Prijs hond uitlaten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Prijs hond uitlaten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 15:30

Hallo,

Ik werd gevraagt of ik een paar keer per week de hond van de overburen wilde uitlaten. (oudere mensen)
Zij kunnen niet meer zolang lopen, en ik zou dan een uurtje met de hond gaan wandelen, zodat hij wel voldoende beweging krijgt!
Maar hoeveel moet ik hier nu voor vragen...?

Bedankt. :)

_Inga

Re: Prijs hond uitlaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:33

Tja wat betreft normen en waarden, zou ik niets vragen. Misschien krijg je wel gewoon wat, zou wat betreft normen en waarden weer netjes zijn. Maar zou er persoonlijk geen geld voor vragen..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:34

_Inga schreef:
Tja wat betreft normen en waarden, zou ik niets vragen. Misschien krijg je wel gewoon wat, zou wat betreft normen en waarden weer netjes zijn. Maar zou er persoonlijk geen geld voor vragen..

Inderdaad. :)

Misschien eens een keer een zak chips ofzo. :9
:D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:35

Ik heb tien jaar lang de hond van de buren uitgelaten, ook toen ze al verhuisd waren en allang dus geen buren meer waren. Nooit wilde ik daar iets voor hebben maar zo nu en dan duwde de buurvrouw gewoon iets in mijn zak......

Ik zou m dus gewoon zó uit gaan laten!

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 15:36

Tjaa... maar het zullen toch 5/6 uur per week zijn...
Als ik een avondje ga opassen krijg ik ook geld,
dat doet ook bijna niemand gratis..

Lastig, ga nog even nadenken. :)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:40

dat ligt er aan, als ze je hebben gezegd dat je maar eens moet denken wat je er voor wil hebben kun je wel geld vragen. maar anders zou ik er niets voor vragen... je helpt die mensen en het hondje. waarschijnlijk vinden ze het al lastig genoeg dat ze het zelf niet meer kunnen en dat ze het aan iemand anders moeten vragen....
als je aan zoiets geld wil verdienen kun je beter een zelfde baantje zoeken op mp oid

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:48

Pff.. nou ik zou het wel normaal vinden als je wat zou vragen hoor. Het is niet alsof je niets anders te doen hebt dan in de regen/kou/sneeuw met de hond van iemand anders te lopen. :=
Tja, het klinkt hard maar soms vind ik het al vervelend genoeg met mijn eigen honden naar buiten te gaan als het koud is...

Oude mensen komen meestal geen geld tekort, dus ik vind het wel kunnen als je een klein geldbedrag zou vragen :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:51

Martine_R schreef:
Oude mensen komen meestal geen geld tekort, dus ik vind het wel kunnen als je een klein geldbedrag zou vragen :j

Want? Jij kunt in hun portemonnee kijken?
Weet je hoe hoog de AOW is? Hebben ze uberhaupt wel aanvullend pensioen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:51

Tja, het is maar wat je zelf wil. Zelf zou ik er niks voor vragen. Tenminste, dat is mijn eerste reactie. Maar aan de andere kant begrijp ik jou insteek ook wel. Zeker omdat het niet af en toe een keer is, maar structureel en het daarom toch een behoorlijke verplichting / verantwoordelijkheid is.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 15:52

Martine_R schreef:
Pff.. nou ik zou het wel normaal vinden als je wat zou vragen hoor. Het is niet alsof je niets anders te doen hebt dan in de regen/kou/sneeuw met de hond van iemand anders te lopen. :=
Tja, het klinkt hard maar soms vind ik het al vervelend genoeg met mijn eigen honden naar buiten te gaan als het koud is...

Deze zin vind ik dus nergens op slaan.
Veel oude mensen moeten van hun AOW zien rond te komen en dat is absoluut niet veel. Dus waar basseer jij je uitspraak op?

Ik zou niets vragen. Ga met de bovenstaande reacties mee. Als je een mede mens kunt helpen moet je dat doen.
Ik doe zoveel klusjes voor andere mensen, en vraag er geen stuiver voor. Maar in ruil daarvoor doen ze ook dingen voor mij terug als ik in nood zit.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:06

Die mensen voelen zich misschien ook minder bezwaard als ze er wel voor betalen, dat heb ik ook met oppas op onze jongste dochter, ik betaal er liever wat voor, dan heb ik niet het gevoel iets te moeten "vragen". Een uurtje op mijn dochter passen levert 3 euro op, ik denk als je zoiets vraagt, €2,50/€3,00 dat dit zeker niet te gek is, volgens mij kost de uitlaat service ongeveer €7,50, dus dan hebben je ze jou een keer of drie voor hetzelfde bedrag, en verdien jij een lekker klein centje bij, ik denk win-win situatie.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:09

Ik vind het helemaal niet gek als je er iets voor krijgt/vraagt. Het is toch een verplichting, ook met slecht weer.. een soort bijbaantje dus. Voor die mensen is het ook fijner als ze je betalen want dan weten ze zeker dat ze op je kunnen rekenen en is het niet vrijblijvend meer.

Mijn hond wordt ook uitgelaten door een meisje van 12. Zij krijgt er 2,50 per keer voor.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:12

Wat ontzettend goed van die mensen dat ze inzien dat hun hond te weinig beweging krijgt :) Ik zou ene tientje per week vragen....Is toch mooi 40 euro per maand :j

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:15

de buren zoeken waarschijnlijk iemand die voor lange tijd structureel de hond zou willen uitlaten.

Wat heeft het met normen en waarden te maken dat je dit gewoon gratis zou moeten doen? Ik zou me niet aan zo'n afspraak willen binden voor niks. Als je dan eens niet wil ga je niet en hebben zij niemand meer. Ik sluit me bij puma aan, het is wel een verplichting. 2,50 per keer voor een meisje van 12 vind ik veel, hoelang loopt ze daarvoor?

Maar wat hebben je buren er zelf over gezegd? En hoe oud ben jij? Het hangt ook van jouw leeftijd af vind ik. Een bijdrage vind ik wel op zijn plaats.

Ik zou niet weten welk buurmeisje dit voor nop zou doen. en ik zou ook niet zo'n buurmeisje geweest zijn.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:19

Ik zou er ook niks voor vragen. Waarschijnlijk krijg je er vanzelf wel iets voor namelijk. En als het echt vaker wordt en ze bieden niks aan, kun je € 2,50 vragen per keer ofzo, maar dat zou ik pas echt doen op moment dat het niet aangeboden wordt.

Het is jammer dat tegenwoordig nog weinig mensen iets voor een ander over hebben zonder er geld voor te vangen. Ik doel niet specifiek op jou TS, maar gewoon in het algemeen.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 17:00

Ik ben 15, de mensen zeiden zelf dat ze me er wat voor wilde geven, maar ze geen idee hadden wat normaal was in deze tijd,
ze zei dat ik zelf een leuk prijsje mocht verzinnen en dat we er wel uit zouden komen!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:14

Liezel1 schreef:
Martine_R schreef:

Want? Jij kunt in hun portemonnee kijken?
Weet je hoe hoog de AOW is? Hebben ze uberhaupt wel aanvullend pensioen?

Want dat is mijn ervaring. :j
De meeste oude mensen hebben tijdens hun leven toch wel een beetje gespaard hoor..
Ze hebben ook een hond en zouden eventuele dierenartskosten dan hopelijk toch ook wel kunnen betalen?
Bovendien heb ik het over een klein bedrag, de TS hoeft er volgens mij niet rijk van te worden ;)
Komop zeg, alsof het niets is om de hond van een ander 2,3,4 keer per week uit te laten in dit pokkeweer.. :=

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:18

ANOUKIEE schreef:
Ik ben 15, de mensen zeiden zelf dat ze me er wat voor wilde geven, maar ze geen idee hadden wat normaal was in deze tijd,
ze zei dat ik zelf een leuk prijsje mocht verzinnen en dat we er wel uit zouden komen!

Kijk, dan bieden ze je dus al de mogelijkheid om met een voorstel te komen en is de insteek dus duidelijk al dat je er iig iets voor krijgt.
Ik denk zelf ook dat zo'n 2,50 euro per keer (als dat idd een uur is) niet onredelijk is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:22

Ik kreeg 5 euro om een bouvier uit te laten, wel heb ik een opleiding dierenverzorging opzak en ben ik al wat ouder wellicht telt dat ook mee. Ik mocht overigens niet te ver lopen met die hond omdat deze artrose heeft, wel borstelde ik hem ook af en toe uit.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:30

Ik laat elke maandag en dinsdag een klein hondje uit, omdat die mensen dan aan het werk zijn. Daar krijg ik €1,50 per keer voor! :D

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:34

rakni schreef:
Wat heeft het met normen en waarden te maken dat je dit gewoon gratis zou moeten doen? Ik zou me niet aan zo'n afspraak willen binden voor niks. Als je dan eens niet wil ga je niet en hebben zij niemand meer. Ik sluit me bij puma aan, het is wel een verplichting. 2,50 per keer voor een meisje van 12 vind ik veel, hoelang loopt ze daarvoor?

Ze haalt hem om 3 uur 's middags op. Dan gaat hij uit en met haar mee naar huis waar ik hem dan uit mijn werk weer ophaal. Ze hebben daar ook een hondje dus dat is wel leuk voor hem :-)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:35

Vind het een beetje onzin dat ze er niet voor zou mogen vragen. Immers hebben deze ouderen zelf voor een hond gekozen en is het niet de verantwoordelijkheid van de ts om deze te verzorgen. Wanneer zijn geen aardig buurmeisje hadden zouden ze zo een euro of 10 per dag betalen volgens mij (afhankelijk van de omgeving misschien) dus een tientje in de week, of 2 euro per keer zou ik heel redelijk vinden.

(ik denk dat je met oppassen misschien meer per uur zou krijgen maar dit doe je wel makkelijker tussen door daarom zou ik iets minder vragen)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:38

puma schreef:
Ik vind het helemaal niet gek als je er iets voor krijgt/vraagt. Het is toch een verplichting, ook met slecht weer.. een soort bijbaantje dus. Voor die mensen is het ook fijner als ze je betalen want dan weten ze zeker dat ze op je kunnen rekenen en is het niet vrijblijvend meer.

Mijn hond wordt ook uitgelaten door een meisje van 12. Zij krijgt er 2,50 per keer voor.

Ik zou mijn hond niet meegeven aan iemand van 12, volgens mij zijn ze op die leeftijd nog helemaal niet verantwoordelijk genoeg. Onze hond luistert ook niet naar kinderen trouwens, maar ik zie ze vaak zat uitgelaten worden die kinderen van 12 :Y) .

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:42

Hmm het ene kind is zeker het andere niet.. en zo 'n wilde is mijn hond niet ;-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:45

Voor nix gaat de zon op zeggen ze.
Dat is misschien ook wel zo,het is maar net wat jij wil.
Wil je er geld voor, ook prima en begrijpelijk.
Ik zelf zou het voor nix doen.