heeft dus helemaal niets aan medicijnen meegegeven? of dwangvoer anders?
Mjay
Geplaatst: 07-02-10 22:42
waarom is het diertje niet naar de opvang gegaan? die hebben meer ervaring en middelen voor dit haasje! haasjes worden trouwens altijd met open ogen en haar geboren, niet zoals een konijntje.
Pb nickeltje eens haar moeder heeft een opvang en vangt ook haasjes op
BarbaLala
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-10 22:43
nee, niks..
Kreeg via pb al de tip om te dwangvoederen met bijv. wortelsmaak babyvoedig inderdaad. en een kruik of warmtelamp.
slim om een opvang te benaderen bij jullie in de buurt en idd nickeltje een pb sturen. voor nu; warmhouden en zien dat er wat te eten in gaat.
Nickeltje
Geplaatst: 07-02-10 22:45
Een jonge haas heeft hele specifieke melk nodig met een flesje met een smalle langwerpige speen. Wat heeft hij de afgelopen dagen gekregen? Hoe vaak is hij gevoerd en met wat? Is hij door een kat binnen gebracht? Heeft hij warm gezeten? Is er een opvang in de buurt die misschien nog iets voor hem kan betekenen?
Saayer
Geplaatst: 07-02-10 22:49
Ik bemoei me er even mee.. Hij is bij mij, hij is nog geen week oud. Via de dierenambulance heb ik hem (daar werk ik) en heb MET wildopvang overlegt of hij met mij mee kon. En daar is besloten dat het zeker kon. Ik heb alle spullen die hij nodig heeft en het ging echt heel goed (lopen, snuffelen, eten etc.) tot vanmorgen. Hij is nog geen week oud en de ervaringen van de dierenartsen is zo dat hij nog te jong is om nu te redden. Het zal niet aanslaan.
symptomen: geen evenwicht, hoofd niet stil houden.
maar wie weet hebben mensen hier nog ervaringen ermee.
Wat voor medicijnen krijgt hij dan? En wat voor ziekte denken de DA's dat hij heeft waar hij medicijnen voor zou moeten hebben? Wat heb je hem de afgelopen dagen gevoerd? En is hij door een kat gevangen?
BarbaLala
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-10 22:51
Hij heeft een speen, hij heeft genoeg gegeten; elke dag om de paar uur gevoed met speciale moedermelk uit Amerika, voor hazen ontworpen. En een kruik ligt er ook al bij.
Ow voila, daar is de pleegmoeder al. Hij is door een hond gevangen.
Saayer
Geplaatst: 07-02-10 22:53
Hij krijgt geen medicijnen. Ik heb de da gebelt, het uitgelegt en zei dat de methode die ze zouden gebruiken niet zou werken. Hij heeft een mix gehad van multi melk met KMR. Hij is door een hond geaporteerd naar zijn baasje.
BarbaLala
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-10 22:53
Nickeltje
Geplaatst: 07-02-10 22:54
Aha, dat maakt de kans op bloedvergiftiging heel veel kleiner, dat krijgen ze na een kattenbeet namelijk bijna altijd en daar geven wij in de opvang antibiotica voor.
Tja, moeilijk te zeggen verder, die kruik, is die op een constante temperatuur, temperatuur wisselingen kunnen namelijk slecht voor hem zijn, wij hebben ze in een couveuze zitten.
Daarnaast is dit een heel erg vroeg jong, heeft het weer niet echt mee en kan best geboren zijn middenin de sneeuw. Hij zal in elk geval een hele moeilijke start gehad hebben en bij zijn geboorte al een tik in gezondheid gekregen hebben. Het kan dus heel goed zijn dat ook al doen jullie alles optimaal, dat hij toch dood gaat en niemand iets kan doen.
Ok, net na mijn vorige post heb ik dat filmpje bekeken. Ik zie niet zo op het filmpje wat er ziek aan is. Ik zie een actieve jonge haas die iets wiebelig op de poten staat, maar dat mag zo jong nog.
Hoe ziet zijn poep er eigenlijk uit? Mooie kleine keuteltjes of dun?
Saayer
Geplaatst: 07-02-10 22:57
Nee was ik al bang voor. Maar toch kan ik het zo moeilijk hebben dat het gister avond nog perfect ging. Hij pakte eindelijk de speen goed aan, en voelde zich goed (voor zover je dat kan zien) maar ik denk dat het niet lang meer duurt voordat meneer weg zakt... toch bedankt!
Saayer
Geplaatst: 07-02-10 22:58
dat filmpje is van gisteravond, hij was idd een beetje wiebelig maar het was al beter dan de dag ervoor! en zijn poep is goed, daar lette ik ook goed op. Kleine keuteltjes zoals je zou verwachten.
minka
Geplaatst: 07-02-10 23:04
Is het filmpje recent? Zie daar niet echt een afwijking..
[edit] Sorry van gisteren avond dus. Hoop dat je hem er bovenop krijgt