Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kaatje89 schreef:Sorry dat ik het zeg, maar het ratje had al langer dat gezwel onder z'n poot, daar was ik sowieso al mee heen geweest
amillia schreef:M'n ouders hebben ratjes gefokt 5 jaar lang en wij hebben dit ook best vaak gehad. Wij gingen hiermee vrijwel nooit naar de dierenarts omdat die simpelweg niet meer kunnen doen dan het geld voor de afspraak vangen. Ik heb 1 vraagje: staat d'r lop scheef? zo ja dan is het 99,9% zeker een middenoorontsteking. Anders kan het idd een hersenbloeding zijn geweest. Want hoe oud is je rat en wat voor gezwel heeft ze onder d'r oksel?
En verspilling van je geld, tja dan moet je in mijn ogen geen dieren nemen.. 

Daar is nu de dierenarts voor uitgevonden
Ook een middenooronsteking of een hersenbloeding is behandelbaar mar alleen door een dierenarts. Knaag dieren laten zelden pijn of veranderingen zien want dat wordt hun in het wild fataal. Dus ook dat weet je niet zeker. Laika schreef:Tja, wat weten dierenartsen nou eenmaal tegenwoordig? Die leren op de faculteit alleen nog maar hoe een consult te berekenen toch?!? En daar doen ze dan gewoon even 6 jaar over![]()
Gewoon op bokt vragen want daar zitten de geleerden die aan de hand van een topic een diagnose kunnen stellen. Dan hoef je dus niet naar een dierenarts. Scheelt weer geld, en waar hebben we het over.......een ratje tssss![]()