Weer loops?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Weer loops?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:25

Had de vraag ook al op hondenforum gesteld, maar daar is het niet zo druk als hier...
Ik wil niet hysterisch de da gaan bellen, vandaar dat ik eerst de vraag stel en het blijkt doodnormaal te zijn:

2 week voor kerst was kid voor de 1e keer loops geworden.

Nu lag ze vanavond bij mij op de bank op de slaapzak... op een gegevenmoment zag ik wat bloedvlekken die niet van mij afkomstig waren.. ik kijken van welke hond het was. Maar dat was niet duidelijk.

Heb even naar Kid haar vulva gekeken en was niks aan de hand.

We hebben net heerlijk samen gedoezelt op de bank, en ik wou sigaret. Dus ging rechtop zitten... en toen ineens weer allemaal bloedvlekken. Ik naar Kid haar vulva kijken en nou is hij helemaal opgezwollen.

Ze was de vorige keer echt loops... alle duidelijke tekenen... en haar vader zou haar bespringen. 2e kerstdag gingen we bij vrienden eten, en die hebben haar vader in bezit.... We dachten dat de loopsheid alwel zo'n beetje over was. Toch zou haar vader haar bespringen... en dat doet hij maar zo niet..direct toen we het zagen hebben we ze gescheiden. Zijn ook niet weer bij elkaar in de buurt geweest.

Is dit normaal???? Op dit moment staat ze op diareeremmers, omdat ze aan de diaree is(duh).

Iemand enig idee?

Kid is een ruwharige teckel van bijna 9 maand oud.

Alvast bedankt!

RoosIris

Re: Weer loops?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:57

Niemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:58

Mijn Donna werd loops toen ze ruim een jaar was, dit duurde ruim 4 weken, tot twee weken erna vloeide ze nog af en toe bet als wij vrouwen, maar die pruim was toch wel geslonken.
Hoelang is ze bijelkaar loops geweest?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:59

Chiqa schreef:
Mijn Donna werd loops toen ze ruim een jaar was, dit duurde ruim 4 weken, tot twee weken erna vloeide ze nog af en toe bet als wij vrouwen, maar die pruim was toch wel geslonken.
Hoelang is ze bijelkaar loops geweest?

Ik weet niet precies hoe lang ze al loops was voor de kerst, minimaal 2 week maar misschien wel langer... paar dagen na kerst was het wel voorbij. Toch zeker wel 3 week loops geweest. Vulva is daarna ook weer keurig geslonken... en nou weer enorm dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:08

Dan zou ik toch wel even de DA bellen, een baarmoederontsteking is niet geheel ongebruikelijk na een loopsheid helaas. Gewoon voor de zekerheid.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:10

Ik zat ook aan baarmoederontsteking te bellen. Even langs de dierenarts, baarmoederontsteking is heel vervelend!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:12

Chiqa schreef:
Dan zou ik toch wel even de DA bellen, een baarmoederontsteking is niet geheel ongebruikelijk na een loopsheid helaas. Gewoon voor de zekerheid.

Heb dat eens even opgezocht en zou er etterige pus uit moeten komen.

Ga toch even bellen
Pollewoppy schreef:
Ik zat ook aan baarmoederontsteking te bellen. Even langs de dierenarts, baarmoederontsteking is heel vervelend!

Even langs dierenarts is helaas niet een grote mogenlijkheid... woon in the middle of nowere...

Ga even bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:14

Niet alleen vervelend, zelfs levengevaarlijk ze kunnen er aan sterven.

Hier;
Een ontsteking van de baarmoeder, is een regelmatig voorkomend probleem. Dit is een levensgevaarlijke situatie voor het dier, dus het is belangrijk om de eerste ziektesymptomen te herkennen en snel te handelen.

Er bestaan drie soorten baarmoederontstekingen:
Metritis: dit is een ontsteking van de gehele baarmoeder.
Endometritis: ontsteking van het baarmoederslijmvlies.
Pyometra: dit is een opeenhoping van etter in de baarmoeder.

De eerste twee kenmerken zich door een zwelling van het gehele vrouwelijke geslachtsorgaan, zelfs van de vulva. Zij doen zich meestal voor als nasleep van het werpen of de loopsheid.

bron

Als het mijn hond was dan had ik nu nog gebeld!!

Edit goed dat je belt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:15

Bellen is natuurlijk altijd goed.
Ik roep even langs de dierenarts, maar besef me ook dat het niet het handigste moment is nu, dat je er niet zo even heen rijdt.

Chiqa: Vervelend is idd te zacht uitgedrukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:26

Pollewoppy schreef:
Chiqa: Vervelend is idd te zacht uitgedrukt!

Had al zo'n vermoeden dat het niet de juiste woord keus was geeft niets.
Wát ik over baarmoederontsteking heb gelezen is dat het een teef in levensgevaar kan brengen en onmiddelijk handelen noodzakelijk is, wil je alleen maar waarschuwen Smokey onderschat het niet gelukkig ga je bellen ik hoop vanavond nog.

Las trouwens in dat artikel dat ze er ook van bloed kunnen vloeien.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:29

Heb ook geen auto, en even 3 kwartier op de brommer met een hond is ook niet erg fijn. En zo'n lange afstand heeft ze ook nog nooit achterop gezeten.

Nou net poos aan de lijn gehangen met da(die ik overduidelijk wakker belde) gelukkig mijn favo da.... en vanalles bij langsgelopen wat het zou kunnen zijn. Maar we hebben geen idee.

Heb haar op advies van da een pil dexoral gegeven...

Mocht ze nou vannacht alsnog erg ziek worden dan komt ze langs.... moest echt bellen als het zou veranderen.

Kreeg het dringende verzoek om morgen wel langs te komen.... mocht het gewone loopsheid zijn, dan is dat erg raar aangezien ze nog maar net een maand weer loops zijn af is... maar ze weet het niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:30

Ik heb toen ik nog bij de dierenkliniek werkte een paar teven meegemaakt met baarmoederontsteking. Dat was kantje boord idd. Eentje was al in een ver stadium, je rook het meteen toen de hond binnenkwam. Een typische geur was het.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:31

Spannend, afwachten hoe ze de nacht doorkomt. Sterkte!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:32

Je kan even de temperatuur opnemen. Als die hoger is dan gebruikelijk kan het een baarmoederontsteking zijn. Ikzelf denk echter aan een gespleten loopsheid. Teven die een gespleten loopsheid hebben, hebben echter wel meer kans op een baarmoederontsteking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:34

smokey17 schreef:
Nou net poos aan de lijn gehangen met da(die ik overduidelijk wakker belde) gelukkig mijn favo da.... en vanalles bij langsgelopen wat het zou kunnen zijn. Maar we hebben geen idee.

Heb je mijn artikeltje nog bestudeerd?
Ik snap niet dat ze dit risico nemen, mss kan je de temperatuur even opnemen?
Even de thermometer tot de helft in dr anus stoppen met wat vasaline, normale temperatuur ligt tussen de 38 en 39 graden.
Hoe is de hond verder zelf?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:36

als je gaat wachten tot de etter eruit komt dan is je hond al goed ziek, het kan nog loopsheid zijn maar ook bijvoorbeeld een vaginitis, of toch een beginnende baarmoeder ontsteking? who knows... zolang ze nu op dit moment gewoon wil eten niet aan het braken is en gewoon gedrag vertoond zou ik morgen gewoon even contact opnemen met de DA... spoed is het dan niet lijkt me.. een echte pyometra daar zijn ze altijd goed ziek van...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:37

Pollewoppy schreef:
Ik heb toen ik nog bij de dierenkliniek werkte een paar teven meegemaakt met baarmoederontsteking. Dat was kantje boord idd. Eentje was al in een ver stadium, je rook het meteen toen de hond binnenkwam. Een typische geur was het.

Het bloed ruikt wel raar, maar dat je het echt ruikt van ver af.... neen.

Ze is verschrikkelijk onrustig, janken piepen enz enz..

Zaterdag ben ik weer thuis gekomen van 2 week duitsland.... Kid is bij pa gebleven. Zondag nacht was ze enorm onrustig, heel veel janken en blaffen. Dit doet ze alleen als ze iets moet. Pa is er 2 keer uit geweest en ik ook. Toen was ze aan de diaree.

Gister naar de da geweest en diareeremmers gekregen.

Ze is nu heel onrustig, hele rare geluiden maken.

Echter weet ik nou niet of ze pijn heeft of omdat uit de bench wil.... in de 2 week dat ik weg was en kid jankte dan liet palief haar meteen eruit. Nou heeft ze dus geleerd dat janken effect heeft.

Ze heeft zeker 2 uur bij mij op de bank gelegen, en heeft ze alleen maar geslapen

Morgenvroeg om 8 uur bel ik meteen hoe laat ik terecht kan..

Wat zal ik doen? Met de bus en dan kwartier lopen, of 3 kwartier op de brommer?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:40

Ik zou haar in ieder geval heel goed in de gaten houden vannacht!!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:43

o ja helemaal vergeten te vermelden.. temp had ik al gemeten en was 38,6 is prima.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:44

Mjay schreef:
als je gaat wachten tot de etter eruit komt dan is je hond al goed ziek, het kan nog loopsheid zijn maar ook bijvoorbeeld een vaginitis, of toch een beginnende baarmoeder ontsteking? who knows... zolang ze nu op dit moment gewoon wil eten niet aan het braken is en gewoon gedrag vertoond zou ik morgen gewoon even contact opnemen met de DA... spoed is het dan niet lijkt me.. een echte pyometra daar zijn ze altijd goed ziek van...

Euhm even lezen. Stond dat al ging bellen met da :) en is ook al gebeurd!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:46

Nog even antwoord op je vraag: Ik denk dat ik de voorkeur zou geven aan de bus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:51

Pollewoppy schreef:

Zou ook mijn keus zijn, heb je de temperatuur al opgenomen?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 23:56

Chiqa schreef:
Pollewoppy schreef:

Zou ook mijn keus zijn, heb je de temperatuur al opgenomen?

Ja ga denk ik ook met de bus, vind ze nog wel spannend...maar op de brommer is ook niks. Is nog best koud op de brommer.

temp had ik al eerder opgenomen...was ik vergeten te vermelden. is 38,6 prima dus... Zal even ruimte maken op mijn volgebouwde kamer, en kan ze lekker in de teckelkist slapen bij mij op de kamer.... is echter wel koud op mijn kamer. Zal dat erg zijn? Raam staat open, heb namelijk altijd frisse lucht nodig als ik slaap.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:59

Misschien kun je een extra dekentje of iets in de kist leggen?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 00:08

Pollewoppy schreef:
Misschien kun je een extra dekentje of iets in de kist leggen?

Ja dat kan ik doen....en zal de kist met achterkant richting raam zetten, dan waait het niet naar binnen!

Ik ga nu op bed, morgen vroeg dag.. gelukkig morgen vrij dus dat scheelt weer!