Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rhodos schreef:![]()
Bij mijn hond is sinds enige maanden voor 95% zekerheid blaaskanker geconstateerd. Mijn hond wordt in maart 12. Ik kan je niet heel veel vertellen over het verloop, mijn hond is er nog. Ze mankeert ogenschijnlijk niets, ze is vrolijk, enthousiast etc. Wat ik aan haar merk is dat ze gewicht verliest, het gezwel eet ook mee. Ik doe mijn best haar op gewicht te houden en het is zaak dat ze geen ontstekingen krijgt. We nemen beslissingen op het moment dat het nodig is en verder houden we extra rekening met haar en verwennen we haar een beetje extra.
Wel fijn te horen dat ze een paar maanden later nog steeds ogenschijnlijk niets mankeert, dat geeft wat hoop!Lynske78 schreef:Wat een vervelend nieuws zeg.Heb er zelf geen ervaring mee maar ben je trouwens al voor een second opinion geweest? Je kan het altijd proberen natuurlijk. Je weet nooit.
Is het niet mogelijk om het been met heup en al af te zetten? Of heeft dit geen nut?
Citaat:Mogelijk kan je terug naar je dierenarts om er nog even over te praten, misschien kan hij/zij je nog wat meer vertellen over verloop etc.
Nikka schreef:Ik heb nog wel pijnstilling gebruikt. Maar bij die van mij was het gewoon te ver, begon verlamd te raken. Toen de diagnose helder was heb ik de stekker er uit getrokken. Mijn ervaring is wel, dat je hond je op een gegeven moment aankijkt en je weet dat het gewoon tijd is.
breezy302 schreef:Ik heb geen pijnstilling gebruikt. Het ging eigenlijk best goed met hem. Was nog alert etc... Op 9 juli 2009 Stond hij sochtends niet meer op en hij voelde ijskoud aan. Het is dat hij nog ademende anders had ik gedacht dat hij al weg was. We zijn gelijk naar de DA gegaan maar die konden niets meer doen.
punjab schreef:Heel veel sterkte met je hond.![]()
Heb er zelf geen ervaring mee, mijn ouders hebben wel een hond gehad met kanker.
Ze had ook een gezwel in haar heup. Ze heeft een chemokuur gedaan.
Ze was daarvan genezen, alleen is ze daarna ingeslapen vanwege een zware epelepsie.
Bij ons in de beurt zit een dierenarts die daarin gespecialiceerd is.
http://www.ottenhorst.nl/algemeen.html
Hoop dat je er wat aan heb.
Horseware schreef:breezy302 schreef:Ik heb geen pijnstilling gebruikt. Het ging eigenlijk best goed met hem. Was nog alert etc... Op 9 juli 2009 Stond hij sochtends niet meer op en hij voelde ijskoud aan. Het is dat hij nog ademende anders had ik gedacht dat hij al weg was. We zijn gelijk naar de DA gegaan maar die konden niets meer doen.
Oke dat is dan echt een duidelijk moment. Hoe l*llig het ook klinkt, ik hoop eigenlijk dat het bij onze hond ook zo zal gaan. Dat ik op een gegeven moment echt weet: nu is het tijd, en dat hij tot die tijd lekker kan genieten zonder allerlei medicijnen.

Rhodos schreef:Ik snap je frustratie. Je zou ook nog langs een holistische DA kunnen gaan, wie weet is er wel een middeltje binnen de alternatieve geneeskunde wat indien nodig pijn kan verzachten.
leanneXXnona schreef:ons hondje heeft een hele grote tumor linker bil.
ja het ziet er vreselijk sneu uit.
maar zo lang mijn MO nog lekker rondspringt eet plast en poept dan vind ik het best.
het ziet er niet mooi uit nee. maar voor de mooi laat ik mn poepie niet inslapen. deze tumor is trouwen ook heel snel gegroeit
hopelijk gebeurt dat met jou hondje niet.