Puppy 8mnd maakt kussens kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Puppy 8mnd maakt kussens kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 19:39

Ik heb een labrador pup van 8mnd, die 's nachts in een bench slaapt. Probleem is dat hij werkelijk elke vorm van bodembedekking aan flarden scheurt/krabt/bijt. We zitten al aan het vierde kussen, hij heeft ook al twee badhanddoeken aan stukken gevreten, en eet daarbij ook echt van de handdoeken, wat uitdraait op braken.
Twee dagen geleden dachten we een oplossing te hebben gevonden door een kussen te kopen dat volgens de fabriek bijt- en scheurvast was, deze is nu echter ook al vernield...

Heeft iemand tips om dit bijtgrage monstertje te stoppen?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:44

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:00

Ja had bij de eerste kussen al radicaal in moeten grijpen, dan had je het slopen mss kunnen voorkomen.
Puppen hebben namelijk allemaal een periode dat ze graag slopen, als jij die periode veilig door weet te komen (Dus je ze geen gelegenheid geeft, of het liefst zo weinig mogelijk) is de kans groot dat ze dr gewoon overheen groeien...

Mijn hond is die periode bijna voorbijgegroeit (Ze is nu anderhalf) maar durf het nog niet aan haar alleen te laten met een kussen, want dat is toch wel de kant op het spek binden.
Kussens slopen vinden ze geweldig }>

Als ik jouw as zou ik alles afpakken van dr, en alleen een nylabone of kong geven. Kan ze kauwen, geen gedragstoornis verder ontwikkelen en ook geen gevaar voor dr gezondheid.
Weet dat het erg zielig is maar zou heb ik het bij mijn teef ook afgeleerd.
Zij heeft namelijk één keer een hap uit dr kussen willen nemen.

daphneM

Re: Puppy 8mnd maakt kussens kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:00

geen kussen meer?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:46

@Chiqa: het probleem is dat we hem nooit zien slopen, en achteraf boos worden heeft ook weinig zin? Snapt hij ook geen piep meer van dan.

@Lianne: hij heeft een heel gevoelig maag en darmstelsel, hij is heel snel aan de dunne, met zo'n kauwbeen is die wel even zoet, maar nooit lang genoeg om niks meer te slopen, het lijkt wel als of hij weet dat je even niet kijkt om dat te slopen

@Winia: ik kan hem toch ook niet op dat ijzeren bakje van de bench laten slapen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:49

Oakland1990 schreef:
@Chiqa: het probleem is dat we hem nooit zien slopen, en achteraf boos worden heeft ook weinig zin? Snapt hij ook geen piep meer van dan.

Maar waarom heb je niet meteen ingegrepen na het eerste kussen wat hij had gesloopt? Nu is het moeilijk af te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:50

Een stuk tapijt erin leggen? Of een stevige oude deken/ kleed? Wat is de reden eigenlijk dat hij nog steeds in de bench slaapt? Heb je al geprobeert met hem buiten de bench te laten?

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:52

xXLianneXx schreef:
een botje geven?
zo'n bot dat je normaal in de soep gooit. die niet koken maar gewoon rouw geven, vinden ze vaak heerlijk en zijn ze lekker lang zoet mee.

Lijkt me niet zo slim voor de nacht als je het niet in de gaten kan houden. Zeker een hond met een spitse snuit kan makkelijk vast komen te zitten in zo'n bot(mergpijp)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:53

Waarom zou je 'm niet in de bench laten slapen shanna?
Dat is een goede plek voor een hond hoor, net als een mand :)
Bovendien; een hond die alles stuk maakt, zou ik niet los in de kamer laten slapen :+

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:53

Chiqa schreef:
Oakland1990 schreef:

Maar waarom heb je niet meteen ingegrepen na het eerste kussen wat hij had gesloopt? Nu is het moeilijk af te leren.

ik heb een hond van 8 en een hond van 5 maanden . de eerste heeft in het begin ook aardig wat gesloopt naarmate ze ouder worden stopt dit wel hoor. die oudeste van ons heeft toen ze jong was de bank helemaal uitgegraven . kwamen we thuis stak er een hoofd uit de bank haha
als je het ziet moet je laten weten dat het niet mag . als je het niet gezien heb kan je hem ook niet straffen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:55

Onze lab pup is net een jaar geworden, maar dit herken ik maar al te goed.
Wij hebben alles weggegaald en pup gewoon op een kale ijzeren plaat laten liggen.
2 mnd daarna was het over en meneer heeft weer een heerlijk schaap in zijn bench.

Stop de verleiding.
Laatst bijgewerkt door annebe op 22-02-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:55

waarom ze slapen toch ook op de grond? dat is net zo koud

Djara onze pup van 9 maand wou in het begin niet anders! ze had het veel te warm met een deken en ging alles in een hoek trappen en lag uiteindelijk zonder iets in de bench ook kreeg ze een hekel aan haar bench!! maar nu slaapt ze kaal en ze vindt het heerlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:56

BarbaLala schreef:
Waarom zou je 'm niet in de bench laten slapen shanna?

Doet ze als ik dit zo lees;

Oakland1990 schreef:
die 's nachts in een bench slaapt.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:57

Geen deken, kussen handdoek of wat dan ook. Die van ons gooide alles steeds in d'r waterbak en sloopte ook. Gewoon een tijdje zonder iets erin laten slapen, gaan ze nie dood van hoor ;)

Ze heeft ook d'r eigen man wel eens gesloopt, helaas pindakaas dan geen mand meer maar een handdoekje op de grond....Tijdje geleden weer een mand gekocht en gaat nu prima.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:59

mijn honden hebben gewoon op de ijzere plaat geslapen kunnen ze niks slopen
eigen schuld dikke bult dan maar denken ;)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:02

Naar mijn mening kan ik niet effectief straffen als ik het niet zie, achteraf straffen heeft geen zin. En hoe had ik dan moeten reageren na dat eerste kussen?

Vannacht moet die idd maar op die ijzeren plaat liggen, heb even geen alternatief kussen. En een handdoekje vreet die gewoon op, dus dat gaat er ook niet bij. Binnenkort gaat hij weer in zijn buitenhok slapen, vindt die prima. Los in de keuken laten slapen lijkt mij geen goed plan, dan liggen de stoelen smorgens verspreid door de keuken, incl de jassen en al de schoenen.

Denk alleen niet dat hij beseft dat hij zelf de oorzaak is van een nachtje op een koude plaat liggen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:02

Een stuk tapijt ja. Sorry, maar op een ijzeren plaat vind ik nogal hondonvriendelijk, net alsof ze dat snappen. Het is een fase en het gaat wel over, maar je moet ze er niet de mogelijkheid geven.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:04

Oakland1990 schreef:
@Chiqa:
@Winia: ik kan hem toch ook niet op dat ijzeren bakje van de bench laten slapen?

waarom niet? moet hij maar niet zijn kussen slopen.
wij hadden ook dit probleem zijn deken verscheurd, ja dan heb je maar even pech dan lig ja maar niet zacht.
over een paar weken met toezicht weer proberen met een deken.
maar zou bij jou hond nu moeilijk worden omdat je hem elke keer als beloning voor het stuk maken een nieuw kussen gaf om deze ook weer te mogen slopen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:05

Stuk tapijt is wel een idee, maar dan van dat groffe tapijt op maat snijden in de grootte van dat ijzeren bakje. Nadeel is dan weer dat het niet onderhoudsvriendelijk is...

@Inge: ik denk niet dat hij snapt dat hij de oorzaak is van een nachtje(s) op een koude plaat liggen...

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:05

Het kan zeer zeker te maken hebben met de pubertijd.
Het kan ook verveling zijn, alleen speelgoed neerleggen hoeft niet altijd te betekenen dat zij zich niet vervelen.
Sommige honden zijn liever geestelijk bezig.
Je kunt hiervoor een kong of activity ball aanschaffen.

S6

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:06

Zo denkt een hond niet, eigen schuld dikke buld.
Maar ze komen niet meer in de verleiding om te blijven slopen.

Bij een hondeschool kom je hier niet veel verder mee, dit gedrag hoort nou eenmaal bij deze leeftijd.
Enne... labjes worden laaaat volwassen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:08

@Romili: Ik ben bijna zeker dat het verveling/frustratie is, hij wil natuurlijk veel liever buiten spelen, maar ook dat kunnen we (nog) niet zonder toezicht omdat hij alles opvreet, tot kiezels toe. We hebben voor zijn buitenhok wel een voerbal, maar voor in de bench is die niet geschikt. We gaan al naar de hondenschool, hij kent tig commando's en luistert doorgaans goed.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:09

Kan je hem geen flos geven in de bench? Zo'n soepbotje heeft bij ons ook echt wonderen gedaan,en doet het nog steeds bij mijn nu 3 jarige draak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:09

inge1968 schreef:
waarom niet? moet hij maar niet zijn kussen slopen.
wij hadden ook dit probleem zijn deken verscheurd, ja dan heb je maar even pech dan lig ja maar niet zacht.
over een paar weken met toezicht weer proberen met een deken.

Mee eens, dan maar geen deken hoor, als de verleiding dr maar niet is.
Zo heb ik het ook aangepakt, ze heeft drie maanden zonder dekens gelegen nu laat zij ze heel.

Oakland1990 schreef:
Stuk tapijt is wel een idee,

Dat gaat rafelen, en als er iets leuk is voor een hond....Zijn het de eerste los zittende dingetjes namelijk rafeltjes.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:10

Oakland1990 schreef:
Ik heb een labrador pup van 8mnd, die 's nachts in een bench slaapt. Probleem is dat hij werkelijk elke vorm van bodembedekking aan flarden scheurt/krabt/bijt. We zitten al aan het vierde kussen, hij heeft ook al twee badhanddoeken aan stukken gevreten, en eet daarbij ook echt van de handdoeken, wat uitdraait op braken.
Twee dagen geleden dachten we een oplossing te hebben gevonden door een kussen te kopen dat volgens de fabriek bijt- en scheurvast was, deze is nu echter ook al vernield...

Heeft iemand tips om dit bijtgrage monstertje te stoppen?

Hier ook zo 1!!! Het zit er gewoon in in sommige labjes. Onze Lab is nu bijna 4 en slaapt al geruime tijd (lees zeker 2 jaar) in een kale bench. Jammer, maar ik ga er verder geen kussens meer aan verspillen. Jinto maakt alles kapot! Behalve de deurmat... :D Hij ligt als ik weg ben (naar stal bijv) in de voorhal en daar heeft ie een deurmat. Van dat lekkere grove voetenveegspul. Helemaal te gek. Hij rolt erop, schuurt erop en maakt er dan een deuk in waar hij lekker tegenaan kan liggen (met als gevolg dat ej de deur niet meer open kan doen vanaf buiten... }:0 Dus hadden wij van dat spul een mat in zijn bench gelijmd... Dat heeft er 10 minuten in gezeten die nacht en we hoorden toch van alles. Was hij het dus los aan het peuteren. Nou dat was dus echt einde van alle pogingen. Kale bench dus en overdag lekker in de hal met zijn mat. Hij heeft wel een zachte mand inmiddels. Daar blijft ie vanaf. Maar daar ligt ie verder weinig in. (en ik ben er altijd bij)

Ook speeltjes, knuffels etc maakt ie kapot. Dus hij heeft altijd een kauwbot klaar liggen en ander spul krijgt ie onder toezicht!

Edit: ik lees hier over: je had meteen in moeten grijpen. Onze Lab doet het dus NIET onder toezicht. Hij is er 's nachts mee begonnen na enkele maanden. De volgende dag ben je dan dus gewoon te laat :( En onze hond doet het heel zachtjes, hij heeft een LSM: ingebouwde Lab-Stealth-Modus. Kan bijv ook geruisloos achter je gaan liggen zodat je bijna je poten breekt als je een stap achteruit doet. :+
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 22-02-10 21:13, in het totaal 3 keer bewerkt