Grootste hond ter wereld!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Grootste hond ter wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:42

TUSCON - Giant George, een enorme Duitse dog uit Tucson, in de Amerikaanse staat Arizona, is officieel erkend als de grootste hond ter wereld. Dat heeft het Guinness Book of Records meegedeeld.

Giant George is 109 centimeter hoog en 2,2 meter lang. Hij weegt 111 kilogram en verorbert maandelijks zo'n 50 kilogram voedsel. Tot gisteren was de eer van grootste hond ter wereld weggelegd voor een andere Duitse dog: Titan uit Californië, maar die meet "slechts" 107 centimeter.

Afbeelding

Wat vinden jullie van deze hond?
Ik vind hem eigenlijk wel een beetje zielig :(:) Want een paar kennissen van mij hebben ook Doggen, maar bijna alle honden zijn bang voor Doggen. Of ze rennen hard weg, of ze worden aangevallen.
Ik heb zelf ook een grote stoere herder, maar als hij deze hond zou zien, zou hij echt heel hard gillend wegrennen.
Zo'n hond kan nooit echt lekker spelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:44

Wat dan, inslapen omdat hij groot is? Omdat andere honden misschien wel bang voor hem zijn en hij niet lekker kan spelen? Zolang een hond pijnvrij kan leven en een goed leven heeft vind ik ze niet zielig. Niemand kan er toch wat aan doen dat deze hond zo groot geworden is? :=

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:46

Andere honden bang voor doggen? Nou echt niet. :n
En meestal kennen doggenmensen wel doggenmensen uit de buurt, en doggen spelen het leukst met doggen.

Maar ik vind het geen mooie hond, hij is té groot en daardoor niet meer mooi in verhouding.
Zielig vind ik 't niet, hond is een hond, hij merkt zelf echt niet dat ie zo groot is..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:47

Waarom zou hij zielig zijn? Heb hem vandaag op het journaal gezien en hij ziet er super uit. Zo vaak spelen honden niet samen.
Ik vind hem echt geweldig!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:47

Judith_ schreef:
Wat dan, inslapen omdat hij groot is?
Eeugh... nee? Typ ik dat dan? Ik vind het alleen sneu omdat veel honden bang voor hem zal zijn. Maar met andere Doggen en mensen zal hij een leuk leventje kunnen hebben! Ik zeg toch niks over inslapen? Als het dier gezond is is dat toch nergens voor nodig??

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:48

Laat hem dan met andere doggen spelen, probleem opgelost.
Er is toch niets zielig aan deze hond? Hij heeft eten, drinken en een liefdevolle thuis, mijn hond speelt ook niet zo vaak met andere honden maar hij mist dat dan ook gewoon niet want als hij dan wel eens mag spelen is hij niet geintresseerd. Is mijn hond zielig omdat hij niet wilt spelen met andere honden?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:49

Mijn whippet die speelt ook wel eens met een dog die hier wel eens rondloopt. Hebben samen de grootste lol :)

Foto is een beetje uit een onhandige hoek genomen om de hond goed te kunnen beoordelen op uiterlijk.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:49

Zo formuleer je het wel Majo, maargoed, zo bedoel je het dus niet ;)

Op het filmpje speelt ie trouwens heel leuk met een middelgrote hond (labrador geloof ik).
Maar, geef mij maar een dog van rond de 80cm (hoop dat de mijne dat gaat halen).

Het filmpje trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=LCwAW7m4GTc

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:50

Nou niet alle honden zijn bang voor alle doggen :). Ligt er maar net aan. Als die kennissen van jou een aantal doggen hebben dan snap ik de angst van andere honden wel als er een stel kolossen op je afkomt. Ik hoop alleen maar dat deze hond per toeval zo enorm groot is. Want zodra ze er nog eens extra op gaan fokken komt dat het ras niet ten goede vrees ik..

Anoniem

@ Majo Je schrijft dat het zielig is dat de de hond volgens jou geen fijn leven kan hebben omdat hij groot is en andere honden er bang voor zijn. Dus vraag ik mij af wat er dan mee gedaan moet worden aangezien hij zo zielig is.

Bij mijn weten quote ik jou ook nergens mee en heb dan ook nergens geschreven dat de hond volgens jou ingeslapen moet worden.

catalyst1

Kijk voor de gein eens de film : pedigree dogs exposed ( te vinden op youtube)...Ik vind dit echt te!Niet de hond op zich,maar dat ze steeds groter gefokt worden,Daarmee daalt ook hun levensverwachting.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:51

Ik heb zelf jack russells maar ik heb omgekeerde ervaringen, de doggen die ik ken zijn bang voor die kleine frummels van mij :D

Akecheta

Hallo,
Zolang de hond gelukkig/gezond etc is vind ik het niet zielig. Hij ziet er ook erg goed.
En ik weet niet of honden zo onder de indruk zijn van het formaat van andere honden. Mijn bouvier werd aangevallen door een Whestie... (nou ja, die had misschien grootheidswaanzin :D )

Cyntje

Ik zag het op het nieuws idd, ik vind hem machtig :j

Loiz

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:52

Mindfields schreef:
Ik heb zelf jack russells maar ik heb omgekeerde ervaringen, de doggen die ik ken zijn bang voor die kleine frummels van mij :D

Hahaha klopt, doggen zijn mietjes, ze gaan het liefst achter je staan als ze iets eng vinden :Y)

catalyst1, vooral in Europa zijn ze nu meer aan het fokken naar goedgebouwde, gezonde doggen dan naar grootte, maarja, dat is in Amerika he, dus daar moet alles groter helaas.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 23-02-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:53

Mijn hond vind doggen volgens mij wel leuk :+
Lekkere "bambi op het ijs" honden

Wat ik wel "zielig" vind aan zulke grote honden is dat ze over het algemeen niet zo oud worden :=

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:55

Mindfields schreef:
Hihi echt? Dat is ook wat zeg :D Ach, misschien is alleen MIJN hond gewoon een bange poeperd, want hij kiest echt een hazenpad als er zo'n grote lummel op hem afkomt :)

XoNo

Re: Grootste hond ter wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:59

Ik heb ook 2 duitse doggen en ik heb niet het idee dat honden bang voor mijn honden zijn hoor. Ik heb er dan niet 1 van 1.09m, maar wel 1 van rond de 90cm wat ook al behoorlijk aan de maat is :D

Overigens vind ik dit wel een heel lelijk voorbeeld van een Duitse Dog, maar dat terzijde :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:00

Haha, van de week naar t strand geweest, waar veeeel kleintjes lopen (lees: Chiwawa's(?), dwergtekkels enz) en ze vonden het allemaal geweldig om met Jua te spelen, ze kwamen eerder naar haar dan zij naar hen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:52

wow dat is net een shetlander :=

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:53

Wooow, die is wel héél groot :\

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:23

Wel groot en knuffel om te zien :D maar waarom iedereen bang zou zijn voor een dog ?
Dat is onzin
Ze zijn wel groot maar ontzettend lief.
Ik was 3 jaar en onze duitse dog was groter dan ik maar ik liet botten op zijn poot vallen (Perongeluk natuurlijk) viel weleens op hem maar hij heeft nog nooit naar mij gebeten of wat dan ook.

En dat andere honden voor doggen bang zijn ?
Ook niet waar. onze yorkjes lagen tussen zijn poten.

En nee dit is niet de allerliefste hond geweest, Zolang vreemde honden niet agresief gingen blafen deeed ie niiets (Zo wel dan werd ie wel agressief)
Dus dat andere honden bang voor hem zouden zijn.. Het ligt er aan hoe hij zelf is en hoe ze op hem reageren

Oke het is dan wel net een shet := :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:26

Ik vind Duitse Doggen echt megalief en mijn honden zijn ook helemaal niet bang voor ze. Hier loopt de laatste tijd een mooie reu voorbij, mijn honden hebben nog geen kennis gemaakt met deze hond maar het lijkt mij een schatje! :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:30

mijn herder wil ook spelen met mijn shetlander van een meter, dus denk dat ze ook wel wil spelen met zo'n reus :)

lieve kop heeft hij... maar ik hoef ze niet zo groot!
ben ook bang dat zo'n grote hond snel last van de heupen krijgt