toen ik hem kreeg moest hij nog 2 weken aan de antibiotica, dit ging er goed.. 2 weken geleden ermee gestopt, en geen last gehad..
tot woensdag avond.. toen deed hij in 1x heel raar...
hij was anders dan anders.. veel rustiger, heel sloom, veel slapen, beetje vreemd zeg maar.. toen ik s avonds even ging douchen zag ik hem heel zielig zitten voor de douchedeur... met zn tongetje uit zn mond en kwijl aan zn mond... ik dacht.. nou misschien is dat eventjes ofzo??? ik later die avond naar bed gegaan.. ik hem nog eventjes opzoeken.. had ie heel erg gekwijlt.. niet gespuugd, maar gewoon echt kwijlen.. nog steeds heel sip zat ie daar... en zn voorpootjes waren helemaal nat en zn borst en mond..
ik heb toen om 11 uur s avonds nog de dierenbescherming gebeld, ze zei: kan zijn dat hij aan het wisselen is, maar dan moet het kwijlen morgen overzijn.. is het dat niet.. moet je even naar de dierenarts... nou.. toen heb ik hem die nacht bij mij op kamer laten slapen, om hem in de gaten te kunnen houden, volgende ochtend leek het eerst beter te gaan, daarna niet.. weer heel sloom, en veel kwijlen..ook wou hij niet meer eten...
toen heb ik de DA gebeld.. s middags moesten we langskomen.. ik kopieer even een tekst uit een mail die ik naar iemand had gestuurd, anders moet ik weer alles opnieuw typen, maar dit is dus het verhaal van de DA:
nah.. ehm... niet zo best..
dat kwijlen kwam waarschijnlijk door die plant op de tafel in de keuken, waar ie van had zitten kauwen.. die bleek giftig te zijn voor katten

maar ze vroegen wat me nog meer opviel aan hem, ik zei dat ik de hartslag zo snel vond en dat ie zo mager en rustig was voor een kitten..
ging ze kijken naar het hart... heeft ie bonzend hart.. (is niet zo goed) en een hoge hartslag.. 200pm (was ook heel hoog) en zij vond hem ook heel mager.. zei ze ook gelijk toen ze hem zag.. moest ie allemaal testjes doen.. lopen, eten, kijken of ie goed kon zien..
blijkt dat ie niet kauwt op zn brokken.. dat was ook niet zo goed
de rest was wel goed.. maar ze zei..: er is iets met deze kat.. hij is heel wazig.. ik weet niet wat het is.. maar er is iets.. nou zij weer naar hart luisteren... (maakte ze zich volgens mij ernstige zorgen om) zegt ze... ja ehm... zullen we anders een foto maken van hem? kunnen we kijken of hij iets heeft.. aan zn longen ofzo.. ik zo.. ja ehmm.. wat moet dat moet.. nou weer ff verder kijken.. (heb er serieus 35 min gezeten in de spreekkamer) zegt ze later.. nou.. zullen we hem hier even houden? dat we bellen als je kan halen? ik zo.. eh????? oke? zegt ze.. is ie nuchter?? ik zo.. ga je opereren ofzo??? nou dat niet .. maar omdat hij plat moest liggen voor die foto.. en hij aan 1 stuk haar krabte (A) moesten ze hem onder narcose brengen! nah goed.. nog weer 10 minuten overlegd.. maar nu wou ze het toch even afwachten.. omdat ik nu die plant weg deed.. kijken of het kwijlen nu stopte, en ze dacht met het hart dat het misschien nog wel kon komen door de longontsteking waar hij van herstelde... en ook dat hij zo mager was.. dat herstellen koste heel veel energie.. en hij had zn rust en aandacht goed nodig!
als hij morgen nog kwijlde dan moest ik morgen terug.. en anders moest ik het weekend afwachten.. en dan evt maandag terugkomen..
hij moest ook eigenlijk een inenting hebben nu.. maar heeft ze niet gedaan.. durfde ze niet aan.. was hij te zwak voor
Nou dat was het verhaal, maar nu leek het gister een stuk beter te gaan, hij ging weer eten, (doet ie nu nog) stukje opgewekter.. maar hij zit nu helaas weer naast me te kwijlen.. dus ik vraag me af of het wel van die plant komt... weet iemand tips? of wat ik hieraan kan doen?
als het morgen nog zo is, dan bel ik denk ik toch maar even naar de DA..
.
Succes hoor!
en daar kunnen katten heel misselijk van worden, en dat verklaarde het kwijlen weer.. toen ik vroeg naar zn hartje zei hij, dat dat ook zeer waarschijnlijk kwam van herstellen nog van de longontsteking en de misselijkheid.. omdat hij zeer waarschijnlijk erg misselijk was..
)en na een week of 2 was ze de oude.
.