Kitten die erg kwijlt....?!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Kitten die erg kwijlt....?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 22:39

Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen...ik heb een maand terug ongeveer een kitten bij de dierenbescherming opgehaald.. hij was daar er slecht aan toe.. had longontsteking, hij was gevonden als weesje onder een caravan.. en is met de fles grootgebracht.. hij is een tijdje erg ziek geweest.. voor meer informatie zie dit topic: [BB] kitten bij een 'oudere' kat? (laatste paar pagina's gaat over zn 'ziekte')

toen ik hem kreeg moest hij nog 2 weken aan de antibiotica, dit ging er goed.. 2 weken geleden ermee gestopt, en geen last gehad..
tot woensdag avond.. toen deed hij in 1x heel raar...
hij was anders dan anders.. veel rustiger, heel sloom, veel slapen, beetje vreemd zeg maar.. toen ik s avonds even ging douchen zag ik hem heel zielig zitten voor de douchedeur... met zn tongetje uit zn mond en kwijl aan zn mond... ik dacht.. nou misschien is dat eventjes ofzo??? ik later die avond naar bed gegaan.. ik hem nog eventjes opzoeken.. had ie heel erg gekwijlt.. niet gespuugd, maar gewoon echt kwijlen.. nog steeds heel sip zat ie daar... en zn voorpootjes waren helemaal nat en zn borst en mond..

ik heb toen om 11 uur s avonds nog de dierenbescherming gebeld, ze zei: kan zijn dat hij aan het wisselen is, maar dan moet het kwijlen morgen overzijn.. is het dat niet.. moet je even naar de dierenarts... nou.. toen heb ik hem die nacht bij mij op kamer laten slapen, om hem in de gaten te kunnen houden, volgende ochtend leek het eerst beter te gaan, daarna niet.. weer heel sloom, en veel kwijlen..ook wou hij niet meer eten...

toen heb ik de DA gebeld.. s middags moesten we langskomen.. ik kopieer even een tekst uit een mail die ik naar iemand had gestuurd, anders moet ik weer alles opnieuw typen, maar dit is dus het verhaal van de DA:

nah.. ehm... niet zo best..

dat kwijlen kwam waarschijnlijk door die plant op de tafel in de keuken, waar ie van had zitten kauwen.. die bleek giftig te zijn voor katten :$ :O
maar ze vroegen wat me nog meer opviel aan hem, ik zei dat ik de hartslag zo snel vond en dat ie zo mager en rustig was voor een kitten..
ging ze kijken naar het hart... heeft ie bonzend hart.. (is niet zo goed) en een hoge hartslag.. 200pm (was ook heel hoog) en zij vond hem ook heel mager.. zei ze ook gelijk toen ze hem zag.. moest ie allemaal testjes doen.. lopen, eten, kijken of ie goed kon zien..
blijkt dat ie niet kauwt op zn brokken.. dat was ook niet zo goed :P de rest was wel goed.. maar ze zei..: er is iets met deze kat.. hij is heel wazig.. ik weet niet wat het is.. maar er is iets.. nou zij weer naar hart luisteren... (maakte ze zich volgens mij ernstige zorgen om) zegt ze... ja ehm... zullen we anders een foto maken van hem? kunnen we kijken of hij iets heeft.. aan zn longen ofzo.. ik zo.. ja ehmm.. wat moet dat moet.. nou weer ff verder kijken.. (heb er serieus 35 min gezeten in de spreekkamer) zegt ze later.. nou.. zullen we hem hier even houden? dat we bellen als je kan halen? ik zo.. eh????? oke? zegt ze.. is ie nuchter?? ik zo.. ga je opereren ofzo??? nou dat niet .. maar omdat hij plat moest liggen voor die foto.. en hij aan 1 stuk haar krabte (A) moesten ze hem onder narcose brengen!

nah goed.. nog weer 10 minuten overlegd.. maar nu wou ze het toch even afwachten.. omdat ik nu die plant weg deed.. kijken of het kwijlen nu stopte, en ze dacht met het hart dat het misschien nog wel kon komen door de longontsteking waar hij van herstelde... en ook dat hij zo mager was.. dat herstellen koste heel veel energie.. en hij had zn rust en aandacht goed nodig!

als hij morgen nog kwijlde dan moest ik morgen terug.. en anders moest ik het weekend afwachten.. en dan evt maandag terugkomen..
hij moest ook eigenlijk een inenting hebben nu.. maar heeft ze niet gedaan.. durfde ze niet aan.. was hij te zwak voor

Nou dat was het verhaal, maar nu leek het gister een stuk beter te gaan, hij ging weer eten, (doet ie nu nog) stukje opgewekter.. maar hij zit nu helaas weer naast me te kwijlen.. dus ik vraag me af of het wel van die plant komt... weet iemand tips? of wat ik hieraan kan doen?

als het morgen nog zo is, dan bel ik denk ik toch maar even naar de DA..

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:56

Nou, ik vind je dierenarts toch wel heel onzeker. Ik zou een 2de opinie vragen.

Naamloos1

Re: Kitten die erg kwijlt....?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 23:04

de bovenkant van zn neusje is nu ook helemaal nat... terwijl hij uit zn mondje kwijlt.... ??

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:09

Volgens mij is je kat doodziek. Een te snel kloppend hart, ik vermoed ook geruis in zijn longen? Ik zou snel daar de dierenkliniek gaan want volgens mij gaat hij het zo niet meer lang volhouden. Als de neus ook al begint nat te worden moet j echt heel erg beginnen oppassen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 23:09

ja ik hoor wel af en toe een piepje moet ik zeggen in zn ademhaling... hij eet en drinkt wel gewoon... oh wat moet ik nu doen?!!!!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:11

Als je even googled kom je op veel mogelijkheden, maar die zijn niet heel positief :n.

'Ontwrichte kaak', '(Draad)niesziekte', FIP, maar ook: is hij onlangs nog met vlooienmiddel behandeld of last van ontsteking in zijn mond?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 23:12

nee nog geen vlooienspul gehad.. dat moet hij deze week krijgen... en de DA heeft wel in zn mond gekeken.. en daar zag ze niks vreemds aan...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:14

kat oppakken, da noodnummer bellen en hup naar de DA. Dit is echt helemaal niet goed. Zeker niet in combi met dat hart. En een kitten dat toch al weinig weerstand heeft..

Is echt niet zo duur hoor, je betaalt iets van 15 euro extra voor een avondconsult. Heb het ook meermalen moeten doen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:16

Beginstadium niesziekte:

Citaat:
De algemene toestand en de eetlust kunnen in dit stadium nog normaal zijn. Met toenemende waterdunne, later slijmerige neusuitvloeiing en overvloedig speekselen worden de dieren matter en men kan een lichaamstemperatuur meten van rond de 40°C.
Al tijdens de eerste ziektefase laat de ontsteking van de kopslijmvliezen zich niet alleen zien aan de neus (verkoudheid) en de mond (kwijlen) maar het uit zich ook bij het oog. Het vlies dat de oogbol en de achterzijde van de oogleden bekleedt, zijn vochtig, opgezwollen en later erg rood, zie afbeelding.

http://www.weetjesoverkatten.nl/niesziekte.htm

Sneu voor het diertje :(:) Succes hoor!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 23:26

ik heb de DA gebeld.. ik ga er nu heen.... ik hou jullie op de hoogte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:27

Erretje schreef:
Als je even googled kom je op veel mogelijkheden, maar die zijn niet heel positief :n.

'Ontwrichte kaak', '(Draad)niesziekte', FIP, maar ook: is hij onlangs nog met vlooienmiddel behandeld of last van ontsteking in zijn mond?

Ben jij DA?

TS als ik jou was zou ik toch maar naar een avond arts gaan ben het met de voorgangers eens dat dit niet goed klinkt, beestje is nog hartstikke jong en klinkt best verzwakt.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:30

DianneF schreef:
ik heb de DA gebeld.. ik ga er nu heen.... ik hou jullie op de hoogte..

Succes, meid! Hopelijk valt het mee na al die ellende die je al hebt meegemaakt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:31

Succes!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:32

Oh wat eng, hoop dat alles goed gaat komen en dat het een vechtertje is, klinkt allemaal niet zo goed :(:)

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:43

Ik ben blij dat je naar de dierenarts gaat! Hou je goed en hou ons op de hoogte.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:49

ja ik zou toch ook bang zijn voor niesziekte, daar krijgen ze enorme blaren van int bekje en ja daar kunnen ze wel es flink van gaan kwijlen... maar ja ik ben geen DA

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:53

Goed dat je naar de DA gaat, hopelijk komt het goed met je katje! Klink niet zo goed :(:)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 00:49

oke ik ben er weer.... pff ben/was er helemaal naar van.. heb nu nog een zere buik haha!

maar de DA vond hem er idd niet goed uitzien... geschiedenis van het beestje er bij gepakt, en aan de slag gegaan, hij heeft bloedtest gedaan, en gelukkig geen ontstekingen.. hij zag later wel iets aan zn long, maar hij vermoed dat hij wormen heeft.. omdat hij heel mager is, maar wel een dik buikje.. (stom dat ik hier zelf niet aan gedacht heb! ik bedoel.. waar let je het eerste op bij een paard?! :n maar dit had de vorige DA me ook kunnen zeggen!) dus hij zegt.. ik denk dat hij dat heeft, en dan spoelwormen, hij vroeg of hij last had van zn ontlasting, nou dat heeft ie sinds ruime week.. hij dacht dat hij dus wormen had en dat er 1 (of meerdere) aan het kruipen waren en 1 in zn longetje zat :\ en daar kunnen katten heel misselijk van worden, en dat verklaarde het kwijlen weer.. toen ik vroeg naar zn hartje zei hij, dat dat ook zeer waarschijnlijk kwam van herstellen nog van de longontsteking en de misselijkheid.. omdat hij zeer waarschijnlijk erg misselijk was..

hij heeft wormtabletje gehad, en ik heb ontstekingsremmer voor de zekerheid meegekregen, die moet ik hem 2x daags toedienen.. (begin zo gelijk) maar goed,, hij dacht dus dat het dit was.. als het zo was moest het morgen al stukje beter zijn, en zowiezo maandag een stuk beter! en ik moest nu goed de ontlasting in de gaten houden tot 48 uur..

morgen moet ik de DA even terugbellen rond half 3, om even te laten weten hoe het dan gaat...

nou ben wel beetje opgelucht... bahh wel naar hoor als er iets met 1 van je beest(jes) is.. ;(

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:51

Kijk aan.. wormen..zeker ook een mogelijkheid
Hoop dat hij opknapt snel!
En i.i.g. slaap jijzelf nu ook fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:55

kan me voorstellen dat je blij bent dat je toch nog naar de DA bent gegaan, arm diertje. Wormen dat ze daar zo ziek van kunnen zijn! Hoop dat je kitten snel opknapt na dat tabletje.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:06

kijk die dierenarts heeft het wel goed bekeken, goed van hem en van jou om toch nog te gaan, hoop dat dat het probleem was, lijkt dat hij redelijk zeker was van zn zaak. sterkte aan dat kleine wezentje

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:09

Mijn kitten had het ook, een soort verkoudheid precies.
Ook kwijl uit het mondje en haar neusje kwam vocht uit.

Heb haar pilletjes moeten geven (stel dit voor met een wilde kat :') )en na een week of 2 was ze de oude.

Ik zou toch ook een 2de opinie gaan vragen :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:19

Dit wás de tweede opinie waar ze net vandaan komt ;).

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:28

Nou, hopelijk knapt hij snel op :) !

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 09:33

even update tot nu... kom nu net mn bed uit.. maar ik vind hem echt er niet goed uit zien :n hij is nog steeds heel suf, heel erg kwijlen, het is ook net of ie duizelig is ofzo,ik ging net even die ontstekingsremmer geven, liep hij een stukje, al een beetje wankel, ging ie maar zitten onderweg.. toen heb ik hem in zn mandje getilt, maar hij zit in zn mandje maar hangt tegen de zijkant aan... hij is echt totaal niet fit!!

ik ga nu nog even verder slapen, maar kijk straks weer ff..
gelukkig dat ik om half 3 de DA nog moet bellen over dit.. (hij is vanochtend weg, die eigenaar die me geholpen heeft, en hij wou me zelf graag spreken, dus hoefde niet naar dierenpraktijk te bellen)