelijk weer een voorbeeld van een eigenaar die de rottie niet waard is :n

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:12

De politie was gekomen na het eerste ongevalletje. En ze hebben alles nagekeken van de ren en alles was in orde.
De baas heeft alles afgezet , het zag er erg goed stevig uit.
Het is niet zijn schuld dat de honden er nog zijn uitgekomen. Want hij had alles extra afgesloten en zelfs de politie had nagekeken.
Ik zou mijn honden niet laten inslapen. Maarja ieder zijn mening :)

Ja vind het erg dat ze meestal het ras zeggen. Je ziet nooit ergens staan dat een chihuahua iemand heeft gebeten. Terwijl dat zeker ook wel eens kan gebeuren hoe klein de hond ook is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:16

NessaX schreef:
Ja vind het erg dat ze meestal het ras zeggen. Je ziet nooit ergens staan dat een chihuahua iemand heeft gebeten. Terwijl dat zeker ook wel eens kan gebeuren hoe klein de hond ook is.

een chihauhua......... richt geen schade aan als die bijt.......... hoogstens een kleine huidperforatie........

Ik vind het terecht dat de honden afgemaakt zijn, ABSOLUUT.......

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:16

chihuahua's kunnen naar het schijnt vreselijk bijten, en ze stikken zoals een naaimachine. Echt waar, mijn moeder was verpleegster en heeft nog meegemaakt dat iemand moest opgenomen worden met 36 beten van een chihuahua. :Y) :+

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:17

arm kind.
terecht dat ze afgemaakt zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:20

een chihuahua en een rottweiler kan je vergelijken als een klapperpistool met een 9mm.........

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:24

bij de rotweiler is het gewoon alles of niets. Of je kan er alles mee, zijn niet bang en doodlief, of je kan er niets mee, onbetrouwbaar, doodsbang en afstandelijk. Kunnen erg fijne honden zijn, maar goed... niet altijd dus.
En idd chihuahuas kunnen gemeen bijten, zijn mini-rottweilers. ;) haha

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:29

Waar ik wel moeite mee heb is dat de honden zijn afgemaakt, terwijl die zo gemaakt zijn.
Had ook anders gekund, waarschijnlijk.

Over de eigenaar van de honden word dit gezegt: De ouders gaan de eigenaar vervolgen.

Sommige rassen zijn een soort van statussymbool, Rot. Her. Pit. Bull Mast. Bull Ter. Doberman, noem maar op.
Als die honden gewoon op de juiste manier opgroeien is er niets aan de hand, mits het er niet in is gefokt.
Dit is zo jammer en oneerlijk, de honden zijn net zo goed slachtoffer.
En worden ze dan eindelijk vals en gaat het fout, nou ja dan maak je ze maar af en koop je een nieuwe.

Men moet gewoon eens harder optreden tegen die mensen.

Tuurlijk weet ik niet hoe de eigenaar van de honden als persoon is, maar om nu meteen te roepen goed dat de honden afgemaakt zijn???
Men weet niet hoe alles is gegaan.