Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) esmir schreef:nou, ik heb een aantal jaren geleden voor 2 schildpadden van iemand anders gezorgd.. wat ik er nog van weet is dat eentje beet (en hard!! haha) ik maakte ze 2 x in de week schoon want ik vond ze erg stinken(t was zomer), het ging makkelijk.. ik haalde ze eruit (zette ze in een emmer even)water eruit, schoonmaken en weer water erin
en ze kregen van die gedroogde visjes te eten.. volgens mij passen die beestjes zich aan aan hun bak, en blijven ze in een kleine bak ook wat kleiner..
.
. kally schreef:Als je al je gewone aquarium een hoop werk vindt, kan dit ook erg tegen vallen.
Ze zijn ook moeilijk, wil je het goed doen om ze gezond te houden.
Die van ons, een ervan was binnen een jaar ruim een pond en dus al aan de maat, nr twee ging wat langszamer
maar als je weet dat ze ongeveer 30 cm worden weet dan wel wat voor aquarium je nodig hebt.
Die van ons zitten na ander half jaar in het centrum in Alphen ad Rijn, en zo zouden ze het eigenlijk moeten hebben.
Mijn advies, doe het niet, ga eens kijken in het centum daar en bedenk jezelf, wat je in huis haalt.
Succes en geloof de verhalen niet vd winkel die verkopen graag.
)
OMG! Hahaha, ik zie die schildpad al met briefjes van de ene kamer naar de andere lopen.
S nachts zit ze in een bak.
)

DyMarvel schreef:Haha ja die van mij kent ook zijn naam. ze maken wel herrie als ze uit de bak willen. Bonk Bonk tegen t glas.

en ze ademen zo grappig door hun neus. En als ze tomaat eten: zo'n happen dat die beesten nemen. Die tomaat is binnen de 10 minuten verdwenen in het beest der maag!
Ondertussen is ze al 2 maand terug thuis en het gaat opperbest met haar