zoals sommige mensen weten hebben we 2 varkentjes,en die zijn heel erg leuk

ze vinden zichzelf ook heel erg leuk...ook heel belangrijk om even te vermeldden,denk ik...

eigelijk wilde ik heel graag dat de varkentjes gewoon los konden lopen tussen de honden,maar vorig jaar waren ze uit hun hok ontsnapt en bij het terug lokken naar hun hok,ontsnapte 1 van mijn honden die accuut aan wandelende speklappen dacht,en achter de biggels aanging...
arme biggeltjes helemaal van streek en helemaal in paniek,dus de hoop varkens + hondjes = vriendjes en kunnen bij elkaar lopen
,ik had het al helemaal opgegeven...afijn vorige week kom ik thuis van een dierenartsbezoekje,en zag dat ik vergeten was dakkas binnen te halen voor ik weggegaan was
(ff niet goed geteld met naar binnen laten van de honden),maar verder nergens naar gekeken,vond in de keuken nog 2 eieren die voor de varkentjes waren en ging die geven,kom bij de deur van hun hok....hok open..
weg varkentjes,dus ik zag het al helemaal voor mij,2 varkentjes aan de ren,met daarachteraan dakkas...waar o waar moest ik ze gaan zoeken...
met lood in mijn schoenen maar naar de stallen gelopen en dan hopen dat ze in de wei zouden lopen,maar tot mijn grote vreugd stonden mijn 2 vriendjes onder de carpoort
(wel de hele tent onder de carpoort op zijn kop gezet,mén wat maken vakens een zooitje als ze los lopen...
)helemaal knorrend kwamen ze naar me toe en liepen zonder probleem met mij mee hun hok in.....

2 dagen later ben ik smorgen's de paarden aan het voeren en hoor ineens "knor knor" dacht nog....dit kan niet waar zijn,alle honden los,en dan "knor knor" ,keek om en ja hoor,ze scharrelden gezellig tussen de honden...
en tot mijn grote bijdschap,deden de hondjes ze niets,nou ja,alleen Pip,maar die is gek,die heeft heel hard rondjes om ze heen gerend en geblaft,en die varkens zijn gewoon stoïceins...boeit ze echt helemaal niets...
afijn,zakje brood gepakt en varkens weer naar hok gelokt en weer opgesloten...
en nu...we gaan ze zoveel mogelijk bij de hondjes laten,zodat ze straks in het voorjaar gezellig bij ons kunnen scharrelen

hoe leuk kan het zijn...
dus vanmiddag weer even bij de hondjes gelaten,op het ijs nog wel,beetje glad,maar een echte biggels trekt zich daar helemaal niets van aan
1.

2.

3.

4.

en hahah die domme pip zeg...die dacht slim te zijn,die heeft een plekje aan de zijant van onze geweldig afgezette tuin ontdekt waar ze toch doorheen kan glippen,en die dacht even van de andere kant de varkens te belagen
zat er toch mooi een hekkie tussen....
5.

6.
en ja toen baalde ze wel...
7.

Biggel met Do:
8.

9.

10.

11.

En geweldige Lexie..lacht de dag toe

12.

ik verheug me er al helemaal op dat die 2 strakjes lekker rond scharrelen...
8 paarden,2 shetters,2 varkentjes,6 honden,valkparkietje,2 ratjes en stuk of 25 vogelspinnen (en een vriend
)
Scary...