Kitten Nemo vandaag gecastreerd, kijk hem zielig wezen! ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Kitten Nemo vandaag gecastreerd, kijk hem zielig wezen! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:30

hallo bokkers

Jullie kennen Gevonden kitten Nemo nog wel denk ik ;)

2 Weken geleden trof ik Nemo aan op mijn Ongeholpen poes.
Dus even nagegaan hoe oud hij ongeveer nu moest wezen. ;)
Jahoor hij naderd de 6 maanden alweer.

Helaas heeft Nemo de hele dag de kans gehad om vanalles uit te proberen.
Daarna hebben ze appart van elkaar geleeft tot mijn poes niet meer krols was.

Ik wil natuurlijk geen slipnestje, dus vandaag was Nemo aan de beurt voor de castratie :D
en over 2 maand word poepsie gestereliseerd! ( dan is er een actie! dan is de sterelisatie 20 euro goedkoper :D )

Nemo bleek 1 balletje in zn buikje te hebben, dus de castratie wert iets duurder dan wat ik gepland had, maar ja dat is niet erg

Mijn Kereltje heeft 2 nietjes in zn buikje die er over 10 dagen uit mogen, en hij moet 7 dagen met een kap rond lopen.
Dat vind hij nog maar vreemd maar verder is hij al weer een beetje de oude, en begind een beetje te spelen weer :D

Nou hier dan een paar fototjes van Mijn zielige Nemotje met zn kapje om!

Hier Nemotje een paar weken voor zijn castratie, Ik moest hier nog wel huishouden doen haha dat zie je wel aan de stof op de grond :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rockwitch

Re: Kitten Nemo vandaag gecastreerd, kijk hem zielig wezen! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:34

aaaah stumpert.
Morgen wordt mijn kleine poesemeisje gesteriliseerd, vind het echt zielig.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:48

ja vond het echt heel sneu voor hem, wat ik zo wonderbaarlijk vind is dat ze geen pijnstillers krijgen :S ik snap dat stukje niet dat moet toch pijn doen lijkt me ??? ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:49

Tja schijnbaar kunnen ze wel zonder, ik weet het ook niet, bij honden geven ze nog wel eens wat mee, maar bij die katten niet.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:50

Ach arm beestje. Onze poes zag er ook zo zielig uit toen ze gesteriliseerd was. Normaal was ze superactief altijd, maar die week wilde ze helemaal niets en lag ze alleen maar onder m'n bed. Zo zielig om te zien, maar gelukkig was ze na een weekje weer de oude :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:11

Och wat zielig en dan ook nog een lampekap.

Dhani schreef:
Dus even nagegaan hoe oud hij ongeveer nu moest wezen.

Je wil geen slipnestje maar wat denk jij dat er hier van gaat komen? :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:12

haha blijft hij niet overal achter hangen ? Dat deden ze hier altijd als ze geholpen werden haha
Arm ding :(:)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:14

rockwitch schreef:
Tja schijnbaar kunnen ze wel zonder, ik weet het ook niet, bij honden geven ze nog wel eens wat mee, maar bij die katten niet.

Even inhaken: Ik denk dat het ligt aan welke Da je hebt. Ik heb vorig jaar voor beide poezen pijnstillers mee gekregen. Dit voor 5 dagen. 2 keer daags een pilletje. Ook voor 10 dagen antibiotica. Dit omdat ze met een oplosbare hechting hechten en dit 90% van de operaties gaat ontsteken. Tenminste dit hebben ze me verteld.
Dus volgens mij ligt het echt aan welke Da je hebt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:17

Mijn gevonden katertje is volgende week aan de beurt :(:)
Ben benieuwd of hij er ook zo zielig van gaat kijken

:')

Geef Nemo maar een knuffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:17

Pijnstillers zorgen dr voor dat je je huisdier sneller opknapt omdat het minder last van de pijn heeft.
Ga jezelf maar na.....Het is erg uit de tijd om geen pijnstilling meer mee te geven

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:24

Chiqa schreef:
Pijnstillers zorgen dr voor dat je je huisdier sneller opknapt omdat het minder last van de pijn heeft.
Ga jezelf maar na.....Het is erg uit de tijd om geen pijnstilling meer mee te geven

pijnstillers kunnen de boel ook weer overhoop helpen, dat een dier te vlug, te veel weer gaat doen, het is helemaal niet erg, wanneer hij/zij nog even geremd word door wat pijn, tuurlijk moet het wel draaglijk blijven.
een teefje van mij heeft pas geleden een behoorlijk zware operatie gehad, minimale pijnstilling mee, voor de eerste nacht en de dag erna, daarna niet meer, anders was er dus de kans, dat ze zichzelf ging forceren.
dus sneller opknappen is ten eerste niet altijd zo en zeker niet altijd bevorderlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:39

Pijnstillers zijn te licht om pijn volledig weg te nemen (Is mij verteld) dus die grens voelen ze nog wel hoor ;) Gelukkig had jij nog íets van pijnstilling mee voor je teefje.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:45

Een spaarlampje :))
Maar ach wat een leukert zeg ! echt een heerlijk koppie ! :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 23:56

Chiqa schreef:
Och wat zielig en dan ook nog een lampekap.

Dhani schreef:
Dus even nagegaan hoe oud hij ongeveer nu moest wezen.

Je wil geen slipnestje maar wat denk jij dat er hier van gaat komen? :+

ja misschien een nestje, maar ik heb Nemo gevonden, en hij was nog zo klein dus ik had helemaal niet door dat hij al bijna 6 maanden zou zijn! ook wist ik niet dat mijn poes krols was, en toen ik terug kwam van een hele dag werken trof ik ze zo aan ja! ;) nou ja ik hoop dat het geen nestje wordt maar als het wel zo is dan worden ze goed verzorgt en krijgen de kittens allemaal een fijn baasje! ik heb zeker al 4 mensen die al toegezegt hebben een kiten te nemen mocht er wel een nestje komen! :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 23:59

jackgirl schreef:
haha blijft hij niet overal achter hangen ? Dat deden ze hier altijd als ze geholpen werden haha
Arm ding :(:)

ja hij loopt idd overal tegen aan :P maar het ergste is nog dat hij niet normaal kan eten met dat ding om! ;) hij gooit elk bakje om haha nu zit hij zich te wassen ( de katten krijgen alke avond vlees voor het slapen gaan ) maar hij kan zn kop niet wassen! ( wat ze altijd doen als ze gegeten hebben ;) )

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 00:03

Chiqa schreef:

dan heb ik een ouderwedse dierenarts :j Met de hond had ik wel pijnstillers maar met mijn varige kat had ik ook geen pijnstillers na een castratie, maar dat was een normale castratie,
Maar nemo heeft ook zn buikje open ( althans met nietjes weer dicht gemaakt ) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:15

Dan heb je idd wel een ouderwetse DA dit diertje zal toch wel pijn hebben denk je ook niet?
Wbt dat nestje denk dat de kans wel erg groot is dat het er komt, je kan ze ook laten aboteren wordt ze meteen gesteriliseerd.

Dhani schreef:
maar het ergste is nog dat hij niet normaal kan eten met dat ding om! ;) hij gooit elk bakje om haha

Morgen zal hij toch wel wee rmoeten eten (Een kat moet eten ivm leververvetting) heb ook een keer een lampekap gehad bij een kat, wat ik toen deed was het voer op een ruwe handdoek leggen, toen kon ze dr wel bij. Dus niet in een schaaltje dat schuift steeds weg. Met drie dagen was de kap gewent.(Ze heeft hem twee weken omgehad)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:36

Nemo eet er wel mee gelukkig maar hij moet een bakje voer op de grond hebben want hij gooit alles van de kastjes haha,

maar ik heb ook nog een hond die ik zeer zeker geen kattebrokken wil geven, daarom staan de katten nu op de DA brokken van Dhani ;) Eend & rijst tot nemo weer zonder kap mag lopen! dan kunnen de katten weer op normaal kattenvoer :D

Hopelijk is de kap snel gewent, hij schept met zn kapje al zn poep steeds op zij als hij op de bak moet. ( en hij is ook nog is gronies " geen idee hoe je dat schrijft " aan de diaree, dus zn hele kap zit er steeds onder :S dat is wel vies. maar ja :D

Met de wond is het goed! :D
Geen zweling niet rood :D gewoon normaal roze wit achtig zoals het buikje normaal ook is. dus dat is wel een goed teken vind ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:39

Dhani schreef:
maar ik heb ook nog een hond die ik zeer zeker geen kattebrokken wil geven, daarom staan de katten nu op de DA brokken van Dhani ;) Eend & rijst tot nemo weer zonder kap mag lopen! dan kunnen de katten weer op normaal kattenvoer :D

En je geeft je katten wel hondenbrokken? Groet kans dat dit die diarree geeft dat kan toch niet.....
Of begrijp ik het verkeerd :+

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:45

Bij sterilisatie's van poesen wordt er vaak (bijna altijd) wel pijnstilling mee gegeven voor een paar dagen. Maar voor de operatie krijgen ze ook een injectie pijnstilling die 24 uur werkt. Dan kan de eigenaar de volgende dag beginnen met de tabletten pijnstilling.
Bij katers is het allemaal niet zo ingrijpend, en is pijnstilling voor 24 uur genoeg in de meeste gevallen.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan !

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:46

nee de katten krijgen normaal gewoon kattebrokken! maar ik heb geen keus ik kan geen schaaltje kattebrokken op het kastje zetten want dat gooit nemo eraf met zijn kap!

Ik heb de hond op hypoallergeen voer staan omdat hij waarschijnlijk een voetsel allergie heeft, dus mijn hond mag echt geen kattebrokken hebben, dan maar een bak hondenbrokken op de grond voor kat en hond. ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:50

uniekhorse schreef:
Bij sterilisatie's van poesen wordt er vaak (bijna altijd) wel pijnstilling mee gegeven voor een paar dagen. Maar voor de operatie krijgen ze ook een injectie pijnstilling die 24 uur werkt. Dan kan de eigenaar de volgende dag beginnen met de tabletten pijnstilling.
Bij katers is het allemaal niet zo ingrijpend, en is pijnstilling voor 24 uur genoeg in de meeste gevallen.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan !

nee normaal is castreren niet zo ingrijpend, omdat ze dan alleen het zakje open maken,
maar nemo had een balletje verstopt in zijn buik waardoor ze de buik ook open moesten maken net als bij een sterelisatie, daarom vond ik het gek dat hij geen pijnstillers mee had gekregen.

Maar ik denk zelf dat hij er niet zo heel veel last van heeft, hij speeld gewoon met de hond en springt wel achter zijn staart aan. dus dat zit wel goed denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:50

Ah okay zou het anders doen hondenvoer is niet geschikt voor een kat.
Maar je zegt dat je kat chronisch diarree heeft waarom zet je die dan ook niet op hypoallergeen is toch vervelend zoiets?
Fijn dat het al weer wat beter gaat!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:53

Chiqa schreef:
Ah okay zou het anders doen hondenvoer is niet geschikt voor een kat.
Maar je zegt dat je kat chronisch diarree heeft waarom zet je die dan ook niet op hypoallergeen is toch vervelend zoiets?
Fijn dat het al weer wat beter gaat!

de DA zegt dat het daarmee niet te verhelpen is, ik had dat al is aan hem voorgesteld, er is bloed afgenomen en zo,

Verder heeft nemo er totaal geen last van en blaakt verder van gezonheid, aldus mijn dierenarts :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:54

Zou het toch een keer proberen. Ik heb er hiet een met chronisch diarree en dieet werkt heel goed, zonder dieet heeft ze dunne poep.
Niet geschoten is toch altijd mis? :) Je kat zal er toch wel hinder aan ondervinden, en jij ook lijkt me.