Eet jou hond kattenpoep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eet jou hond kattenpoep?

Ja mijn teef eet kattenpoep.
30 (47%)
Ja mijn reu eet kattenpoep
22 (34%)
Nee, mijn hond(en) eten geen kattenpoep
11 (17%)

Totaal aantal stemmen: 63

Onassa

Eet jou hond kattenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:11

Naar aanleiding van het topic van Yamcha wil ik ook wel eens weten welke honden er katten poep eten.
Graag ook hier het de poll invullen en erbij vertellen om welk ras het gaat en of de hond het altijd al gedaan heeft of pas op latere leeftijd en wat de eventuele antwoorden van jullie dierenartsen waren als je daar al eens naar gevraagt hebt.
Ik ben heel benieuwd daarna.

Ik heb zelf twee west highland white terriers en vooral de een vreet als ze de kans krijgt de hele kattenbak leeg (de poep dan).
Zij is dit pas op latere leeftijd gaan doen, ze ins net 15 geworden.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 11-02-10 14:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Nickeltje

Re: Eet jou hond kattenpoep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:25

Tja, of dit een zinnige poll is weet ik niet zo goed maar ik reageer er toch even in.

Wij hebben thuis 3 honden 1 is een spaans kruising hondje en 2 boxers. De boxers vreten met genoegen een kattenbak leeg als ze dat lukt.
Allen zijn teef overigens.
Eén van de honden die wij hier voor hadden was ook een kruising hondje, meegenomen uit Corsica, met een gigantisch jachtinstinct en erg goed op te voeden, zij nam drollen mee naar haar mand en ging ze daar rustig op zitten eten als wij niet op tijd de kattenbakken schoon maakten. Ze zat meestal naast de kattenbak te wachten als ze merkte dat er een kat ging zitten poepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:27

Je moet alleen je poll veranderen, want je wil denk ik ook weten of er honden zijn die geen kattenpoep eten toch? Want nu lijkt het of 100% van de honden kattenpoep eet, zeg maar :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:28

Ach wat is zinnig, maar door het topic van Yamcha ben ik wel benieuwd hoeveel honden die rare gewoonte ook hebben.
Heb soms het idee dat ik alleen van die rare honden heb en ik hoop eigenlijk er eens achter te komen wat hier nu echt de oorzaak van is, zeker gezien ze het niet altijd gedaan heeft.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:29

Wij hebben een tervuurse herder en een golden retriever, beiden teefjes en beiden al meerdere malen betrapt op het eten van kattenpoep :^)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:30

Yamcha schreef:
Je moet alleen je poll veranderen, want je wil denk ik ook weten of er honden zijn die geen kattenpoep eten toch? Want nu lijkt het of 100% van de honden kattenpoep eet, zeg maar :)

Het gaat mij er meer om, om er eens achter te komen wiens honden dit ook doen.
De baasjes van honden die dat niet doen hoeven hier dus niet te reageren, mag tuurlijk wel.
Komt ook nog eens bij dat ik bij god niet weet hoe ik de poll nog kan aanpassen ;) , maar ik snap je punt.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:35

Ik heb een kruising Schapendoes, reu, die ook graag de kattenbak leeg haald..
Doordat hij niet zijn hele leven (is nu 7) een kattenbak in de buurt heeft gehad, kan ik je niet vertellen of dit pas op latere leeftijd is begonnen..

Ben ook wel erg benieuwd waarom hij dat nu eigenlijk doet..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:39

Die van jou doet het geen van beiden dus, geen hondenpoep en geen kattenpoep?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:41

tja mijn beide honden lopen altijd alle poepplekjes vande katten na en als ik even niet kijkt duikt één van de twee in de kattenbak die in het achterhuis staat. Dus ehm ja (één reu en één teef)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:41

Nou de teef van mij doet het geregeld..

Wonen op een boerderij met zon 30 katten en madam vreet alle poep op die ze maar kan vinden..Het is een Duitse herder van nu 4 jaar

pffff, iemand een idee waarom een hond dit doet ? Naar mijn idee is het niet echt af te leren......helaas..... (heerlijk zo'n stinkende snufferd in je gezicht :( )

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:45

Ik heb een teef en een reu en ze eten allebei kattepoep
Ik kan alleen maar op 1 stemmen!
Het zijn allebei beagles.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:46

Ik krijg het ze ook niet afgeleerd hoor.
Hebben jaren terug al zo'n kattenbak met tunnel gekocht met het idee, daar komt hondlief nooit in want dan moet ze zich wel in een rare bocht wringen.....je voelt hem al aankomen!!!
Ze is inmiddels doof en soms hoorde we dan gerommel in de bak en deden de kap eraf en wie stond erin....die ouwe doos! }>
Dan gaf ik haar een tikje op de kont en dan schrok ze zich kapot, ze was zo druk met haar maatijd en hoorde me dus niet aankomen.....tja...dan moest ik ook wel weer lachen hoor.
Nu hebben we de bak op twee van die olifanten pootjes gezet, van die opstapjes en nu kan ze er dus echt niet meer in.
Maar in de tuin weet ze precies waar de katten poepen en dan komt ze weer binnen met een snuit vol zand!

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:48

Wij hebben een Welsh Springer Spaniel teefje van 8 jaar die af en toe 's nachts de kattenbakken onderzoekt of er nog iets van haar gading bij zit,ze komt dan altijd luid smakkend weer de slaapkamer in geslopen :r

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:49

Naast hondenpoep (van anderen, niet van zichzelf) VReet mijn flatcoated retriever reu ook kattenpoep. Vol overgave. Zelfs het gras wordt nog afgeslubberd zodat er toch vooral geen piepklein restje verloren gaat. Wij hebben hier in de buurt katten die hun poep dus niet begraven maar gewoon midden op het gazon deponeren... Voor de hond wel zo handig, zo kan hij zijn 'gebakjes' makkelijk en snel oppeuzelen.

De dierenarts heb ik hier wel eens naar gevraagd, meerdere zelfs van verschillende praktijken, en ze zeiden allemaal dat veel honden kattenpoep gewoon lekker vinden, mede doordat kattenvoer (brok & blik) vaak vrij sterk ruikt en deze geur ook nog deels aan de poep blijft zitten. Voor de hond dus een geurige lekkernij :r

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:59

Hahaha, mooi omschreven Pretletter!
Is er nooit een van de katten vretende honden er ziek van geworden.
Want ja....het lijkt me toch dat er heel wat bacterieen in die poep zitten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:22

Onze pup doet het ook. Onze katten poepen voornamelijk in de tuin naast het huis (wel onze eigen tuin dus ;) ) en zodra Gitta in de tuin komt is het één streep naar de... lekkernij %)

Bij kattenpoep die buiten ligt is het makkelijk af te leren hoor. Men neme een goed verse kattendrol, bestrooi die rijkelijk met peper en leg hem zo neer dat de hond hem niet kan missen. Dan laat je de hond los, die sprint op de kattendrol af en betreurt dat vervolgens flink. Gitta is een uur bezig geweest om de pepergeur uit haar neus te poetsen in het gras.

Ze is dat alleen weer vergeten en stort zich nou weer vol overgave op alles wat de katten achterlaten. Geloof dat mijn moeder de pepertruuk dus binnenkort weer eens gaat toepassen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:56

wij hebben een golden retriever van 7 jaar die al haar hele leven kattenpoep eet.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:59

die van ons eten het ook, zodra ze de kans krijgen (die kans krijgen ze trouwens maar zelden) ;)

een mastino teefje van bijna 1,5 jaar.
een cane Corso reu van bijna 2,5 jaar.
een jack russell van ongeveer 5 jaar.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:59

ja :) wij hebben 2 reutjes!
1tje is nu 8 en is een kruising bordercollie.
De andere is 10weken kruising golden retriever dobermann terrier :P
heeft het gezien van max :P

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:07

Mijn kruising Ridgeback eet kattenpoep, mijn boerenfox niet.
Hij doet het al van jongs af aan.
Hiervoor had ik een kruising mechelaar teef en die at ook kattenpoep van jongs af aan.
Wij hebben diverse merken gevoerd, maar hebben geen verschil vernomen.
Royal Canin Premium, Prins of Energique.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:09

Onze Labradorteef van 2 eet alle soorten poep. Van een hond, kat of paard, het maakt haar niks uit. Ze weet dat het niet mag en straffen werkt averechts bij haar want ze doet het dan juist heel erg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:26

geen kattenpoep etende honden hier :)

ze eten wel paardenmest...graag vers gelegd :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:27

Vroeger at mijn hond gráág kattenpoep. Kattenbrokjes zitten namelijk vól geur- en smaakstoffen die er met de ontlasting deels weer uitkomen. Ik weet eigenlijk niet of mijn hond die behoefte nu nog heeft, de katten eten namelijk geen brokjes en dus geen geur- en smaakstoffen meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:40

Nee mijn hond eet geen kattenpoep, terwijl ik wel een kattenbak in huis heb staan en Donna een poep eter is.
Ik heb dit als pup zijne afgeleerd, ze wilde dr eerste hap nemen uit de kattenbak, kop zat er in ondertussen de Dikke van Dale in mijn hand.
Za zeg dus niet dat ik dit boek op de grond neersmeet, maar ze klap was zo groot, ze schok verschrikkelijk en rende met kattenbak en al door de tent. Was even een ravage maar daarna heeft ze nooit meer dr kop in die bak durven steken :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:12

Moderatoropmerking:
Graag ontopic reageren.
Dat betekent: poll invullen en een toelichting in een post, maar geen ontopic discussie over waarom wel of niet en wat je er aan zou kunnen doen.
Over het eten van poep, oorzaken en oplossingen lopen al meerdere andere topics.