pilletje aan hond geven (antibiotica)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zij

pilletje aan hond geven (antibiotica)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:34

ik was vandaag met mijn hond bij de da. ze heeft een blaasontsteking EN een ontstoken oog. nu =heeft ze druppels, een zalfje, EN antibiotica gekregen. ik kreeg van de assistent allemaal ingewikkelde tips hoe ik haar het pilletje kon geven. ik heb haar half uitgelachen en gezegd dat ik haast durfde te wedden dat ze hem zo los uit mijn hand zou eten, en ja hoor: mevrouw pakte het uit mijn hand, liet hem vallen en pakte hem snel van de grond en hap slik weg. hihihi. in zulk soort gevallen is een vreetgrage hond wel erg makkelijk!

zijn er meer mensen die zo`n hond hebben? de da geloofde haar ogen niet ;)

Frances

Re: pilletje aan hond geven (antibiotica)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:39

De mijne at ze in het begin ook gewoon. kreeg ook antibiotica vanwege blaasontstekking. Maar hij at ze met de dag minder graag, dus juich niet te vroeg haha. Op het eind moest ik ze wel naar binnen duwen :P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:42

Mijn hond krijgt iedere dag 2x Vetoryl voor de ziekte van Cushing. Het maakt niet uit waar ik ze in stop, hij vindt alles een feestje. Ook al geef ik het samen met een halve broodkruimel, dan is hij nog dolenthousiast. Heel handig idd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:43

Ja mijn hond at ook alle pillen op die hij kreeg.
Ik had er geen enkele moeite mee om ze binnen te krijgen.
Wel erg handig hoor zo'n hond.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:43

Haha hier nog eentje die hond heeft altijd honger.
Dus een tijdje geleden had ze ook antibiotica en die mafferd eet ze zo uit me hand op.
Terwijl mijn andere hond moet ik hem echt verstoppen in een stukkie worst en ze mag het dan
ook niet zien want dan eet ze het ook niet.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:44

ik vouwde bij mijn hond de pil in een plakje kaas, hij is gek op kaas en de hele kuur zo af kunnen maken.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:45

Oww dat vind ik ook zo fijn aan onze hond, alles wat je haar geeft moet wel eetbaar zijn(of leuk :P )
Katten is een ander verhaal := dat heb ik een beetje opgegeven...
Zelfs de wormenpillen in snoepjesvorm lusten ze niet ^)
dus uhhh worden ze niet meer ontwormt :=

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:47

haha, ik dacht dat je hulp nodig had met antibiotica te geven maar blijkbaar niet :D. Pillen geven is vaak een ramp bij vele honden. je moet dan zo veel verchillende dingen bedenken... gelukkig dat jouw soort hond dan nog bestaat voor wat anders :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:50

Ik doe 1 Vetoryl (die van mij heeft ook Cushing) in een plakje kipfilet. Daar heeft ze geen probleem mee gelukkig.

Het zijn namelijk capsules en als ze die eenmaal een keer doorgebeten hebben (per ongeluk), dan zijn ze daarna echt niet blij.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:53

Wou dat ik zo'n hond had... :o

Die van mij vertrouwt mij nergens meer mee als hij bij de DA is geweest,
zelfs als hij geen pilletjes heeft gehad denkt hij dat ik overal pilletjes in heb gestopt ;(
en neemt hij niks zomaar meer van me aan.
als hij wel pilletjes heeft gehad gaat hij op zijn rug liggen en heel zielig doen als hij ook maar denkt
dat ik ze ga pakken,kan het ook nergens instoppen
want dan eet hij het niet,dus moet ze echt in zijn keel gooien en mond dicht doen :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:56

Die van mij kreeg op een gegeven moment Prednison (stootkuur), we deden die tabletjes in een boterham met pate. Maar ze werd er echt ziek van en toen moest ze inderdaad ook helemaal niets meer. Geen boterham, geen plakje vlees, geen Duck. Precies net als die van cocochanel. Ze gaan je gewoon verdenken. :+

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:12

Ja dat hadden wij ook, ook alles geprobeerd op dat pilletje in der strot te duwen wat uiteraard niet lukte..

Daarna geprobeerd of ze het gewoon opat, en dat deed ze haha

waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:14

Die van mij doen het ook zo.

Ik doe gewoon net alsof het ontzettend lekker is, en dan rukken ze het haast uit mijn hand :')

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 09:57

ik dacht laat ik er iets speciaals van maken gisteren, dus liet haar eerst zitten en pootje geven voor ze hem kreeg... dat ging ze nu al uit zichzelf doen toen ze mij de strip zag pakken.... hahahahaha soms is t wel een grappenmaker ;)

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:55

in een stukje worst en dan is het hap slik weg, maa anders niet hoor

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:00

:D Hier ook zo 1 hoor, maakt niet uit wat het is haha, oooooooo lekker ik krijg wat----hap slik weg
Ook niet minder na een paar dagen gewoon een heerlijke vreetgrage hond

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:02

nou bij ons het tegendeel ... hihi .. je moest hem eerst in zn bek proppen daarna zorgen dat hij even geen adem meer kreeg (zodat hij dus gaat slikken) en daarna was het klaar .. daarvoor hebben we het geprobeer om het in een stukje worst enzo te doen .. nou meneer wrat de worst eraf .. en het pilletje liet ie lekker liggen :P

je mag blij zijn met zo`n makkelijk hond .. :D

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:05

Ja, hier nog zo eentje. Om het 'leuk' te houden combineer ik het met drie lekkere brokjes: brokje, brokje, pilletje, brokje en klaar is Brandus :D Bij de vorige hond ging het ook prima op deze manier.

Mijn katten deden het trouwens ook. Voor hen had ik een blikje met snoepjes, daar legde ik de ontwormtabletjes een dag tevoren in zodat de geur er goed aan kwam. Als ik met dat blikje rammelde kwamen ze altijd van heinde en verre aan gesprint! Dan zelfde behandeling als bij de hond: snoepje, snoepje, pilletje, snoepje... Ideaal maar het lukt niet bij álle katten en honden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:06

Hier nog zo'n hond. Ze zal het niet hap-slik-weg doen, maar als ik zeg dat ze het op moet eten doet ze het wel ondanks dat ze het niet lekker vind.

Om haar niet te pesten doen ik tabletten in een kwart plakje vleeswaren, en dan is het dus wel in een keer zonder bevelen weg.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:07

@pretletter17: idd lukt niet met bij alle katten :')
Snoepjes lusten ze dus echt niet :=
Die ontworm-snoepjes hebben we ook een paar keer gehad, maar dat lusten ze ook niet meer.
1 lust ze wel, maar die is zo hyper dat ze de eerste 5 minuten het snoepje gewoon niet ziet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:34

Die kat van mij kijkt heel wantrouwend naar elk snoepje, en weigert alles pertinent. Volgens hem zijn het stiekem allemaal medicijnen >;)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:37

Had ik maar zo'n hond. Die van mij is wagenziek dus moet hij een pilletje hebben als we met de auto gaan. Maar ik moet die heel goed verstoppen in iets en dan maar hopen dat hij hem niet vind want dan pielt die net zolang dat hij het pilletje eruit heeft en het lekkere hapje wel op eet. Schotse terrier eigen :D
Ik weet niet wat mijn teef doet maar ik gok dat die het ook wel zo opeet want die eet alles.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 13:42

ja? zou dat ras-eigen zijn? hebben jullie allemaal labjes? (die dus de honden hebben die ze wel zo opeten ook? ;) )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:47

hier zijn ze te kieskeurig maar ik stop het pilletje gewoon achter in de keel
kunnen ze niet anders als door slikken

siskeh voor katten hebben ze ook druppeltjes voor in de nek
hetzelfde als je voor vlooien hebt maar dan voor wormen
ideaal!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:05

neuh heb een chihuahua :+

en het is een moeilijke eter.. maar pilletjes zijn geen probleem >;)