Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Inderdaad, je zal wel pijnstillers krijgen oid, misschien metacam. Maar kan ook zijn dat het iets heel anders is

Het staat voor heupdysplasie. Het wil eigenlijk zeggen dat de heup uit de kom schiet, maar dan heel vaak. Omdat de heupkom vervormt is, door overbelasting als pup, of door welke reden dan ook, is de kom te vlak. De heupkop kan dan dus zo uit de kom schieten.
Wat hier héél goed kan tegen "helpen" (niet helpen, maar tegengaan en pijn veminderen) is glucosamine. Mijn Bullmastif-teef met beginnende HD krijgt dit ook (glucohorse) en zij heeft zichtbaar minder last. Genezen zal je nooit, maar je kan het proces wél vertragen.
Amigo_tje schreef:HD heeft te maken met de slijtage van de heupgewrichtenWat hier héél goed kan tegen "helpen" (niet helpen, maar tegengaan en pijn veminderen) is glucosamine. Mijn Bullmastif-teef met beginnende HD krijgt dit ook (glucohorse) en zij heeft zichtbaar minder last. Genezen zal je nooit, maar je kan het proces wél vertragen.
Je kan ook foto's van d'r heup laten nemen, dan ben je ook zeker
Amigo_tje schreef:Ja, dat bedoelde is, maar die kop is toch ook een soort van gewricht, hé? Of ben ik nou fout?
Het is "die bol die niet meer goed in die kom past" om t zo uit te leggen
Maar glucosamine is er wel goed voor, hoor, zei mn DA toch
Nikki__ schreef:Het is inderdaad Artrose! Momenteel hebben we een poeder van Sascha's (?) waar dus glucosamine in zit. We gaan dit eerst 3 weken proberen, reageerd ze hier niet goed op, dan komt er medicatie bij.
Mindim schreef:Volgens mij helpt glucosamine en chondroitine alleen bij niet ver gevorderde artrose.
. Is er een foto van de rug gemaakt? Mindim schreef:Volgens mij helpt glucosamine en chondroitine alleen bij niet ver gevorderde artrose.
Het klinkt als spondylose, alleen die diagnose kan alleen met een foto worden gesteld.
Artrose wordt gauw genoemd bij oudere dieren. Maar wat veroorzaakt de artrose, slijtage, woekeringen, dus spondylose of hd en meer gewrichtsziekten.
Ik zou persoonlijk nog een foto laten maken.
eva1969 schreef:Lekker makkelijke conclusie artrose. Die moet dus wel ergens door veroorzaakt worden. Is er een foto van de rug gemaakt?