Ze is er niet meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa

Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 21:43

Gisterochtend moest ik werken. Ik was wat aan de late kant. Ik liep naar beneden om mijn hondje naar buiten te doen en haar medicijnen te geven.
Ik liep de kamer in en zag dat mijn hondje erg aan het hijgen was. Ik heb haar in de achtertuin gezet en ben worst voor haar medicijnen gaan pakken. Toen ze weer naar binnen liep wilde ik de worst geven, maar ze wilde het niet. Dat was niks voor haar. Uiteindelijk heb ik de pillen in haar bekkie moeten duwen. Ik hoopte dat ze daarvan minder benauwd zou worden. Ik moest weg en heb haar achtergelaten. Ze keek mij nog aan van "laat mij niet alleen" Maar ik moest echt weg. Toen ik op mijn werk was heb ik mijn vader uit zijn bed gebeld dat hij naar kissy toe moest gaan. Even later kreeg ik van hem een bericht dat ze overleden was :'(

Ik voel mij zo schuldig! Waarschijnlijk had ik niks meer kunnen doen, maar ik was altijd degene die voor mijn hondje thuisbleef, omdat ze anders alleen zat. Ik was altijd degene die met oud en nieuw terug naar huis ging voor 12en omdat mijn hondje niet meemocht en bang was voor vuurwerk. Mijn familie verklaarde mij voor gek dat ik dat allemaal deed. En nu, een keer, ga ik wel weg, laat ik haar wel alleen, en nu is ze gewoon overleden... Ik voel mij zo schuldig! Ik heb niet eens normaal afscheid van haar kunnen nemen.

Ik mis haar zo erg. Ze zou zaterdag a.s. 17 jaar worden....

http://img710.imageshack.us/img710/9585/rouwkaart.jpg

xJitske

Re: Ze is er niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:45

Wat vervelend voor je!
Maar je had er waarschijnlijk zelf ook niks meer aan kunnen doen.
Heel veel sterkte met het verlies.
En een mooie rouwkaart is het.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:48

Sterkte ermee! :(:)
Ze is wel aardig oud geworden zeg!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:48

Ach wat een naar bericht, veel sterkte!
Wat voor ras is ze?

Mers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:50

Ligt misschien wel aan mij, maar als ik merk dat mijn hond niet in orde is ga ik daarmee naar de DA en laat ik hem niet achter. Hoe weet je zeker dat jij waarschijnlijk niets meer voor je hond had kunnen doen als je er wel was...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:53

jeetje.....

probeer alsjeblieft maar te denken aan de 16 jaar dat je er wel voor haar geweest bent.
dit kon je niet weten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:56

Mers schreef:
Ligt misschien wel aan mij, maar als ik merk dat mijn hond niet in orde is ga ik daarmee naar de DA en laat ik hem niet achter. Hoe weet je zeker dat jij waarschijnlijk niets meer voor je hond had kunnen doen als je er wel was...

helemaal mee eens.. de hele wereld om mij heen kan dan even 'doodvallen' maar mijn hond moet en zal naar de dierenarts
en als mensen daar geen begrip voor hebben, schijt aan!

iig sterkte met het verlies van je hondje..

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:56

Mers schreef:
;(

nou is ook niet bepaald peptalk dit hierboven. laten we nou niet gelijk veroordelen....das altijd zoo makkelijk! ja er zijn mensen die bij elke scheet wat dwars zit naar de DA rent. en er zijn mensen die nooit gaan maaar er is ook een middenmoot die het even aankijkt als een dier ziek is.
De Ts heeft toch haar vader gebeld!

Ik vind het heel erg voor je! ik wens je heel veel sterkte! |(

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:59

Wat erg! |(
Gelukkg heb je 16 lange fijne jaren met hem door kunnen brengen!
Mooie kaart heb je voor h'm gemaakt!
Veel sterkte met het vrlies :(:)

Vindt de reactie van mers wel beetje 'hard' gezegt.
Net of zei wilde dat dit zou gebeuren? Ik denk dat de de DA hier weinig aan had kunnen doen.
Ik denk zelf ook dat het aan de ouderdom lag en het beestje gewoon op was.
Gelukkig leeft hij nu lang en gellukig met vele honden maatjes O:)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:05

Mers schreef:

dit vind ik nogal wat......
ik ben zelf 2 weken geleden ook mijn hond kwijt geraakt en ik heb de laatste 2 maanden niets anders gedaan dan naar de DA rennen,ook in het weekend en feestdagen.
soms 4 x per week.het is niet altijd even goed in te schatten als ze al ziek zijn waneer iets spoed is en waneer niet.
erg kort door de bocht jij.
fijn voor de TS.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:09

natuurlijk zijn er weer mensen die het allemaal anders hadden gedaan, subtiel hoor.....

Je kunt het ook zo bekijken:
Jou hondje is in zijn eigen omgeving overleden, en heeft de stress van een dierenartsbezoek niet meer hoeven meemaken.
Bijna 17, dat is een geweldige leeftijd.
Sterkte met het verlies :(:)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:12

aller eerst gecondoleert.

en je moet je niet schuldig voelen.
ze is oud geworden en jij moest nu gewoon weg.
en ja helaas is ze op dat moment overlden.
maar ze is tenminste thuis overleden en niet ingeslapen bij de dieren arts.

je hebt haar een mooi leven gegeven dor altijd elke keer weer terug naar huis te gaan voor haar. meer had je niet kunnen doen.

sterkte met het verlies :(:)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:15

Sterkte met het verlies van je vriendinnetje, het verdient niet de schoonheidsprijs maar dat weet je zelf ook wel.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 23:14

Bedankt voor de berichtjes

Even voor de opheldering. Mijn hondje had een vergroot hart. Had medicijnen daarvoor. Was vaker benauwd, maar als ze dan de medicijnen kreeg, was het over.
Ik heb dus medicijnen gegeven en mijn vader gebeld dat hij moest gaan kijken of het beter ging, zo niet, dat hij dan meteen naar de dierenarts moest.
Als mijn hondje wat mankeerde, was ik dezelfde dag nog bij de dierenarts.
Jammer Mers, dat je denkt dat ik zomaar weg ben gegaan. Ik had anders gewild, maar kon echt niet anders dan deze oplossing.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:20

Je voelt je altijd schuldig,maar je kan er niet altijd bij zijn.
Mijn herder is een paar jaar geleden dood gegaan en zelf weggekropen in de tuin.
Ik heb me daar echt rot over gevoel,maar uiteindelijk deed ze dat het liefste.Lekker wegkruipen als ze ziek of bang was.
Ik mag hopen dat mijn oude hondje op deze manier thuis inslaapt.
Het slijt van zelf en dan gaat je schuldgevoel ook weg.Dat arme benauwde diertje bij de DA brengen en dan daar in laten slapen dat zou pas zielig zijn geweest!
Sterkte ermee!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:24

Eerst en vooral veel sterkte met het overlijden van je beste maatje. Ik denk dat menig hondje voor zo'n bezorgd baasje zou tekenen.
Jij moet je helemaal niet schuldig voelen dat je bent weggegaan, want als je gebleven was, had het voor je hondje heel waarschijnlijk een veel moeilijker afscheid geweest. Nu heeft ze jou nog gezien op een gewone manier, je ging gewoon met het om en moest dan doorgaan. Als je hondje jou verdriet had gezien, had het nog willen vechten om te blijven leven, terwijl dit waarschijnlijk niet kon.
Ik heb een dochter van 15 en onze hond, haar beste vriend, is in oktober 2009 onverwacht gestorven op een leeftijd van 7,5 jaar. Mijn dochter en de hond waren gewoon één, twee handen op één buik, en als we nu terugdenken, zien we dat de hond op zijn manier op voorhand afscheid heeft genomen van haar. Maar toen zij hem voor het laatst zag ('s morgens toen ze naar school ging op die bewuste dag), deed de hond heel normaal. Wij denken dat de hond haar het verdriet heeft willen besparen. Een hond weet het op voorhand als hij/zij gaat overlijden en wees er maar zeker van dat jou hondje in alle dankbaarheid afscheid van jou heeft genomen en nu op de eeuwige groene weides het heel erg vind dat jij je schuldig voelt, dat zou het zeker niet willen! Wees dankbaar voor 17 mooie jaren, en denk hieraan terug met een glimlach!
Veel sterkte!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 12:44

Bedankt Ambre en Chivance.
Hopelijk denkt ze er zo over Chivance.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:46

Gecondoleerd met het verlies van je hondje, ze heeft een mooie leeftijd mogen bereiken.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:06

Heel veel sterkte Melis...

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:09

Jeetje meid wat vervelend!
Maar als jij gister toen je wegging had gedacht dat je hondje tegen je zei; 'laat me niet alleen' was jij ook echt niet weggegaan!

Pas achteraf heb je haar blik ingevuld als 'laat me niet alleen' en daarom voel jij je schuldig. Maar je was echt niet weggegaan als je had geweten dat ze zo ziek was! Je schuldgevoel is dan ook niet terecht, hopelijk kan je dat los laten!
Sterkte

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:48

Bedankt allemaal.

Ik wou dat ik mijn niet schuldig hoefde te voelen Britt, maar ik voel mij wel heel schuldig..

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:13

Maar onthoud wel dat als je had geweten dat je hondje echt ziek was was je thuis gebleven.
Pas achteraf heb je zijn blik ingevuld als 'laat me niet alleen'.
Nu zal je je nog even schuldig voelen, onterecht, maar uiteindelijk zie je wel dat je niets te verwijten valt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:21

Allereerst: sterkte met het verlies.

Verder wil ik je graag een hart onder de riem steken: als je er bij was geweest was je hondje hoogstwaarschijnlijk ook overleden (en dat doen ze bij voorkeur lijkt het wel op het moment dat jij net na lang uitstellen even op het toilet bent of zo ;) ). In aanmerking nemende dat je hondje een vergroot hart had, daarvoor medicatie kreeg en al 16 jaar oud was, zat dit eraan te komen. Als ik zo lees wat je al die jaren voor het beestje hebt over gehad hoef je je helemaal niet schuldig te voelen, dus probeer daar mee op te houden :(:) .

Tja op een gegeven moment is zo'n ouwetje aan het laatste pilletje toe, het is helaas niet anders maar het zou wel makkelijker zijn als je van te voren wist dat het de laatste zou zijn.
Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 02-02-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:25

TS ik begrijp heel goed hoe jij je voelt en dat je je schuldig voelt.
Ik weet dat niemand dit van je af kan praten.
Ik heb bijna hetzelfde mee gemaakt met mijn hond op oudjaarsdag.Mijn hond was ook benauwd,D.A. kon al eerder nix vinden,hart en longen waren goed op de foto's.
Ik wilde om 1uur met hem naar de D.A. gaan,dan was er vrij spreekuur.Ik ging wandelen met alle 3 me honden maar wilde hem thuis laten omdat hij zo benauwd was,maar hij keek me aan van: Neem me Mee.Hij stond op en liep met me mee,we kwamen niet veel verder dan halverwege het veld,daar viel hij plotseling dood neer. Hart-stilstand.
Ook ik houd een schuld gevoel,had ik maar meteen naar de D.A. gegaan en niet gewacht tot 1uur.Ook ik weet dat hij toch wel dood zou gaan,hij ging vaak in de tuin zich verstoppen onder de heg.Een hond die de dood voelt aankomen doet dat dan.
En ik blijf een schuld gevoel houden,niemand kan dat van me afpraten.[net als men dat bij jou probeert].
Heel veel sterkte!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:33

Meis heel veel sterkte met het verlies van je trouwe vriendin.
Ze heeft een ontzettend mooi leeftijd gehaald! Denk maar terug aan al die mooie jaren met een glimlach en warm gevoel!