"Hondenweer"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

"Hondenweer"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:39

Hallo Bokkers!!

Ik zat eens te denken he (mensen die een hond hebben, hebben gehad)

Een hond, groot of klein moet een aantal keer per dag naar buiten....
minstens 3 keer, maar liever 4x en soms zelfs 5 keer.

Lekker de poten strekken, behoefte doen, goed voor de conditie van zowel hond als baas.... :j

Maar wat nou als je een hond hebt die weigert te wandelen als het vies weer is (zoals nu)

Dat je hem bijna over straat moet trekken omdat hij/zij geen poot verzet?
Dat je denk, voor wie loop ik hier nu eigenlijk?

Ik heb zo'n hond......, sneeuw vind hij leuk, maar iedere andere vorm van vies weer vind hij vreselijk en wil dus gewon niet wandelen......., dat is eigenlijk altijd al zo geweest, met als gevolg dat als het bijvoorbeeld een week lang echt slecht weer is, hij dus amper wandelt....

Zijn er meerdere hondenbezitters met dit "probleem"?

Anoniem

Re: "Hondenweer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:20

Mijn hond heeft niets te willen dus nee, ik heb hier geen last van :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:23

De hond van mijn schoonouders weigert ook, dus die laten ze gewoon even ver lopen als hij zelf wil.

Mijn hond vindt dit weer helaas prima. :')

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:27

Onze vorige hond bleef ook altijd onder de carport staan wanneer er een drupje uit de lucht viel. Even laten plassen/naar bosjes lopen, en gauw weer naar binnen gaan met zo'n hond.
(Helaas hebben wij nu die luxe niet meer, de 2 die we nu hebben willen áltijd wandelen, zucht...)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:34

Chiqa schreef:
Mijn hond heeft niets te willen dus nee, ik heb hier geen last van :)

Hond heeft niks te willen?
Ik ga toch echt niet mijn hond de straat over trekken....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:35

Casca schreef:
Onze vorige hond bleef ook altijd onder de carport staan wanneer er een drupje uit de lucht viel. Even laten plassen/naar bosjes lopen, en gauw weer naar binnen gaan met zo'n hond.
(Helaas hebben wij nu die luxe niet meer, de 2 die we nu hebben willen áltijd wandelen, zucht...)

dat is het hem nu juist.....
Ik moet eerst de straat uit om bij de groenstrook te komen....., en dat houd in dit geval dus in dat ik hem eerst de straat zou moeten doortrekken......

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:36

Iris82 schreef:
De hond van mijn schoonouders weigert ook, dus die laten ze gewoon even ver lopen als hij zelf wil.

Mijn hond vindt dit weer helaas prima. :')

Die van mij wil ook niet een klein stukje lopen...
Als ik de deur met hem uit wil lopen en hij ziet dat het vies weer is dan gaat de rem er helemaal op.....

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:36

Net zo lang binnen laten tot hij zelf aangeeft naar buiten te willen, de drempel is voor hem waarschijnlijk groter om door de regen te gaan dan dat de nood is voor zijn plasje :)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:37

Mijn hond vind sneeuw (en regen ook wel omzich op mij uit te schudden :=) geweldig, helaas :').
Alleen ik breek bijna me nek, het is zo glad..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:39

Casca schreef:
Net zo lang binnen laten tot hij zelf aangeeft naar buiten te willen, de drempel is voor hem waarschijnlijk groter om door de regen te gaan dan dat de nood is voor zijn plasje :)

Soms laat ik hem dan even in de tuin (ruim eventuele boodschapjes op hoor, tis gelukkig geen grote hond), maar ja, hij moet toch wandelen.....

Kan hem toch moeilijk de hele dag binnen laten zitten....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:39

Mijn hond is helemaal van slag als het regent :+ Dan ligt ze zo de hele dag boven en moeten we haar dus ook echt dwingen om te wandelen..tja haar behoefte zal ze toch moeten doen! Eenmaal buiten vindt ze het wel best trouwens!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:40

pffff ken het
2 honden hier......

1 houdt van sneeuw (bullmastiff) andere niet (jack)
jack is altijd binnen een pieps terug bij de flat, bolle duurt iets langer

bij regen zijn ze beide erg snel klaar en wordt ik praktisch terug naar binnen gesleurd :+

kortom,alleen naar buiten als het nodig is of droog :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:42

Zoals het nu is buiten, natte drek etc., dan kan het droog zijn, maar natte poten krijgen kan volgens hem ook echt niet..... :o

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:43

Lotus83 schreef:
Zoals het nu is buiten, natte drek etc., dan kan het droog zijn, maar natte poten krijgen kan volgens hem ook echt niet..... :o

Is het de teckel in je profiel? Hij ziet er wel lekker verwend uit haha :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:44

jep mijn vorige hond, een bull mastiff van 80 kilo schoon aan de haak, nou geloof me de sleur je niet zomaar ff mee hoor....
dus die ging gewoon niet uit met dit weer, gaf hij niks om hield alles rustig 24 uur op hoor en geloof me ik heb het regelmatig geprobeerd! Stond ik buiten al nat te worden en stond hij nog als een ezel in de deur opening....

Wendel

Een van de honden van mijn ouders weigerd te lopen met sneeuw.
Hij heeft lange haren en heeft er een sch*rft hekel aan al die sneeuwbolletje die zich beginnen te vormen aan zijn poten en buik. Hij weigerd dus ook lange rondes te lopen. Mijn moeder heeft het op dit moment even aangepast loopt nu haar rondjes wat korter.
Dan is het voor de hond net te doen en wil hij nog lopen. Af en toe moet ze hem ook naar huis dragen. Hij verzet dan geen poot meer. En als hij zijn 'middelvinger' op kon steken deed hij het. Mocht het echt niet gaan dan gaan ze gewoon even achter het huis en word er die dag niet gelopen. Volgende dag beter

Azmay

Onze hond dartelt door de regen en de sneeuw, de hond van mijn opa en oma zorgt dat ze snel weer binnen is :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:45

Jeanine84 schreef:
Lotus83 schreef:

Is het de teckel in je profiel? Hij ziet er wel lekker verwend uit haha :D

Hahahaha, ja dat is hem, ligt te genieten van de zon....

In de lente en de zomer is alles oké, dan loopt hij ook meer buiten dan binnen

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:47

Wendel schreef:
Hij heeft lange haren en heeft er een sch*rft hekel aan al die sneeuwbolletje die zich beginnen te vormen aan zijn poten en buik. Hij weigerd dus ook lange rondes te lopen. Mijn moeder heeft het op dit moment even aangepast loopt nu haar rondjes wat korter.
Dan is het voor de hond net te doen en wil hij nog lopen. Af en toe moet ze hem ook naar huis dragen. Hij verzet dan geen poot meer. En als hij zijn 'middelvinger' op kon steken deed hij het. Mocht het echt niet gaan dan gaan ze gewoon even achter het huis en word er die dag niet gelopen. Volgende dag beter

Die neiging heb ik ook af en toe, maar ik doe het niet.....
Ik weiger hem op te tillen omdat hij niet wil lopen, ik ga voor hem naar buiten, niet hij voor mij...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:48

saskiaojan schreef:
jep mijn vorige hond, een bull mastiff van 80 kilo schoon aan de haak, nou geloof me de sleur je niet zomaar ff mee hoor....
dus die ging gewoon niet uit met dit weer, gaf hij niks om hield alles rustig 24 uur op hoor en geloof me ik heb het regelmatig geprobeerd! Stond ik buiten al nat te worden en stond hij nog als een ezel in de deur opening....

:oo Echt?
was die van jou eigenwijs?

Die van mij zou het denk ik dan nog eerder in de keuken doen......
Tijdje terug, hij liep in de tuin rond te scharrelen....., komt na een tijdje weer binnen en draait vervolgens een drol in de keuken...
(komt gelukkig bijna nooit voor)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:48

Lotus83 schreef:

Gewoon doen, hij wil toch niet naar buiten? Het zijn niet zó veel dagen dat het echt continu regent.. En anders, meenemen naar de binnenbak :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:49

Casca schreef:
Lotus83 schreef:

Gewoon doen, hij wil toch niet naar buiten? Het zijn niet zó veel dagen dat het echt continu regent.. En anders, meenemen naar de binnenbak :+

Welke binnenbak ;)

Ooh en in nederland zijn er zeker wel weken dat het vrijwel alleen maar regent...., ik noem Herfst!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:50

Mijn hond kan normaal gesproken niet lang genoeg buiten zijn en wil nooit de auto in als we weer terug moeten, maar ze heeft een vreselijke hekel aan regen (net als het vrouwtje trouwens).
Mijn hond piest en poept dus binnen 3 minuten, draait dan om en trekt me weer mee naar huis. :D
Ik vind het prima, heb ook geen zin om langer in de regen te lopen dan nodig is!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:51

Lotus83 schreef:
Wendel schreef:

Die neiging heb ik ook af en toe, maar ik doe het niet.....
Ik weiger hem op te tillen omdat hij niet wil lopen, ik ga voor hem naar buiten, niet hij voor mij...

Groot gelijk hoor alleen loopt mijn moeder met 2 honden. En als er een blijft staan en de ander loopt door is ook niets. Lopen trekken heeft geen zin, dan kun je hem skie's onder zetten. Verzet zich gewoon met hand en tand. Eenmaal thuis loopt hij dan nog niet hoor. We moeten hem in de badkuip ( gelukkig wel beneden ) dragen en eerst ontdooien

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:52

Lotus83 schreef:
[
:oo Echt?
was die van jou eigenwijs?

Die van mij zou het denk ik dan nog eerder in de keuken doen......
Tijdje terug, hij liep in de tuin rond te scharrelen....., komt na een tijdje weer binnen en draait vervolgens een drol in de keuken...
(komt gelukkig bijna nooit voor)

Nee hoor deed nooit wat in huis.....nooit gedaan ook trouwens.
Hij was niet eigenwijs, had gewoon echt een hekel aan regen, sneeuw daarin tegen vond hij wel leuk, maar zoveel als nu heeft hij nooit mee mogen maken ;(