1 van die kalfjes is nu 2 jaar oud en aardig mak geworden.
Ik was de halve dag al bij de pony's geweest en alles was al gevoerd, had water en stal was schoon maar toch vanavond nog even samen met mijn zusje heen gegaan. Eigenlijk om alleen even snel een broodje te voeren want daarna zouden we nog naar de haflingertjes maar dat kwam er niet meer van.
We waren een beetje in een lollige bui en toen we eerst de pony's en schaapjes wat gepest hadden waren daarna de koeien (eigenlijk alleen puk) aan de beurt

Maar voor ik die foto's laat zien is het misschien eerst wel leuk wat over de koeien te vertellen.
Zijn niet mijn koeien maar van de boer waar mijn pony's staan.
Hij heeft er ongeveer 35 die op 2 verschillende heide's en natuur gebieden lopen. Ze lopen daar eigenlijk het hele jaar. Alleen de stier loop soms bij huis als die nog niet mag dekken en de kalfjes lopen soms bij huis om ze bij te voeren en wat makker te maken (dat is wel handig voor als ze later groot zijn).
Van het zomer 2008 is puk geboren op de heide. Hij was het laatste kalf van dat jaar. Puk bleef een beetje achter bij de rest en het einde van de winter is die dan ook samen met de stier en een makke koe mee naar huis gegaan.
De makke koe is vroeger is als kalf met de fles extra bij gevoerd en komt nu nog graag naar mensen toe om koekjes te eten.
Puk had ook snel door dat koekjes erg lekker waren.
Hij bleef ook gewoon liggen als je er aan kwam en vond het lekker om geait te worden.

Zo werd puk dus steeds makker. In april kwamen we bij de pony's en waren we net op tijd om een kalfje geboren zien te worden.

Puk en het kalfje

Zo liep er dus een hele familie schotse hooglanders bij de pony's in de wei.

Toen het kalf een week oud was is het met de hele familie weer naar de heide gegaan.
Met deze winter en de vele sneeuw was er toch wat minder te eten voor de koeien op de hei. Daarom werd besloten de kalfjes maar mee naar huis te nemen om bij te voeren. En omdat we eigenlijk ook een beetje makke koe nodig hadden omdat de kalfjes anders over door heen rennen hebben we puk ook mee genomen. Die kende thuis immers de weg.

Het blijven natuurlijk wel bijna wilde koeien

En ook al heeft puk een half jaar lang bijna geen mensen om zich heen gehad... hij wist al snel bij wie die koekjes kon krijgen. Tong uitsteken

En hij was nu toch ook wel wat stoerder dan het jaar daar voor.

En nu dan maar de foto's van vanavond... Puk was gaan liggen en vond het wel best zo in de stal bij de pony's, schaapjes en wij stonden er ook nog.
Wij waren de schaapjes en pony's wat aan het aaien. Puk die lag echt lekker midden in de stal dus die ging ik ook even aaien. Nu hadden we van die mooie knal oranje wand-schoenen en we konden het even niet laten haha...

tja en dan ik er toch ook maar even bij op of niet... ik had immers ook van die mooie wand-schoenen

Daarna waren we moe en konden we weer rustig verder slapen

De schotse hooglanders hebben ook nog een eigen site: www.schotsehooglanders.nl

)
Ik heb gewoon een hoop lol met die beesten.. en hoop dat die beesten dat ook hebben haha