Don Sullivan's, Perfect Dog?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Don Sullivan's, Perfect Dog?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 02:39

Gisteren lag ik op de bank wat te zappen. Totdat ik bleef hangen bij een tellsellreclame waarvan ik in eerste instantie dacht dat het Animal Planet was.

Het ging hier om de 'geweldige' trainingsmethode van de 'beroemde' Don Sullivan.
Binnen een half uur zouden blaffende, trekkende, wegrennende honden veranderen in brave gehoorzame viervoeters.
Het enige wat je moest doen was binnen 8 minuten bellen en dan kreeg je een DVD, een 'speciale' halsband en 3 touwen thuis gestuurd voor maar 49.95.
Ik heb het een tijdje bekeken, maar ik kreeg er een wrang gevoel van.
Het lijkt mij gewoon te mooi om waar te wezen.

Net heb ik even wat zitten zoeken op internet, maar ik vind alleen maar filmpjes waarin word benadrukt hoe geweldig hij is.
Nergens kan ik zien wat zijn trainingsmethode nou inhoud.

Zijn jullie hier misschien bekend mee? Weet 1 van jullie wat deze meneer nou eigenlijk doet?

edit:
Even een paar filmpjes
http://www.youtube.com/watch?v=VK-Jsdsm0cI
http://www.youtube.com/watch?v=Xe-LP4KI ... re=related

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 08:14

Ik heb die reclame ook gezien, maar volgens mij is het het zelfde principe als een prikketing.

Afbeelding

Want zoals je ziet zitten er puntige uiteinden aan die in de nek prikken als je de riem aantrekt...

Laika

Re: Don Sullivan's, Perfect Dog?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:55

Ik heb die reclame ook eens zitten bekijken, maar ook ik had er geen goed gevoel bij. Het lijkt mij niet op een diervriendelijke manier mogelijk om sommige gedragsafwijkingen die ze in dat filmpje tonen binnen 30 minuten af te leren.
Tevens vond ik de honden wel érg slaafs na de training zeg maar.....
Een en ander wordt mij bevestigd omdat er nergens te vinden is hoe de behandeling eigenlijk in zijn werk gaat.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:59

moet je het 1e filmpje zien:
duitseherder word naar voren getrokken, en als zij er mee loopt, heb je een geweldige hond!
maar ze loopt naast de hond, niet er voor.

als je een pup ook wil leren lopen aan het lijntje, ga je toch ook niet als een trein, voor de pup uitlopen zo? :=
hmm... ik geloof er niet zo in.

de 2e herder, wat is daar het probleem? dat zie ik niet zo?

de pointer-kruising, loopt niet mee aan het lijntje. Wurmt zich los... Een tuigje is ook handig :) en de plaats waar de baas staat natuurlijk ook. De "hondenvrouw" in dit filmpje, loopt iedere keer naast de hond, de bazen zelf, vaak er voor.
Niet handig dat deze hond springt trouwens...

Ik geloof er echt niet in hoor :P

*gaat verder kijken*

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:27

Ik kreeg er idd ook geen goed gevoel bij.. De ogen en algemene houding van die honden na de training, hoe ze reageerden op een commando, gaf mij niet het beeld van een vriendelijk opgevoede blije hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:06

Die halsband is een prikketting van plastic, ziet er gewoon ff wat vriendelijker uit, is het niet/

Kan me niet voorstellen dat je in 30 minuten allerlei gedragsproblemen op een positieve manier op kunt lossen.... nah, niet mijn manier.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:42

Is idd gewoon een prikband van plastic. Heb de DVD ook gezien, het is net de martin gaus van 300 jaar geleden met zijn slipketting idee.

Vind die tellsell dingen zo dom. Ook die vachtverzorging apparaten. Ziet er allemaal heel ideaal uit, maar je wilt niet weten hoe deze de vacht beschadigen bij verkeerd gebruik.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:48

Frances schreef:
Ik heb die reclame ook gezien, maar volgens mij is het het zelfde principe als een prikketing.

Afbeelding

Want zoals je ziet zitten er puntige uiteinden aan die in de nek prikken als je de riem aantrekt...

volgens mij niet erg confetabel voor een hond ik denk als die trektdat je idd zo een effecdt hebt als een prikriem en dat ook nog eens zijn strot fijn geknepen wordt door die rotzooi

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:53

alleen die halsband al :=

als je de symptomen moet gaan bestrijden met dit soort dingen ben je toch fout bezig vind ik
je kan beter gaan zoeken naar de oorzaak

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:28

Een prikband prikt alleen daar waar de trekkracht het hoogst is. Deze lijkt mij helemaal aan te zitten aan de hals, als je hem dan aantrekt knijpt hij tussen die punten in het vel van de hond. :n Lijkt mij een zeer pijnlijke ervaring voor de hond. Geen wonder dat ze na een half uurtje helemaal slaafs zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:29

Had het hier laatst nog over met een huisgenootje, kan inderdaad niet helemaal vriendelijk zijn. Ook inderdaad het onderdanige/'slaafse' van de honden na de training vonden wij iets teveel van het goede zegmaar.. dubieus allemaal, uberhaupt als iemand helemaal geen inzicht geeft in zijn trainingsmethodes is het meestal al niets..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:30

Uhm....Nee....

Problemen kan je alleen oplossen met veel kennis en geduld.
Heel soms is een hulpmiddel van korte duur eventjes handig....maar over het algemeen niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:34

Hier overigens ook twee topics op andere fora erover:
http://www.forum.duitseherders.com/foru ... 24&t=34143
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... f21d0ebbd7

:D

Eww en dan de quotes op die site, dat zegt toch ook al meer dan genoeg over de onzinnigheid? Even van het hondenforum gepakt, daar heeft iemand ze weer van de FAQ van Don sullivan's site gequote:
Dog myths schreef:
A dog is classified as a puppy up to two years of age…He might be goofy but, intellectually (even at 9 weeks of age), he is capable of far more than you think! (Refer to Q8 under FAQs).

A puppy has a very short attention span…Not true! He has the potential to focus for long periods, if he wants to. Expect more from him and he will rise to the occasion! PS. Put a puppy in front of a gerbil cage and see how long he’ll stay focused...doesn’t this tell you something? (Refer to Q8 & Q74 under FAQs).

Dog training is a long, progressive process…False. If the training you are doing is tedious and you are taking a long time to see results, then that training method is failing you and your dog! With Don’s System, you will witness amazing results, quickly, often within a matter of minutes! (Refer to Q27 under FAQs).

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:41

Hmmm kom op een van die fora een quote tegen:

Citaat:
HI i just recieved the dvd training sytem. We put it on our 10 week old puppy last night after watching the dvd. he CRIED so much every time i gently to moderatley yanked and then wouldnt move at all out of fear of pain. he wouldnt walk at all on the leash cause it was hurting him. im dont know if we were doing it wrong i will try again i guess. but its heartbreaking. i wondered of anyone lese had this problem. i dont think it was to tight i sized it accordingly if i add on emore link the pup can get the cord part in his mouth so any tips from anyon out there?

Overtreft zelfs mijn stoutste verwachtingen van dat marteltuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:42

Ik kreeg gelijk het idee dat het de hondenversie van Parelli was, maar hé :D

Ik vind het geldverspilling. Hondenschool is vriendelijker :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:49

je ziet gewoon dat die honden totaal geen opvoeding hebben gehad als pup zijnde,
gewoon puur iets wat de baasje's niet goed gedaan hebben,
en daar moeten nu de honden voor boeten door middel van zo een marteltuig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:56

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:04

Niet vervelend bedoeld..... maar wel in en in triest! Dat arme dier is gewoon doodsbenauwd om welke beweging dan ook te maken. Kijk dat arme staartje, nog platter tussen de pootjes is niet mogelijk. :r

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:13

Laika schreef:
Niet vervelend bedoeld..... maar wel in en in triest! Dat arme dier is gewoon doodsbenauwd om welke beweging dan ook te maken. Kijk dat arme staartje, nog platter tussen de pootjes is niet mogelijk. :r

Ik wordt er ook naar van.. En het meest vreselijke is dat er gewoon mensen zijn die werkelijk denken dat dit DE methode is, dat je 'probleem' gedrag wel even in een half uurtje oplost. Kom op zeg, zo'n martelwerktuig bij een pup omhangen, schandalig, echt om misselijk van te worden. Hoe kan dit soort rotzooi gewoon op televisie worden gepromoot.. (zelfde verhaal voor onze andere hondenfluisteraar Cesar Milan).

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:38

Ik heb een mailtje naar de klantenservice van TellSell gestuurd. Misschien moeten velen mij maar volgen? :D

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:46

Laika schreef:
Ik heb een mailtje naar de klantenservice van TellSell gestuurd. Misschien moeten velen mij maar volgen? :D

Dat lijkt me een heel goed idee! Ga ik ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:00

Ik word echt naar van die filmpjes.

Ik heb er echt geen moeite mee om eens wat harder in te komen, kan me voorstellen dat je bij een politiehond een stroomband gebruikt ook nog, maar dit? Nee......
Een pup mag niet meer pup zijn, hond mag niet meer lekker hond zijn, alles moet maar precies zo zijn als wij het willen :r
Nou, van mij hoeft een pup niet strak aan de voet...... die mogen van mij lekker gek doen, leren met andere honden om te gaan, moet je imo ook de ruimte voor geven..... Dit is dierenkwelling in mijn ogen. Dacht dat we al heel wat verder waren, er zijn zoveel vriendelijke leermethodes, zonder pijn, zonder angst, positief..... dit draagt niet bij aan meer kennis over hondengedrag of opvoeding.... dit is gewoon dierenkwelling, hond is alleen bang voor pijn, maar heeft níets geleerd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:02

WildWings schreef:
Hier overigens ook twee topics op andere fora erover:
http://www.forum.duitseherders.com/foru ... 24&t=34143
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... f21d0ebbd7

:D

Eww en dan de quotes op die site, dat zegt toch ook al meer dan genoeg over de onzinnigheid? Even van het hondenforum gepakt, daar heeft iemand ze weer van de FAQ van Don sullivan's site gequote:
Dog myths schreef:
A dog is classified as a puppy up to two years of age…He might be goofy but, intellectually (even at 9 weeks of age), he is capable of far more than you think! (Refer to Q8 under FAQs).

A puppy has a very short attention span…Not true! He has the potential to focus for long periods, if he wants to. Expect more from him and he will rise to the occasion! PS. Put a puppy in front of a gerbil cage and see how long he’ll stay focused...doesn’t this tell you something? (Refer to Q8 & Q74 under FAQs).

Dog training is a long, progressive process…False. If the training you are doing is tedious and you are taking a long time to see results, then that training method is failing you and your dog! With Don’s System, you will witness amazing results, quickly, often within a matter of minutes! (Refer to Q27 under FAQs).

OP dat domme hondenforum snappen ze er ook geen bal van (maar goed, ben ik inmiddels wel gewend) ze denken dat het een teletac is..... :roll: de posts op het DH-forum zijn zinvoller.

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:14

Het bedrijf waar ik gewerkt heb (ook een home shopping) hebben dit product ook in het assortiment gehad (volgens mij is het weer terug). Ik heb de sample mee naar huis mogen nemen om te kijken wat het was en om de klantenservice vragen ook beter te kunnen beantwoorden. Ik heb dus een groot stuk van de dvd's gezien, maar ik heb ze uiteindelijk uitgezet, sorry, dit vond ik echt misselijkmakend. Hoe maak ik mijn hond bang voor de baas? is denk ik een toepasselijkere naam.

Die halsband gebruik je om je hond mee te straffen. Don Sullivan legt op de dvd uit dat een pup in zijn nek gehapt wordt door zijn moeder als het iets fout doet. Deze halsband zou de bek van de moederhond nabootsen en daarmee ook de straf die de moederhond geeft. Toch vind ik de ruk die door hem aan de halsband gegeven word veel harder dan een moederhond zou doen.
Als de hond dus iets doet wat niet mag, bijvoorbeeld tegen je opspringen, dan moet je een ruk(je) geven aan het touw dat aan de halsband zit. Blijven herhalen, dan leert de hond het wel. In huis moet de hond de halsband + touw ook omhouden, zodat je hem altijd kan straffen wanneer hij iets doet wat niet mag.

Iedereen heeft zijn eigen manier van honden trainen en normaal gesproken vind ik een straf soms niet ongepast. Maar dit is niet mijn manier, echt niet. Arme hondjes. Doe mij maar de clickertraining.

Laika schreef:

En de haren op de rug staan overeind van de spanning. Arm beestje

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:22

Mrijk schreef:
Die halsband gebruik je om je hond mee te straffen. Don Sullivan legt op de dvd uit dat een pup in zijn nek gehapt wordt door zijn moeder als het iets fout doet. Deze halsband zou de bek van de moederhond nabootsen en daarmee ook de straf die de moederhond geeft. Toch vind ik de ruk die door hem aan de halsband gegeven word veel harder dan een moederhond zou doen.

Ik vraag me serieus af waar mensen nog steeds deze onzin vandaan halen.. is het niet bij dit soort 'hondenmensen' bekend dat teven dat niet doen?