Is dit nog wel hondswaardig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Is dit nog wel hondswaardig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 17:09

Caesar

Re: Is dit nog wel hondswaardig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:11

Mensen moeten eens ophouden met dat betuttelende gedoe met dieren. Alles moet maar koste wat kost gered worden omdat baasje niet zonder kan. Een hond is van nature een viervoeter. Zal net als een kat prima vooruit kunnen met 3 poten, maar 2 poten vind ik dieronterend.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:13

hm.. ik weet niet, als je het ervoor over hebt om zoveel te betalen voor de extra zorg, en de hond is blij... Bij dat filmpje over die hond met alleen 2 voorpoten vond ik het eigelijk wel kunnen, die hond was gewoon vrolijk, dus dan vind ik het verder geen probleem ;)

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:16

Als de dieren er werkelijk gelukkig(er) van worden zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen. Is ziet er wel heel vreemd uit maarja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:19

Caesar schreef:
Mensen moeten eens ophouden met dat betuttelende gedoe met dieren. Alles moet maar koste wat kost gered worden omdat baasje niet zonder kan. Een hond is van nature een viervoeter. Zal net als een kat prima vooruit kunnen met 3 poten, maar 2 poten vind ik dieronterend.

Mee eens.

Als er bij mij een pup werd geboren met 2 poten, liet ik hem inslapen. Wat is dat nou voor leven, zo'n hond kan niet normaal hond zijn.....

Niet zo trutten, niet alles willen redden. Laat je hond hond zijn, en als dat niet meer kan, inslapen.....

Dat is niet koud. Dat is liefde voor honden hebben. Alles maar in leven willen houden is alleen maar ego, je doet er maar één een plezier mee, en dat is niet de hond.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:24

deze hond is een tijd geleden ook bij oprah geweest

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:25

1 poot geamputeerd oke, maar 2, nee dat vind ik niet dierwaardig en zou ik echt niet laten doen..

Die met 2 achterpoten zal niet z'n heel lang leven hebben denk ik, aangezien ie vreselijk krom loopt zo en zn rug het zal begeven.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:26

Hier is de bouw van een hond helemaal niet op gemaakt. Nee zoiets zou ik echt nooit doen.
En dat die hond ook nog eens als 'attractie' dient vind ik al helemaal raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:28

Loiz schreef:
1 poot geamputeerd oke, maar 2, nee dat vind ik niet dierwaardig en zou ik echt niet laten doen..

Die met 2 achterpoten zal niet z'n heel lang leven hebben denk ik, aangezien ie vreselijk krom loopt zo en zn rug het zal begeven.

Dat bedoel ik.

En waarschijnlijk moet het dier nog gruwelijke pijnen gaan lijden omdat het baasje hem niet kan laten gaan :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:30

Ik vind dit niet hondswaardig. :n
Maak dan een soort karretje met een tuigje waar hij zijn buikje op kan leggen, als je hem zo nodig voor je eigen plezier in leven wilt houden.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:32

Tja, ik laat mn hond alleen opereren oid als ze een goede kans op een hondwaardig bestaan heeft.

Dat karretje voor die ene met voorpootjes is wel een mooie uitvinding, al zou ik het toch niet doen.
Maar heb een documentaire gezien op AP over zn wagentje, en ze zijn wel mooi ontworpen met veringen enzo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:33

doet me denken aan dat hondje uit de film van babe :+ Die met dat rolstoeltje onder zn achterpootjes :')

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:34

Ik heb een hond van 16 met een aangeboren afwijking. Ze mist een halve voorpoot. Zou ze in der jongere jaren een andere poot ook nog eens moeten missen, had ik voor inslapen gekozen. Een hond die nog met een "rolstoel" rond rend, tja heb men twijfels. Wat anderen al zeggen, een hond is een 4 poter, 3 kan nog maar 2 poten, nee.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:34

Nu nog wel, maar als ie doorlig wonden krijgt is het een ramp ook qua higiene.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:35

:n
typisch weer een geval waar mensen denken dat ze god zijn.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:36

nee, ik vind het geen hondswaardig bestaan.
idd die 2 achterpoten missen..
dat komt aan op de heupen, en zie die rug ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:38

jokari schreef:
:n
typisch weer een geval waar mensen denken dat ze god zijn.

Vind ik weer de uitspraak van de week.... ben het er totaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:39

Altijd een leuke atractie hè.. je gaat met hem de straat op en je krijgt geheid een hoop aandacht.. te triest voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:40

Echt.... wat voor mens ben je idd als je ego moet afhangen van een hond met 2 poten.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:42

Oke, vraagje dan KK: vind jij een karretje wel dierwaardig?
Zo'n hond ligt de hele dag te liggen tot zijn baasje m 3 keer per dag in het karretje bindt om een rondje mee te lopen over de stoep...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:45

Z'n karretje is niet alleen voor een rondje stoep hoor, ze kunnen er alles mee, over gras, door water, zand, grind.
Wat dat betreft zijn het wel mooi ontworpen wagentjes, ze hebben zulke wielen dat ze niet omvallen en dat ze alle soorten
terrein kunnen berijden. En mensen met zn hond hebben (hooop ik) geen 9 tot 5 baan, dus zn wagentje kan gewoon onder blijven in huis zolang ie rondloopt, en meestal kunnen die hondjes wel kruipen, zoals je in het filmpje op die pagina ziet.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:49

Yamcha schreef:
Caesar schreef:

Mee eens.

Als er bij mij een pup werd geboren met 2 poten, liet ik hem inslapen. Wat is dat nou voor leven, zo'n hond kan niet normaal hond zijn.....

Niet zo trutten, niet alles willen redden. Laat je hond hond zijn, en als dat niet meer kan, inslapen.....

Dat is niet koud. Dat is liefde voor honden hebben. Alles maar in leven willen houden is alleen maar ego, je doet er maar één een plezier mee, en dat is niet de hond.

amen... _/-\o_

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:52

Nou ik vind ze er anders best gelukkig uitzien..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:57

Verschrikkelijk, zo'n dier moet toch gewoon lekker kunnen rennen en dollen.. ;(
Mijn kat heeft nog maar 3 pootjes, maar als ze met 2 zou moeten leven zou ik haar in laten slapen. Met 3 kan ze rennen, spelen en zelfs nog muizen vangen.. Met 2 zou dat allemaal niet meer kunnen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:58

Shattered schreef:
Verschrikkelijk, zo'n dier moet toch gewoon lekker kunnen rennen en dollen.. ;(
Mijn kat heeft nog maar 3 pootjes, maar als ze met 2 zou moeten leven zou ik haar in laten slapen. Met 3 kan ze rennen, spelen en zelfs nog muizen vangen.. Met 2 zou dat allemaal niet meer kunnen..

Met die weiltjes kan een hond toch prima lopen? Ok, een kat zou niet gaan.. Maar ik vind het er bij die hond uit dat filmpje prima uitzien. Ik vind dat ze gelukkig ogen.