Krijgt deze gup jongen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Krijgt deze gup jongen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 13:39

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik guppies, 4 vrouwetjes en 1 mannetje en dan nog 2 andere visjes welke ik heb gekregen en waarvan ik geen idee heb wat voor soort het is :)
Aangezien ik nog niet veel verstand van guppen heb is hier misschien iemand die dat wel heeft en me aan de hand van bijgaande foto's kan vertellen of deze gup zwanger is en zo ja wanneer de jongen dan ongeveer zullen komen.
Is het verstandig haar in een speciaal bakje te doen in het aquarium of kan ik haar ook in een apart kleiner aquariumpje zetten met wat groen?

1 van de gup vrouwtjes is aanmerkelijk gegroeid, momenteel is ze of heel druk of zit ze tussen de planten, de andere gup vrouwtjes hebben zo nu en dan veel belangstelling voor haar.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPG8NVYI.jpg

Alvast heel erg bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 31-01-10 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

EngeltjeS

Re: Krijgt deze gup jongen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:41

moeilijk om te zien ;) denk het wel :)
als ze een "zwart gat" onder dr staart heeft ( bij einde van dr buik, wat je nu moeilijk ziet) is ze zwanger.
*of tenminste, zo dacht ik het altijd*

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 14:19

Ja dat heb ik ook gelezen, maar de andere vrouwtjes hebben dat ook in meer of mindere mate, maar dat hebben ze eigenlijk altijd al gehad.
Dit vrouwetje is de enigste die sinds een paar weken aanmerkelijk dikker is geworden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:23

Zou heel goed kunnen dat je binnekort kleine gupjes hebt zwemmen inderdaad :j
Heb je toevallig ook een foto van die 2 onbekende vissen?
Wat betreft deze gup apart zetten, echt niet doen. Gewoon lekker bij alle andere vissen laten zwemmen. Sterke babygupjes overleven echt wel en na een tijdje ben je alleen maar blij als ze opgegeten worden aangezien heel je bak er dan vol mee zit :')

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:26

Ik heb ook guppen gehad, maar werd gek van al die kleintjes die eruit kwamen.. Dus misschien handig om het mannetje in een andere bak te gaan houden. Op gegeven moment is er echt geen houden meer aan. Beesten hebben geen problemen met inteelt 8)7

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:27

ja denk dat ze zwanger is zo zagen onze guppen er ook uit als ze zwanger waren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:29

Als guppen zwanger zijn worden ze duidelijk dikker en erg zwart achter aan de buik, onder de staart zegmaar. Lijkt er wel op dat de jouwe mogelijk jongen zal krijgen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 16:37

Tara: Die andere 2 visjes is de hobby begonnen, mijn zoontje kreeg ze na een kinderfeestje.
De grootste is ongeveer 2 a 2,5 cm en de kleine ongeveer 1,5 cm. en smal gebouwd
Er zit eigenlijk helemaal geen kleur aan :(, muv een beetje oranje aan de kaken.
De staart loopt lang zoveel niet wijdt uit als bij een gup hij is kleurloos muv een paar kleine zwarte stipjes.
De ogen zijn in verhouding vrij groot
Ze zijn vrij bewegelijk en hongerig :) en zwemmen zo nu en dan achteruit naar een gup.
De guppen vormen echt een familie en de grootste van deze onbekende visjes is ook altijd bij hen en wordt ook geaccepteerd.
De batterij van mijn fototoestel is leeg, maar zal straks even een foto proberen te maken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:41

Ben benieuwd.

@ Sukana: Het mannetje alleen in een andere bak is nou niet echt gup-vriendelijk. Betere optie is dan om bv het mannetje op marktplaats te zetten. Eventueel te ruil voor een vrouwtje? Niet in z'n eentje in een aquarium iig. Sowieso, dan heb je een 2e bak nodig van minstens 60 cm. Denk niet dat TS daar op zit te wachten :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:48

als ik je beschrijving hoor denk ik aan killi vrouwtjes..
killi's zijn vaak echt monsters ;)

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:51

@ Tara, ja of je haalt dan nog een ander mannelijke vriendje voor hem erbij. Alleen is inderdaad geen optie :j
Maar in elk geval een waarschuwing voor het heftige paargedrag van deze kleine beesten, zelf werd ik er namelijk niet vrolijk van!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:53

Ik heb nu ook gewoon 3 mannen in 1 bak. Geen vrouwen erbij :P In 't begin is 't wel leuk. Die kleine kale visjes waarbij je beetje bij beetje meer kleur ziet ontstaan. Maar na een paar keer heb je dat wel weer gezien.

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:57

Ja precies, en door de wc spoelen is ook niet echt leuk of dat ze door andere vissen opgegeten worden. Maar als je kleintjes krijgt, dan kan je die vast wel scheiden. Mannen bij de mannen en vrouwen bij de vrouwen. Dus hoef je niet eens nieuwe te halen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:00

Scheiden is, zeker in 't begin, nog niet zo makkelijk... Vaak zie je 't pas duidelijk als ze goed hun kleur hebben. Ze planten zich al jong weer voort.
Ik zette m'n overschot aan guppen altijd op marktplaats.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:04

Gewoon een plantenoverschot in je bak dumpen, en dan hoef je ze niet te scheiden. De jonkies overleven het dan wel, want dan kunnen ze zich goed verstoppen. Zorg wel, want zodra het eenmaal begint, gaat het snel, dat je op tijd vissen weg doet, dat je bak niet overvol wordt! :)

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:05

volgens mij is ze wel zwanger en heb net alle reacties gelezen maar nog niet gezien dat iemand verteld dat de guppen ook de jongen weer opeet.
dat deden ze bij mij wel dus dan moet je er snel bij zijn als je er een paar wilt houden.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:06

Ze kunnen hun jongen ook heel lang ophouden. Heeft die van mij 6 maanden gedaan..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:07

@ Marianne: Gewoon veel plantjes in je bak, hebben die jonge guppen schuil mogelijkheden genoeg.

@ Rody: Daar heb ik nog nooit van gehoord :=

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:08

@tara ja dat is ook een mogelijkheid inderdaad.
heb nu zelf geen vissen meer hoor maar toch bedankt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:10

Ze zullen er altijd wel wat opeten. Maar na een tijdje ben je daar alleen maar blij mee :P
Edit: Daarnaast zijn plantjes gewoon altijd nodig.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 29-01-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:10

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:13

Zo'n kweekbakje is naar mijn mening echt niet goed. Heel klein, geen vers water aanvoer. Ik ben er iig niet voor :n

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:16

Wel geprobeerd maar niet goed bevallen dat geklooi met zo´n drijvend kweekbakje. Als je aquarium niet al te klein is, en zoals genoemd wat plantjes heeft, vooral javamos werkt goed, fijn en warrig, overleven er (meer dan) genoeg.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:19

hm. dat is indd waar Tara.
genoeg planten moet ook voldoende zijn denk ik ja.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:50

_Tara_ schreef:
@ Rody: Daar heb ik nog nooit van gehoord :=

Die van mij was heel dik toen ik hem kreeg van de buren. Kreeg er een mannetje bij. Maar die ging na een tijdje dood. Mijn vrouwtje bleef leven, en na een half jaar kwamen er jongen. Helaas heeft ze die opgevreten, en een maand later kreeg ze weer jongen :? Zonder dat er een mannetje bij zat.