Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
benangelique schreef:alle trucs hier al geprobeerd en de ene hond schrokt terwijl de ander het niet doet (nooit gedaan heeft ook).
heb me er bij neergelegd. beest is inmiddels 11, dus kan niet heel veel kwaad.

Citaat:Het ontwerp van de Brake-Fast honden eet- en drink bakken voorkomt dat uw hond zijn eten te snel opschrokt. Zo voorkomt u het risico op Gastric Dilitation Volvulus (maagdraaing/torsie).
Gastric Dilitation Volvulus is een acuut en direct gevaarlijke situatie waarbij de maag van de hond zich omdraait. Hierdoor raakt uw hond direct in een shock, die direct als een noodsituatie behandelt dient te worden.
Brake-Fast honden eet- en drink bakken zij de goedkope oplossing om het risico op de gevolgen van GVD te verkleinen. Langzamer eten maakt uw hond sneller verzadigd en voorkomt "re-eating". Brake-Fast honden eet- en drink bakken zijn geschikt voor alle voeders en water. Daarnaast zijn ze eenvoudig schoon te maken in de afwasmachine en uitvoerig getest. (uitgezonderd de metalen Brake-fast, deze mag niet in de afwasmachine) Brake-Fast honden eet- en drink bakken worden aanbevolen door dierenartsen.
Alvast veel succes ermee
Er is niet eens op gekauwd! Dat terzijde.
, zelfs als je hem een groot stuk vlees gaf knabbelde hij daar nog niet op. Een echte schrokker maw, maar hij heeft nooit last gehad van winderigheid of boeren. Dus die link zou ik nog niet zo snel leggen... Ik zie trouwens het probleem niet echt met snel eten bij honden. In de natuur (als je naar wolven kijkt) hebben ze ook niet echt bepaald veel tijd op hun eten binnen te spelen, en daar wordt ook enkel gekauwd als het écht niet anders kan, anders gaat het gewoon binnen. zij schreef:op de vloer wil ik het niet geven. dan gaat ze straks NOG meer zoeken naar eten overal. daar was ik al bang voor met die voerbal, maar toch maar even geprobeerd. Maar ook hierbij kauwt ze niet dus hoef ik niet nog een keer te proberen.
snel eten oke, maar niet kauwen KAN gewoon niet goed zijn toch?
Zilfstar schreef:Ahhh Labrador!!! Die hebben altijd honger hoor, ook als ze vol zijn!!! En dat schrokken ligt echt niet aan hun gebit. Het is helaas hun aard...
Hier ook zo een die we als pup eerder op de grote brok hebben gezet wegens het zowat stikken in de puppybrokjes. Inmiddels eet ie rustiger maar heeft wel in no-time de bak leeg. Staat ook op de grote Labradorbrok (ik ga niet in op de opmerking of dit commercieel zou zijn). Maar de onze laat geen winden en boert niet! Dus miss toch wat anders aan de hand? Dat eerst uitsluiten denk ik, als je dat nog niet gedaan hebt.
Het is echt heel lastig idd want ze gooien het zo naar binnen. De eerste keer dat we een ei gaven, HAP SLIK WEG... euh... OKEr is niet eens op gekauwd! Dat terzijde.
Ook vochtig maken helpt idd niet. Of aan elkaar kleven want ook dan slikt ze wrs datgene in wat ze los heeft gehapt. Eigenlijk zouden ze voor een Lab een HEEEEL grote brok moeten maken waar ze het van af moeten raspen. Dan kunnen ze tenminste niet stikken.
Als je haar voert, ben je er dan bij? Het snelle eten kan verergerd worden door een vorm van voernijd dat ze het snel snel op wil hebben voor iemand het inpikt. Wij geven onze hond eten NADAT wij gegeten hebben. Wij laten onze hond zitten, geven voer (moet blijven zitten!), zeggen toe maar en lopen dan weg. Blijf ik erbij in de buurt staan of 1 van de kinderen of zelfs de kat dan gaat ie ook weer sneller eten. Dus miss alleen laten eten, zonder iemand erbij? Op veilige plek voor haar? Zodat ze in alle rust kan eten?