Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. 
Raja schreef:je hebt bij de welkoop/boerenbond een spraytje en dat heet katweg
dat is helemaal niet duur en is vast ook wel te krijgen bij de dierenspeciaalzaak
vraag er anders gewoon eens naar in de winkel
die spray zorgt ervoor dat het niet lekker ruikt voor de kat en waardoor ze dan dus niet naast je hoofd komt liggen (dat zou dan tenminste de bedoeling zijn)
Succes ermee! kan me voorstellen dat het erg vervelend is!!!

jodi schreef:Citaat:die spray zorgt ervoor dat het niet lekker ruikt voor de kat en waardoor ze dan dus niet naast je hoofd komt liggen (dat zou dan tenminste de bedoeling zijn)
Dan zit je wel zelf in de stank!

Succes. xmiloux1 schreef:Inderdaad meteen heel streng zijn, of aan je voeteinde of er af, en als ze steeds bij je hoofd komt haar bij het voeten einde duwen, als ze dan weer komt van 't bed, dan komt ze waarschijnlijk weer op 't bed en doe dit een paar keer en hopelijk gaat dit werken tenzei je een helehele eigenwijze kat hebt. Zo'n mandje aan de radiator werkt echt perfect, in ons vorige huis hadden wij die ook!Succes.
Abeltje77 schreef:Ik weet niet of je ook iets hebt om haar op bed op te laten liggen? Maar katten houden van een afgebakende plaats, zelfs als het zo'n 'weids' gebied is als een dekbed over bed. Misschien wilt ze daarom ook zo graag op het kussen.
Het zou dus zomaar kunnen dat je met een opgevouwen fleecedekentje of handdoek de poes zover krijgt dat ze weer naar je voeteinde verkast.
Je hebt dan ook een duidelijk gebied waar je haar telkens en telkens weer op terug zet. Dan valt het kwartje misschien ook sneller.
Abeltje77 schreef:Ik weet niet of je ook iets hebt om haar op bed op te laten liggen? Maar katten houden van een afgebakende plaats, zelfs als het zo'n 'weids' gebied is als een dekbed over bed. Misschien wilt ze daarom ook zo graag op het kussen.
Het zou dus zomaar kunnen dat je met een opgevouwen fleecedekentje of handdoek de poes zover krijgt dat ze weer naar je voeteinde verkast.
Je hebt dan ook een duidelijk gebied waar je haar telkens en telkens weer op terug zet. Dan valt het kwartje misschien ook sneller.
daantjuhhh schreef:En is het opsluiten in een andere kamer een optie?
Ik bedoel, je zegt:
Mijn deur kan niet dicht en dan gaat ze krabben aan mijn deur.
Waarom dan niet zorgen dat ze helemaal niet bij jou deur in de buurt kan komen?
fionaf09 schreef:Ik zie net day playspray voor krabplaatsen is.
En ze krabt gelukkig NOG niet op mij.
Raja schreef:je hebt bij de welkoop/boerenbond een spraytje en dat heet katweg
dat is helemaal niet duur en is vast ook wel te krijgen bij de dierenspeciaalzaak
vraag er anders gewoon eens naar in de winkel
die spray zorgt ervoor dat het niet lekker ruikt voor de kat en waardoor ze dan dus niet naast je hoofd komt liggen (dat zou dan tenminste de bedoeling zijn)
Succes ermee! kan me voorstellen dat het erg vervelend is!!!