ik heb jullie advies en tips nodig. Ik ben vast niet de eerste die dit overkomt
Maar ons konijn heeft jongen gekregen!We hebben een heel lief mannetjes konijn opgevangen via via en later een meisjes konijn uit het asiel gehaalt.
In het asiel zijn ze 'gekoppeld' en heb ik nogmaals gevraagt of ons kerel-konijn ècht gecastreerd was, zoals ons was verteld.
Ik weet dus nu niet of ze drachtig/zwanger (hoe noem je dat?) was toen ze bij ons kwam.
Maar goed, vannochtend zag ik dus op de beneden-verdieping van hun appartementje een 'iets'
Ik dacht eerst een mooi getekende tamme rat ofzo
Maar het was dus een heel klein lief schattig miniatuur konijntje... Met vacht en de oogjes nog dicht.
Ik maak elke dag het hok schoon, behalve de kattenreismand die beneden staat , want daar hebben ze een mooi nest gemaakt waar ze geen behoefde in doen.
(nu weet ik dus wáárom ze zo'n knus holletje hebben gemaakt
) En zo kan het dus zijn dat deze nijntjes al best oud zijn? want ze worden toch wel kaal geboren ofzo?Maar nu zit ik wel met heeeeeeeeeeeel veel vragen:
Moet het mannetje er nu uit? Hij zit er niet bij en is zeer zachtaardig van karakter.
Moet ik het vrouwtje anders gaan voeren?
Is het normaal dat ze er soms best een tijd niet bij zit?
Hoe kan dat jong nu ineens uit het nest zijn gekomen/gehaalt? Moet ik nu elk uur kijken of er geen uit is?
Ik heb geeeen idee hoeveel het er zijn, kan ik ze gewoon in het nest laten zitten en wachten tot ze er
zelf uitkomen als ze oud genoeg zijn? Wil het nest ook niet kapot maken...
Waneer moeten ze bij de moeder weg?
Pffff, gaandeweg heb ik vast nog meer vragen
Ik weet dat ik vast ook veel kan vinden op internet maar zou best graag wat persoonlijk advies willen en ervaringen.
Alvast bedankt voor reacties !!

onee,