Zeer drukke/agressieve pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Zeer drukke/agressieve pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:09

Hoi bokkers,

Ik zit met een probleempje.
Ik pas deze week op de Old English Bulldog pup van mijn zus, maar hij is erg druk/agressief.
Hij is ook zo bij m'n zus, maar het lijkt met de dag erger te worden.
Als ik hem straf (dmv stem) begint hij te blaffen, grommen en bijten.
Zodra hij wat goeds doet beloon ik hem uitbunding en probeer het slechte gedrag zo veel mogelijk te negeren, maar als hij in m'n voeten hangt kan ik dat niet negeren. ;)
Als hij in de bench zit is hij rustig en doet niks, maar zodra hij eruit is begint het gedoe.
Ik ben de wanhoop nabij..
Wie oh wie kan mij helpen?

friesiszwart

Re: Zeer drukke/agressieve pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:13

Krijgt hij voldoende beweging, wandelen en spelen.
Goed gedrag belonen en slecht gedrag negeren.
Indien hij in je broek hangt in zijn nekvel pakken en een klein kneepje geven en direct "los" zeggen. Zodra hij loslaat uitbundig belonen (aanhalen, lieve woordjes).
succes

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:17

Ik loop erg veel met hem en speel ook veel met hem, in de hoop dat hij moe word en gaat slapen.
En als hij wat goeds doet, beloon ik hem ook behoorlijk.
Maar dan hangt hij met 2 min. weer in m'n broek.
Ook als ik hem heb uitgelaten, hij braaf z'n behoefte doet buiten, beloon ik hem ook.
Maar zodra hij weer binnen is, plast/poept hij binnen 15min. weer binnen.. :=

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:19

Klinkt als erg dominant beestje!
Slaapt hij ook in de bench? Hoe is hij met speeltjes?

Zindelijkheid is vervelend, hopen dat dat met overdreven veel belonen lukt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:22

Meestal als ze naar je gaan grommen is het idd een teken van dominantie.. Als het erin zit kan je het er helaas vaak niet meer uitkrijgen.. Toen mijn hond nog een pup van 10 weken was en de maltezer van mn oma in de buurt van haar voerbak kwam vloog ze hem aan .. Gelukkig wastie snel weg maar zo zie je maar ookal is het nog een pup ze kunnen al wel dominant zijn enzo.. Het enigste wat je kan doen is een gedragsdeskundige erbij halen voor tips en zeer goed in de gaten houden als er kinderen over de vloer komen ;)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:24

Genoeg speeltjes, over het algemeen is hij in de bench ook vrij druk met spelen etc. Maar hij slaapt er snachts wel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:24

Ach die onzin over dominantie.. Hoeft absoluut niets met dominantie te maken te hebben. Die hele theorie is achterhaald.

TS, als je hem bij het grijpen van de broek de eerste keer nou eens corrigeert met de stem, en als dat niet werkt de pup nou op een plek zet waar hij niet bij je kan komen? Dus of zelf even voor 5 min weglopen een andere kamer in, of even de hond 5 min in een andere kamer zetten. Op die manier is je 'negeren' een stuk effectiever!

Over het zindelijk maken, hoevaak gaat hij eruit? En als het plasje is gedaan buiten, ga je dan meteen weer terug naar huis of blijf je nog even wandelen of spelen buiten?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:25

Mijn pup was met een maand of 5 ook echt gemeen. Nou ja, hij gromde als mijn zusje bij hem in de buurt kwam, en soms ook als je hem van de bank af duwde. Ik heb dat niet gepikt, en heb hem flink aan moeten pakken daarop. Tegen de grond, en niet loslaten tot hij zich overgaf.

Negeren heeft hier imo niet veel zin. Sowieso ben ik daar niet voor, maar dat is natuurlijk eigen keus. Maar als je dit negeert, weet de hond niet dat het niet mag, hij doet het dan namelijk gewoon. Wat doet hij als je hem aan pakt? Of heb je dat nog niet gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:30

Pluttersplut, methodes als tegen de grond drukken of op de rug leggen zijn nou niet echt je-van-het, zeker bij zo'n jonge pup nog niet.. kan meer stukmaken dan goedmaken zegmaar :n Is niet echt mijn ding om meteen aan te pakken als het ook anders en beter kan. Bovendien is het ook redelijk achterhaald inmiddels..

Negeren is ook een correctie opzich, de pup wilt namelijk graag aandacht. Als je hem dan eenmaal corrigeert met de stem, dus 'nee' (moet je uiteraard wel eerst hebben aangeleerd wat 'nee' betekent!!!!) en als de hond daarop niet reageert, gewoon negeert dan krijgt hij die aandacht niet. Op die manier is dat voor de pup zijn 'correctie'. Het is eerlijk tegenover de pup, niet onnodig hardhandig of te zacht, en de pup ziet het als een correctie omdat hij immers niet de aandacht krijgt waar hij op had gehoopt. Dan is het 'spel' gauw over.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:31

Als hij heeft gespeeld/geslapen/gegeten heeft gaan we wandelen. En als hij zijn behoeftes heeft gedaan loop ik nog een stuk door om oa te spelen.

Ik wil hem niet slaan oid, ik probeer hem zo veel mogelijk te negeren en te corrigeren met mijn stem.
Ik wijs dan als automatischme met mijn vinger naar hem, hier probeert hij dan in te bijten, gromt en laat zijn tanden zien.

Hij is overigens 11weken oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:35

Nouja dan is het misschien ook gewoon een kwestie van tijd hoor. 11 Weken is nog niet zo oud, zindelijkheid kan meer tijd kosten. :)

Dat happen en grommen naar je vinger is alleen maar onderdeel van zijn 'spel', want dat daagt hem uit nog verder te gaan. Het is niet bijten omdat hij de baas wilt zijn maar omdat hij jong is en alles nog als spel ziet. Het is ondanks dat wel belangrijk dat je hem daarbij grenzen aanleert, want jou bijten in het spel doet dus wél mooi pijn. Dus gil je gewoon op hoge toon 'AU!' zoals een andere hond dat ook zou doen, of geef je de correctie 'nee' als je dat hebt aangeleerd. Als dat niet werkt breek je het spel af, dan is voor hem ook gauw de lol eraf. Gewoon jezelf afzonderen of hem afzonderen voor een paar minuutjes. Dan heb je laten weten dat zodra hij te ruig wordt, jij het niet meer leuk vindt en het spel stopt. Dat is de meest logische "correctie" die je je eigenlijk maar kan bedenken, toch? :)

Btw, hier nog even een leuk linkje over de dominantie theorie die achterhaald is, en daarmee dus ook de vele trainingsmethodes die daarop gebaseerd zijn: http://kynoblog.com/artikelen/dominanti ... rd-station
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-10 19:38, in het totaal 2 keer bewerkt

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:35

ik bedoelde eigelijk, is hij dominant over speeltjes?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:38

@WW: bedankt, hier heb ik zeker wat aan. :)

Dominant over speeltjes niet. Als hij aan het spelen is kan ik wel het speelte pakken zonder dat hij in m'n vingers hangt.
Maar de seconden daarna. :=

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:38

Heel verhaal getiept, verhaal weg.

Wat er stond: bij mijn hond heeft het wel gewerkt, die was niet snel onder de indruk, maar dit hielp goed. Hij doet het ook niet meer.

Bijten onder het spelen: mijn hondje werd altijd erg enthousiast van spelen, en kan dat nu nog af en toe hebben. Dan gaat hij echt te hard bijten. Op dat moment zeg ik zachtjes, en haal ik mijn hand terug. Vervolgens begin ik het spel weer, en dan speelt hij zachtjes. Maar als hij dan weer te hard bijt, zeg ik 'nee, zachtjes!' en dan haal ik mijn hand weg en breek ik het spel af. Hij weet heel goed wat zachtjes betekend, en respecteert dat nu ook.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:40

dan geef ik Wildwings gelijk, dominantie is het niet.

Bijten doen heel veel pups tijdens het spelen, het 'piepen' of auw roepen wil bij pups goed werken, en aanleren wat 'zachtjes' inhoudt

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:41

Als hij bijt in je broek, roep je Nee en zet je hem op de gang (of een andere kamer) om af te koelen, negeren gaat moeilijk als hij na een minuut weer in je broekspijpen hangt. En dan pas weer binnenlaten als hij rustig is (niet jankt, blaft, tegen deur springt etc).Ook kan je als hij in jou broek bijt roepen: Nee! en stop een ander speeltje in zijn bek. Zo van: hier mag je wel op kauwen. Zo maak je van iets negatiefs iets positiefs. Hij zal sowieso misschien tanden gaan wisselen dus vandaar dat hij overal in bijt. Misschien ook nog een tip: als hij probeert te bijten jou hand over zijn snuit leggen en een zacht kneepje geven (in hondentaal doen honden die hoger in rangorde staan ook hun bek over de soortgenoot als teken van dominantie en dergelijke). Dit laatste werd mij op de puppycursus van onze hond verteld... En inderdaad de tip van pluttersput dat je stopt met spelen als hij bijt is ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:41

Hij probeert je gewoon uit.
Zie het als de peuterpuberteit, dan kun je ze ook wel achter het behang plakken......
Als ie gromt, terug grommen, en hard ook. Als ie blaft, "STIL!" en je hand over zijn neus doen, dan kan hij niet meer blaffen.
Mijn hond hapt ook in je vinger als je naar hem wijst, is imo ook speelsigheid :')
Als hij te hard bijt, keihard au gillen, terugbijten wil ook weleens helpen.

Ga ook lekker met hem spelen, pak een balletje met een touw eraan, en leer hem "vast" en "los". Volgens mij verveelt hij zich een beetje, geef hem makkelijke opdrachtjes die hij kan uitvoeren.
Een andere hond zou goed voor hem zijn, die pakken dat soort dingen altijd mooi aan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:43

onze amerikaanse bull deed dat ook
en niks hielp afstraffen niet
schelden niet
knijpen niet
in het nekvel pakken ook niet
en negeren ook niet

wat deden wij
terug bijten in het oor
2 weken was het zo over ;)
je moet wel doorzetten en consequent blijven

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:43

Klinkt gewoon als een puppy xD
Die zijn druk , en ja ze spelen nou eenmaal graag.
gaat vanzelf wel weer over

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:44

Ik heb nu tussendoor constant met hem gespeeld en hij word nu gelukkig wat rustiger.
Helaas ligt nu wel m'n vinger open. :+
Hij bijt opzich niet hard, maar die melktandjes zijn oh zo scherp. :=

Hij zit normaal gesproken 3x per week bij ons thuis (ben nu bij mijn zus) en wij hebbn een oudere hond die hem op zijn plek zet.
Maar nu mijn moeder in het ziekenhuis ligt kan dat even niet.
Hij vind het overigens super om op commando te zitten/pootje te geven, word ie helemaal enthousiast :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:45

Jonge herders zijn nog veel erger...... en die krijgen we ook tam.

Schattig he, puppen? je moet idd consequent blijven, en het allemaal niet te zwaar opnemen, ze worden echt ooit normaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:47

aardbeitje_ schreef:
Ik heb nu tussendoor constant met hem gespeeld en hij word nu gelukkig wat rustiger.
Helaas ligt nu wel m'n vinger open. :+
Hij bijt opzich niet hard, maar die melktandjes zijn oh zo scherp. :=

Hij zit normaal gesproken 3x per week bij ons thuis (ben nu bij mijn zus) en wij hebbn een oudere hond die hem op zijn plek zet.
Maar nu mijn moeder in het ziekenhuis ligt kan dat even niet.
Hij vind het overigens super om op commando te zitten/pootje te geven, word ie helemaal enthousiast :')

Nou,d at is dan een super leuke oefening :j

Verzin er meer.

Ik doe wel eens: zit, platz (ik gebruik geen af, weet niet waarom) rol, zit, poot. Vind Dimo helemaal cool :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:49

Ze willen ook een beetje bijten omdat ze aan het wisselen enzo zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:49

aardbeitje_ schreef:
Hij is overigens 11weken oud.

11 weken en dat zeg jij dat je er al veel mee loopt? Wat noem jij veel?
Dit is nog een baby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:56

shilady schreef:
Ze willen ook een beetje bijten omdat ze aan het wisselen enzo zijn :)

Je mag er 11 minuutjes mee lopen.

Ik weet nooit of dat over de hele dag is of per wandeling.