mopsje (pup) geopereerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

mopsje (pup) geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:46

Aan een hystiocytoom (jonge-honden-tumor)= GOEDAARDIG en zijn balletjes moesten eraf..

Arm schaapje :(:)

Hij had al een dubbele oorontsteking door oormijt en zijn oortjes zaten zo dicht dat de gehoorgang bijna dicht zat..En geen kik gegeven!!!! Kwamen ze achter toen ik vorige week met dat bultje naar de dierenarts ging.

Hij kreeg een spuitje om te slapen, dokter zei dat dit een heel gemeen prikje was en dat ik hem goed moest vasthouden...beestje gaf geen kik!!!

Maar nu..ik bracht hem om half 11 vanmorgen weg, mocht om 12uur weer mee naar huis, mopsje heeft echt pijn.

Hij slaapt alleen nog maar, bibbert (al is dat al minder) wil nog niets eten of drinken...

Wanneer moet hij dat uiterlijk weer gaan doen? In de brief staat dat morgen zijn eetlust weer normaal moet zijn..

Afbeelding

Afbeelding

Cassidy

Re: mopsje (pup) geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:48

Wat een droppie...hoe komt het dat zijn oortjes vol zaten met oormijt? Waar heb je deze pup vandaan?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:48

Ag gossie zeg, wat een zielig hoopje mops :(:)
Dat bijkomen van de narcose kan best lang duren hoor, denk dat je toch op een dag minstens moet rekenen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:50

Wat een narigheid zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Je treft het echt niet met kleintjes!!! (zie ik ook in je onderschrift :P )
Echt super zielig voor dat beestje zeg! Hoop echt dat het heel snel weer allemaal goed gaat en dat ie het nu voor de rest van zijn leven heeft gehad!
Sterkte!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:50

Ach gut! Wat zit ie daar zielig te zijn!
Dat eten kan nog wel even duren, dat zal hij pas gaan doen als ie wat is opgeknapt, na een dag of zo.
Hou hem maar lekker warm en vertroetel hem maar flink.
Beterschap!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:52

Mopske was een herplaatsertje.
Ik heb hem dus nog maar een weekje of 6 zeg maar..

Waarschijnlijk hadden die andere hondjes van die mensen oormijt..

Mijn andere mops en beagle zijn dus ook goed besmet, dolle boel, oren zalven.

Mopse pup ook nog es een antibiotica-kuur dr bij.

Hij is nou echt zielig, je hoort m nooit.

Zit ie ook telkens in de knoop met dat stomme rompertje, maar ja, ik dacht dat dit beter was dan een kapje..(adviseerde ook de DA).

Mijn hondjes zijn mijn kindjes, (weet het, heeeel erg..) dus vind het maar niets hem zo te zien.

En ik maar hopen dat ie gaat drinken. En plassen heeft hij om 10uur voor het laatst gedaan.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:53

Arm beestje :=
hopen dat hij niet meer problemen krijgt...

Drinken lijkt me belangrijker haast nog als eten.
Heeft hij ook geen zin in lekkere dingen?

Eventueel zou je rescue remedie kunnen geven.

En als je het niet vertrouwd kan je natuurlijk nog even de DA bellen

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:55

Kentaro schreef:
Wat een narigheid zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Je treft het echt niet met kleintjes!!! (zie ik ook in je onderschrift :P )
Echt super zielig voor dat beestje zeg! Hoop echt dat het heel snel weer allemaal goed gaat en dat ie het nu voor de rest van zijn leven heeft gehad!
Sterkte!

:D :+ Mijn mopskes zijn ook mijn kindjes :o

Dat bruine kleed wat je ziet, daar ligt hij nu lekker ingewikkeld. Hij is al een kou-kleum, maar
nu helemaal...

Oja, hij heeft ook nog telkens kokhals-neigingen. Is dat ook normaal? En drinken, is dat niet erg belangrijk dat hij dat gaat doen nu dan? Eten vind ik niet zo'n ramp namelijk.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:59

siskeh schreef:
Arm beestje :=
hopen dat hij niet meer problemen krijgt...

Drinken lijkt me belangrijker haast nog als eten.
Heeft hij ook geen zin in lekkere dingen?

Eventueel zou je rescue remedie kunnen geven.

En als je het niet vertrouwd kan je natuurlijk nog even de DA bellen

Dat hoop ik ook, maar zijn hart is prima in orde, zijn luchtwegen zijn prima in orde, gewrichtjes zijn prima in orde...heb m natuurlijk helemaal laten checken (zie mijn verhaaltje hieronder over mijn andere mops)..

Mijn andere mopsje, (blonde dame zie profiel) is een mopsje waar werkelijk alles mis aan is, wat je
maar kan bedenken.
Enorme vernauwde luchtpijp, altijd heel stram en stijf, kan niet wandelen door al die kwalen.

Opereren durven ze niet, omdat de luchtpijp zo nauw is dat wanneer ze intuberen de zwelling achteraf zo dik kan worden dat ze geen lucht meer krijgt. En toen ik dat hoorde, durfde ik dat helemaal niet meer aan.

Edit: toevoeging:

Voor haar heb ik een hondenbuggy gekocht, en omdat ze Kaya heet heb ik dat omgedoopt tot de KAYA-MOBIEL. Iedereen lacht me uit, schijt aan..mijn mopsje kan mooi mee wandelen met de beagle en de pup.
En ze is tevreden. In de tuin leeft zij zichzelf lekker uit, en een blokje om kan net, dus gaat zij 1 keer per dag mee een blokje om. De andere twee gaan veel vaker.

Nog even een praktische vraag, op maandagavond hebben Sprokkeltje en ik puppycursus, en ik las dat hij een week niet mag spelen, rennen, springen..nou is hij vrij onzeker en komt pas tegen einde van de curses los, zou ik gewoon met hem kunnen gaan? En hij moet dat rompertje aanhouden totdat de wond(en) is genezen, dus ook op cursus?
Laatst bijgewerkt door ukoldaatje op 20-01-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:59

Ik zou even bellen met de DA, vooral met die kokhalsneigingen, en het feit dat hij niet drinken wil...straks droogt hij uit...

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:03

Ga meteen even bellen Cassidy!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:05

ze overlegt met dierenarts

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:06

ach gut.., 't arme beestje, dat hij maar snel weer gezond mag zijn.

Hij is wel onwijs schattig! :+: mocht ik ooit minder kunnen werken, en tijd hebben voor een hond, komt er zeker een mops! :j

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:12

Nou, ze wil dat ik om 10 over zes langskom met hem om hem voor de zekerheid na te laten kijken!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:13

Loesje88 schreef:
ach gut.., 't arme beestje, dat hij maar snel weer gezond mag zijn.

Hij is wel onwijs schattig! :+: mocht ik ooit minder kunnen werken, en tijd hebben voor een hond, komt er zeker een mops! :j

En ze hebben echt humor joh!!
Zulke grappige beestjes..

Moet zeggen dat ik ook franse bulletjes en engelse bullen geweldig vind!!!

En ondertussen ligt Sprokkel heel zielig in zijn mandje en reageert nergens op, wil niet
lopen ook overigens. Meestal is hij mijn schaduw.

Jemig ik kan hier zo slecht tegen, arm hondje.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:16

Vriendlief wil graag een engelse bul :j dus wordt een leuke combi :))

Toch fijn dat je nog even langs mag komen! liever zeker weten dat het goed zit toch?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:20

Ja!!! Dat is een gaaf stelletje dan hoor!!!

Hou maar op, schei maar uit, hij doet helemaal niets, en ik word steeds ongeruster..Nu duurt het nog twee uur voordat we langskunnen gaan...

Zijn oogjes zijn ook droog, normaal traant hij best wel. Heb er net allemaal drap uitgepeuterd.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:21

't arme beestje :(:) hopelijk kan de DA een beetje uitsluitsel geven over het een en ander.. ik zal duimen voor je!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:24

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-01-10 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:26

jeetje arm diertje, zal ook nog wel beetje suffig zijn van de narcose neem ik aan...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:27

als je het écht niet vertrouwd en geen 2 uur meer durft te wachten zou ik toch kijken of je nu langs kan gaan.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:31

Nou de dierenarts assistente vroeg of hij nog niet aan het rondscharrelen was, volgens haar had hij in elk geval al moeten rondlopen. Maar hij komt niet uit zijn mandje.

En het is best lastig, hij heeft onder zijn voorpoot een wond, omdat daar die bobbel weg is gehaald, en dus vanachter omdat zijn balletjes weggehaald zijn.

Had ik ook nog bewust voor gekozen om alles in 1 te doen, omdat kortsnuitjes meer risico hebben tijdens de narcose op complicaties, dus ja, zo min mogelijk onder narcose maar..

Nu weet ik niet hoe ik dat beestje moet oppakken..

(ik waak samen met mijn moeder bij mijn oma die heel slecht ligt, omdat ik daar vanacht ben geweest wilde ik vanmiddag even slapen, heb hem dus mee gesjouwd mijn bed in, doet ie zo graag)

Edit: Nog even gebeld, ik kan om half zes komen, eerder kon niet en een echt spoedgeval wil ik het nu ook weer niet noemen, hij ademt en kijkt naar me als ik hem roep..Trillen is over en dat kokhalzen is nu ook al een dik half uur over. Hopen dat hij snel opknapt en dat ik vanavond weer een blije pup bij me heb..of in elk geval iets blijer dan..

Hij likt nu waterdruppels van mijn vingers af. Maar na een paar keer is hij weer verder gaan slapen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:16

Nou je gelooft het niet!!!!

Hij heeft net wel 6 grote plassen gedaan, wat gedronken en gepoept!!

Ik denk dat het rompertje de boosdoener is, toen ik dat ding oprolde, liep hij zo zijn mandje uit naar de achterdeur..

Binnengekomen doe ik dat rompertje weer vast, en daar zakt het staartje weer naar beneden en komt dat zielige smoeltje weer!!!

Dat zou wat zijn als dat het is wat meneertje dwars zit...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:04

oooh jeej! Ben benieuwd of je nou ook nog naar de DA bent geweest ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:40

Als het rompertje hem dwars zit, kun je toch overstappen op een kraag?
En ik ben ook benieuwd of je nog naar de DA bent geweest.