Wij hebben Jackie overgenomen toen hij drie jaar was van mensen waar hij weg moest omdat het niet samen ging met de kinderen.. Nu 10 jaar later lopen wij eigenlijk tegen hetzelfde probleem aan..
Onze gezinssituatie bestaat uit twee jack russells, twee kids (4 en bijna 2 jaar) en mijn man en ikzelf. De honden zijn binnen, hebben allebei een bench. Daarin worden ze gestopt op het moment dat wij aan het eten zijn of als mijn kinderen bijvoorbeeld een koekje krijgen. En slapen doen ze hier ook in.
Jackie wordt doof en lijkt meerdere persoonlijkheden te ontwikkelen na mate hij ouder wordt
Meestal is het gewoon een lief hondje, die van donderjagen houdt en is het liefst de hele dag bij je.. Het is een echt buitenhondje, wat dat betreft kan hij z'n hart ophalen op onze boerderij.. Maar sinds een anderhalf jaar kan hij ineens veranderen in een zenuwachtig, onrustig, agressief hondje, die met name ZIJN bench wil beschermen.. met het gevolg dat onze andere jack niet in de ene en niet in de ander bench mag liggen.. Hij vliegt de andere jack ook regelmatig aan. Daarnaast is het grootste probleem dat ik continue moet opletten dat mijn kinderen niet iets aan het eten zijn als hij "los" loopt..
Hij rist het uit hun handen en sleurt wat het ook is, mee naar zijn bench. Vervolgens kan ik het bijna niet meer afpakken. Is me twee keer gelukt, twee keer een beet in mijn arm. Van het weekend was mijn man aan de beurt.. ook een beet..
Nu kan ik er natuurlijk op wachten dat dit ook een keer gebeurd met mijn kids. Ik probeer ze zoveel mogelijk aan tafel een koekje en wat drinken te geven.. Maar ze pakken soms ook wel zelf fruit.. dat ik het niet heb gemerkt.. en Jackie pakt alles af.. ongeacht of hij het wel lust of niet..
En ik weet nu niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.. iemand tips? Ik hoor het graag!!!