pff wordt er zo moe van. Cattery beginnen met zieke kater.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

pff wordt er zo moe van. Cattery beginnen met zieke kater.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:15

hallo bokkers.

Ik zit ergens mee!

Ik heb 2 broers beiden hebben een vriendin. ( om alles even duidelijk te maken )
Mijn ene broer had een Maincoon kater met stamboom.
En die heeft daar ook een nestje verwekt. Toen dat nestje er al was zijn ze er achter gekomen dat de kater een hersen tumor had, en die kater is toen geopereerd.
daarna is er nooit meer mee gefokt.

Mijn broer heeft via via te horen gekregen dat de fokker van de kater zelf wist dat de kat kanker had. en alle broertjes en zusjes van de kater zijn al overleden aan kanker.

Me broer had vele kosten aan de kater en hebben hem er weer aardig bovenop gekregen.

Nu zit het zo dat de kater de kanker door geeft aan de kittens. ( inmiddels zijn 3 van de kittens nu ingeslapen omdat deze kanker bleken te hebben. )

Mijn broer wou graag van de katten af, en heeft de maincoon kater aan mijn andere broer gegeven.
onder het mom dat er niet meer mee gefokt zou worden en dat de kater geholpen zou worden.

NU KOMT HET.

Mijn broers ( andere broer die de kat gekregen heeft ) vriendin is een Cattery gaan opstarten. en heeft daarbij een Main coon poes gekocht.
en heeft al een hele site gemaakt voor die beginnende Cattery.
heeft advertentie`s op marktplaats gezet en andere site`s als dekkater aangeboden.

Ik wordt hier zo kwaad van. dit moet toch niet mogelijk zijn??

Inmiddels heb ik ook geen contact meer met die broer.

Kan ik hier wat mee??? :( :( :(

050206051012

Re: pff wordt er zo moe van. Cattery beginnen met zieke kater.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:21

Waarom is de kater niet geneutraliseerd als er niet meer mee gefokt mag worden?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:23

geen idee. de belofte was dat mijn broer die de kater gekregen heeft de kat zou laten helpen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:26

Jeetje wat misselijkmakend. Ik zou zoiezo dit doorgeven aan de broer die dus de kat aan je andere broer heeft gegeven, en ik zou een aanklacht indienen bij marktplaats dat ze een misleidende advertentie hebben op basis van niet vermelde belangrijke informatie. Veel succes en hoop dat die kater toch geholpen word

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:27

Opzich best apart... Je broer heeft al veel kosten gemaakt om de kat er weer bovenop te krijgen. Dan lijkt mij zelf de castratie te laten doen voordat je het beestje weggeeft nog wel de minste moeite. Helaas komen beloftes dus lang niet altijd uit zoals hier maar weer blijkt.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:31

mijn broer die de kat weg gegeven heeft heb ik het al verteld.

Mijn broer gaf de kat weg, wou hem eerst zelf laten castreren. maar mijn andere broer wilde dit zelf laten doen. omdat mijn broer al zulke kosten had. daarom is de kat voortijdig weg gegaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:32

Zou de kat per direct terug halen!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:38

maar dat is dus het probleem mijn andere broers vriendin heeft de kat op naam laten zetten. en heeft het eigendomsbewijs van de kater. dus we kunnen nix,

dat is wel wat we geprobeerd hebben. want het was immers niet de afspraak.

Ik snap zowiezo niet waarom je met een zieke kat wil gaan fokken. ze weten hiervan. ze hadden zelf een kitten uit het nest die de kater verwekt had. die is inmiddels ook overleden.

dus ik snap hem zowiezo niet. is het misschien om de boel op te stoken???
zodat we allemaal ruzie krijgen met elkaar en zei haar zin heeft??
mijn schoonzus, is al heel lang bezig mijn broer voor haarzelf te krijgen, en dat mijn broer iedereen aan de kanten zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:53

Wat verschrikkelijk, wat aan basis voor een cattery zeg, snel even de zakken willen vullen zeker?
Wat is die link van die advertentie, mss kan je dit verhaal doorgeven aan MP?
Ja ik weet ook eigenlijk niet ze zich hier iets van aantrekken.

Lekkere situatie zeg ik kan me voorstellen dat jij je broer niet meer wilt zien!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:58

Ohhhh wat een nare situatie, maar als de kat gegeven is en hij is al overgeschreven vrees ik dat je nu zelf nog weinig kunt doen.
Ik zou wel een vermelding naar MP sturen, dat is in ieder geval het proberen waard.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 15:59

nou nu we er achter gekomen zijn dat ze advertentie`s plaatsen. en we op de advertentie geregeerd hebben.

hebben ze overal snel alles er afgehaald.
en kregen we de smoes dat ze hem voor de grap er op hadden gezet.

ook heeft er een advertentie op speurders gestaan dat ze de kat willen verkopen voor 600 euro.

Ook daar kregen we dus smoes dat ze gewoon wilden weten wat ze er voor konden krijgen ( er niet bij vermeld dat die kat ziek is )

maar wel steeds de cattery site veranderen, en nog steeds van plan zijn ermee te fokken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:00

Onassa schreef:
Ohhhh wat een nare situatie, maar als de kat gegeven is en hij is al overgeschreven vrees ik dat je nu zelf nog weinig kunt doen.
Ik zou wel een vermelding naar MP sturen, dat is in ieder geval het proberen waard.

nee idd en dat is juist het hele probleem. mijn broer wou de kat terug eisen. maar kreek het andwoord dat ze dat niet meer konden want de kat was al overgeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:03

Kan je zoiets niet melden bij één of andere instantie die catterys bewaken? Ik bedoel kan je dan zomaar een cattery beginnen als elke leek? Is daar geen controle op? Want dan zou je dit verhaal kunnen melden,

Dhani schreef:
ook heeft er een advertentie op speurders gestaan dat ze de kat willen verkopen voor 600 euro.

Echt schandalig dit.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:04

daar heb ik al naar gekeken. maar ik ben zelf echt een leek wat het iets vinden op internet betreft. en ik kan nix vinden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:07

Inderdaad wat Chiqa zegt, de Main Coon rasvereniging even bellen of mailen :j

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:10

je kan als leek cattery beginnen.
je kan hier ook niks tegen doen. je kan hooguit vereniging inlichten maar op zich kan die ook niks.. en main coon rasvereniging al helemaal niet.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:11

kan dat zomaar dan?? dan ga ik dat zeker is doen.

al heb ik dan wel weer zoiets van dat ik mijn broer erbij naai.
echter heb ik nix ( althans niet zo veel ) met mijn broer maar meer met haar. we hebben elkaar nog nooit gemogen. en ik zou haar er wel bij willen naaien zeg maar.

Ik denk dat ik gewoon is op zoek ( proberen althans ) en is heen bel of mail.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:12

irritantje schreef:
je kan als leek cattery beginnen.
je kan hier ook niks tegen doen. je kan hooguit vereniging inlichten maar op zich kan die ook niks.. en main coon rasvereniging al helemaal niet.

okee. :+

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:13

dus in pincipe mag dit allemaal wat ze doet! met een zieke kater gaan fokken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:14

Irritantje, kan een rasvereniging niet bepaalde dieren weren? Lijkt me nl. niet echt bepaald reclame voor 'hun' ras.
Ik heb er geen verstand van hoor, heb geen raskatten :+

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:16

iedereen kan cattery beginnen. of je overleeft kwa naam enzo das 2de vraag als je willes en wetens met zieke katten fokt.

maar verenigingen kunnen niks doen, ze hebben gewoon macht daarvoor niet. ze kunne hooguit royeren.. maar ook dat gaat zomaar niet. daarnaast der bestaan veel verenigingen dat ze gewoon kunne switchen.

dus ik vraag me af hoe je broer erbij wil naaien.

Quellian rasverenigingen geven geen stambomen uit dat doen de gewoon verenigingen.
je hoeft trouwens nieteens lid te zijn van rasvereniging om te kunne fokken..

van gewoone vereniging wel als je stamomen wilt.

maar om iemand te weren moet je behoorlijk wat bewijs kunne aanleveren.

@Dhani hoe hard ook klinkt is antwoord jah.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:23

okee dat is duidelijk ;)

vind het wel vaag dat het fokken met zieke katten gewoon mag. en dat daar niet eerst verdere onderzoek naar gedaan wordt....

maar het is dan niet anders. al lijkt het me idd niet echt een goede reclame voor het ras.

dus inpincipe moet je gewoon zo goed uitkijken voor je je poes naar een cattery brengt om te laten dekken, of waar je je kitten koopt.

een cattery was in mijn ogen eigenlijk altijd veilig. bij een cattery kreeg je gezonde katten. maar nu ik dit zo een beetje door krijg ben ik daar gelijk niet meer zo zeker van. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:24

irritantje schreef:
iedereen kan cattery beginnen.

Wat erg zeg...ikd acht dat er nog wel enige controle was, mss door de vereniging waar Quell het over heeft?
Quellian schreef:
de Main Coon rasvereniging even bellen of mailen

Ik zou dit toch op zijn minst doen. En hopen dat ze dan hun plannen dan maar niet doorzetten.
Aan de andere kant....als je tegenwoordig een stamboomloos ongekeurd huisdier koopt, ben je al hartstikke link bezig...Je wil dan toch niet weten met hoeveel ellende en verdriet je de nieuwe eigenaren opzadelt?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:28

maar ja met een stamboom ebnje dan ook niet geheel veilig. want toen mijn broer de kater kocht. kreeg hij daar een stamboom bij mee.

en later bleek dat die man wist van de kanker. en dat alle kittens uit dat nest al zijn gestorven aan deze ziekte.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:30

Dan begin ik me heel hard af te vragen wat de meerwaarde is van een stamboom bij een dier dat gefokt zou zijn volgens de principes van een rasvereniging.