2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xanti

2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 11:42

Ik heb veek topics gelezen van mensen die vragen of een hond alleen thuis kan zijn, omdat ze fulltime werken.
vaal wordt er dan gezegd dat dat niet kan, een hond zo lang alleen.
Dat snap ik ook.
Alleen wat wij willen is 2 honden, een mooi geisoleerd binnenhok en een tuin van 200m2. Ik kan hier maar weinig over vinden op internet, maar zou dit kunnen?
Ik zou denken dat ze hun energie kwijt kunnen in de grote tuin en wat aan elkaar hebben. Het is de bedoeling dat er een koppel uit het asiel komt, dus geen puppies.
Mijn vriend werkt 5 dagen in de week, ik nu 4 dagen, met de bedoeling dat dit op den duur 3 dagen worden.
Ze worden wel elke dag uitgelaten.
Wat vinden jullie hiervan?

maras

Re: 2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:45

Dat is geen probleem omdat ze met zijn tweetjes zijn, de vrijheid hebben om wat te kunnen dollen en kunnen schuilen als ze daar behoefte aan hebben. Wij hebben 3 honden en zijn regelmatig een dagje weg, de honden hebben het dan druk met waken, dus het enige probleem kunnen je buren zijn.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:46

Hoe groot is groot?

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:47

oeps verkeerde topic
Laatst bijgewerkt door bluebeauty op 14-02-10 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:47

Waarom wil je een hond (2) als je zo weinig thuis bent???
Wat hebben de dieren eraan om de hele dag alleen te zitten, oko al zijn ze samen??

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zelf 4 honden, in huis, ben ook weleens een ochtend of middag weg.
Maar ik vraag me echt af waarom mensen dieren willen als ze toch niet thuis zijn.....

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:48

wij hebben 4 honden.
En die zitten ook wel eens hele dagen alleen gaat hartstikke goed.
Ze worden wel 4 keer op een dag uitgelaten en tussen de middag gaan ze op ons grote dakterras even een half uurtje.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:49

kohtje schreef:
Hoe groot is groot?

Staat erbij he, tuin van 200m2.

En dit is inderdaad een goede oplossing. Ze hebben hun droogje hun natje en ze kunnen overal los. Ze zijn niet alleen kunnen spelen enz.
Het hok is goed geisoleerd dus voor warmte kunnen ze naar binnen om te slapen etc.
Elke dag alsnog uitgelaten dus buiten de tuin. Ik zou geen problemen zien.

Probeer die wandeling wel zo lang mogelijk te maken, dus niet dat ze 10 minuten buiten de straat staan en weer terug moeten. Maar verder lijkt me dit een erg goede (eigenlijk wel de beste als je toch écht een hond wil) oplossing als je overdag veel van huis af bent :)
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 14-02-10 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

risky

Ik zou je tuin dan wel met een hek omheinen of er een grote kennel wegzetten, stel voor dat je werken bent en de honden breken de tuin uit, dan heb je pas echt een probleem.

Wat doe je als je honden de hele dag door gaan zitten blaffen of janken?

Frantic

maar, wat is de reden dat je nu 2 honden wilt hebben als jullie bijna nooit thuis zijn?

Dat vind ik zelf altijd een mooi uitgangspunt. Ik heb altijd een hond gehad, maar nu niet meer want ik werk teveel en in het weekend ga ik ook nog zat ergens heen waarbij een hond niet mee kan. Juist omdat honden zo aan de mens hechten vind ikzelf dat niet eerlijk naar de hond toe. Ik wil wel weer een hond, maar dan moet het van 2 kanten komen, ik geef de hond het tehuis waar hij recht op heeft en niet omdat het zo kan en omdat ik zo graag een hond wil!

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 11:51

Lady1969 schreef:
Waarom wil je een hond (2) als je zo weinig thuis bent???
Wat hebben de dieren eraan om de hele dag alleen te zitten, oko al zijn ze samen??

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zelf 4 honden, in huis, ben ook weleens een ochtend of middag weg.
Maar ik vraag me echt af waarom mensen dieren willen als ze toch niet thuis zijn.....

Omdat ik 'savonds alle tijd heb, 3 dagen in de week vrij ben (dat wordt in de toekomst 4 dagen) en het ons geweldig lijkt om honden te hebben. 2 honden lijkt ons beter dan 1 hond in onze situatie.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:56

dan zou ik lekker wachten tot ik meer vrije tijd heb en dan eens over een hond na gaan denken.
Toen ik op mezelf ging wonen wilde ik dolgraag een hond maar ja allebei vast werk tijden dus nee, dan maar wachten.
Toen ik een paar jaar later onregelmatig ging werken kwam er een hond, dier zat toen hooguit 4 uurtjes per dag alleen.
Nogmaals hele dag alleen vind ik not done, hoe groot een tuin ook is hoe een fijn hok ze ook hebben het is en blijft een hok.

Ow en trouwens met een hond uit het asiel weet je al helemaal niet wat je naar binnen haalt, straks krijg je er eentje die absoluut niet alleen kan zijn de hele boel bij elkaar blaft...
Ik denk niet dat je daar op zit te wachten....

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 11:58

Bij de honden is het asiel, staat bij of ze alleen kunnen of niet, of ze bij katten kunnen enz. Dus 3 dagen werken is nog teveel voor een hond?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:00

als wij weg gaan hebben wij de honden overdag binnen in huis in de bench
is een xxl bench (de grootste geloof ik) en daar hebben we 3 boxers in

gemiddeld genomen zijn ze zo'n 4 dagen die we door middel van tijden van werk aan te passen zo kort mogelijk te houden

nu is dit best "gevaarlijk" om dit op bokt te plaatsen wand dat is zielig !!! 3 grote honden in zo'n klein hokkie
maar onze honden hebben daar geen problemen mee en gaan zelf's met zijn 3en met deurtje los er in liggen
we hebben nooit problemen er mee (tenzij de dames loops zijn)

waarom hebben we dan honden ???
wij hebben niet de luxe om niet te werken

en honden is onze keuze

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:04

Wij zijn vrij veel thuis voor werkende partners, maar ik ga nu wel 20uur meer werken en mijn vriend begint in september met een nieuwe studie. We krijgen morgen de sleutels van ons nieuwe huis, waar we een grote tuin hebben van jullie formaat. Daar krijgen de honden ook een mooi hok, zodat ze lekker buiten kunnen zijn als wij niet thuis zijn. Ik werk wisselende uren, dus er is op meerdere momenten van de dag/avond iemand thuis.
Over een half jaar ga ik weer mijn oude uren werken en ben ik weer 4 dagen volledig thuis.
Tja, in mijn ogen komen mijn honden dan niets tekort :)

Ik vind 1 XXL-bench voor 3 honden inderdaad echt veel en veel te klein, waarom laat je ze niet gewoon in de hal als je wegbent??

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:04

Tja weet je in het asiel schrijven ze op wat de ouwe baasjes vertellen...
Niet iedereen is daar eerlijk over.
Daarom gebeurt het ook vaak dat herplaatste honden terug komen omdat ze anders zijn dan vermeld..

3 hele dagen dus stel je werkt van 9 tot 5 dan ben je dus van zeg ff van 8 uur tot 6 uur weg, da's dus zo'n 10 uur!
Ja, ik persoonlijk vindt dat veel te lang..

Ikzelf fok doggen en aan een persoon die zolang van huis is verkoop ik geen hond.

Zou het minder uren op een dag zijn heb ik er minder problemen mee, het zijn echte gezelschaps dieren he vergeet dat niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:05

Ja maar ze hebben wel gezelschap aan elkaar he, dat scheelt wel echt een heleboel vind ik!

Ik weet niet hoe streng een asiel is hiermee inderdaad.
Onze honden zijn import-hondjes ;) en mijn tante is soms ook lange dagen weg ivm werk en zij mocht bij sommige instanties ook geen hond weghalen.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 14-02-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:06

XXL da's 125 bij 90 als ik me niet vergis?
en daar prop je 3 boxers in????

Tjemig.......

maresie

ik zie hier geen probleem zeker omdat ze een warm hok krijgen en ook nog met zijn tweetjes zijn en buiten de vrijheid hebben om samen te spelen
trouwens een hond heeft geen tijdsbesef
en als je thuis bent en ze genoeg aandacht geeft denk ik dat de honden een goed leven krijgen

Karolien_

Ik vind het zo ijdel om te denken dat een hond perse menselijk gezelschap nodig heeft. Een hond alleen, ja dat is niet prettig voor de hond, maar als ie gezelschap heeft en de ruimte om zijn spreekwoordelijke ei kwijt te kunnen, dan zie ik geen probleem.

Verder is het wel erg kort door de bocht om te zeggen dat je van een hond uit het asiel de achtergrond niet kent. Vaak is het asiel prima op de hoogte en lichten ze je ook goed voor. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.

Ik zou zeggen, ga ervoor en neem de tijd om een goed koppel te vinden. Eventueel kun je ook herplaatsers via een rasvereniging zoeken. Neem misschien de eerste paar dagen vrij om elkaar te leren kennen. Gebruik je verstand en je gevoel en geniet ervan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:11

Ja dat van die XXL snap iik ook niet, die hadden wij voor 1 hond.
Nu is dat de enige bench die ik nog heb en die wordt alleen gebruikt op vakantie, dan lopen ze overdag de hele tijd mee op buitenrit en slapen dan snachts samen in die bench.
Nou dat is dus echt heel erg klein voor ze, maar vooruit dan maar omdat ze bekaf zijn en het voor max. 2 weken is.
Maar dagelijks? Nee :n

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:13

Lady1969 schreef:
XXL da's 125 bij 90 als ik me niet vergis?
en daar prop je 3 boxers in????

Tjemig.......

ja daar proppen ze zichzelf al regelmatig in
waarom niet los in huis
dat gaat planten kosten (onze oudste teef heeft een planten fetisj)
gezien hier het huishouden gaat dat hem gewoon niet worden
buiten is een optie hebben ze ook heel lang gedaan
maar gezien de ontsnappings factor, klachten van buren en het sneuvelen van 4 deuren (iederekeer dezelfde deur is dat ook einde verhaal

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:15

Ik vind niet dat ze buitensporig veel alleen zijn... als in: zonder baas.
Maar zelf zou ik het moeilijk vinden, wij hebben er dan ook maar 1. Wij werken beiden thuis, dus ze wordt eerder zat van ons dan dat ze ons te weinig ziet... hihi! Het andere uiterste dus.
Ik denk dat het verstandig is het moment even af te wachten waarop je nieuwe situatie stabiel is, en dan pas tot actie overgaan.
Tot die kun je bezig zijn met voorpret. Ik heb me een jaar lang ingelezen en goed nagedacht over alles voordat ze kwam, die voorbereiding was heel fijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:16

Haha, ik heb een XXL bench voor mijn hond van formaat 'jack russel'... echt een paleis dus. Gaat alleen mee als we ergens zijn waar ze even alleen moet zijn...

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 12:17

Ik ben ookal een paar jaar mee bezig. Ik verdiep me er goed in. Heb al boeken in huis, lees veel op internet. Dit is zeker niet van de een op de andere dag.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:20

Ik denk dat het prima kan. De mensen waar mijn paarden staan hebben ook 2 honden gewoon op he erf en die hebben ook allebei een baan maar ongerelmatige werktijden dus er is vaak wel iemand thuis. De honden worden alleen niet uitgelaten omdat 1 hond super lief is, maar vreemden zo grijpt als je niet uitkijkt.

Wat ik wel een heel groot nadeel vind aan honden op je erf... Ze poepen overal. Als je vaker huis zou zijn kun je ze dit afleren natuurlijk maar het klink alsof dat wel gaat gebeuren. Ik vind niets viezer ruiken als hondenpoep en met een stuk of 3/4 hopen per hond per dag... Zelfs als je het iedere dag opruimt ruik je het nog en je kliko gaat ook flink stinken.

Wel goed dat je 2 honden uit het asiel neemt, weet je tenminste of ze alleen kunnen blijven zonder te blaffen en met elkaar overweg kunnen. Op de hondenpoep na zou ik het ook wel willen als ik in jouw situatie zat(onze tuin is veel kleiner).