puppie poept erg veel en eet haar poep op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

puppie poept erg veel en eet haar poep op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 20:32

Onze pup (mechelse herder teef) van nu ruim 11 weken eet haar poep op. Daarbij poept ze ontzettend veel, wel 8 keer op een dag. Als het maar enigzins kan halen we de poep weg zodat ze het niet op kan eten. Voor zover we kunnen zien eet ze geen poep van andere honden (of heeft ze dit nog niet ontdekt).
Het vele poepen verbaast ons. Van andere mensen hoor ik dat hun pup zo'n twee hooguit drie keer op een dag poept.
Ze krijgt Hills puppybrok voor grote hondenrassen, een hoogwaardig voer dus, wat er juist om bekend staat dat ze hier minder van poepen. Ze is nu 5,5 kilo en eet 200 gram per dag, verdeeld over vier keer.
Overigens is de ontlasting de ene keer dik, de andere keer wat dunner, maar niet vreemd of zo.
Herkend iemand dit probleem en wat zou eraan te doen zijn?

Anoniem

Re: puppie poept erg veel en eet haar poep op

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:33

is ze al ontwormd?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:36

Ik zou eens een ander merk gaan voeren, het kan best zijn dat dan je probleem is opgelost.

Het kan zijn dat ze niet goed de voedingsstoffen uit deze brok kan opnemen in haar lijf en daarom de poep opeet en zoveel moet poepen.
Laatst bijgewerkt door risky op 18-01-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:36

wou ik ook vragen, verder straf je als ze binnen poept?
mss durft ze niet in een keer flink door te duwen waardoor er steeds wat blijft zitten.
en dus vaker moet poepen?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:37

Die van ons zat eerst op Eukanuba en poepte ook enorm veel terwijl de ander het er prima op doet. Krijgt nu Pro Plan en probleem opgelost.

arsiana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:38

Mijn hondje eet ook zijn poep op.
Maar ze zeggen dat ze stoffen die ze te weinig hebben zo terug extra opnemen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 23:28

Ze wordt inderdaad op schema ontwormd, het kan ook niet echt kwaad zegt de dierenarts. Alleen vind ik het een vieze gewoonte. Ze poept niet in huis, is al een aardig poosje zindelijk ;) Een erg voorbeeldig hondje verder.

Ze poept wel alles eruit. Flinke malen ook! Ze durft nog steeds gewoon te poepen, ook als ik erbij sta. Wel probeert ze dan op een plekje te gaan zitten waar je net niet bij kan. Maar als ze dan zit, poept ze wel door,

Vitaaminegebrek of dergelijke schijnt al achterhaald te zijn. Wel heb ik gehoord dat het voer tegenwoordig zo hoogwaardig is dat niet alle voedingstoffen eruit zijn en daardoor de poep nog erg lekker is.

We hebben inderdaad besloten om op ander voer over te gaan. Onze oude hond deed het erg goed op de Kenner en poepte hier veel minder van. Dit kleine hondje poept werkelijk meer dan de grote (groenendaeler) die we hadden. Dus gaan we dat maar proberen.

En heeft er iemand ervaring met het voeren van pens of eierkoek, helpt dit ertegen?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:33

als het aanhoudt zou ik toch eens laten testen op giardia......

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:36

mijn Weimaraner heeft het ook gedaan,we hebben haar toen 1 keer laten schrikken,wasbij haar helemaal fout,sindsdien deed ze het stiekum achter het gordijn en in hoekjes.
Was echt zielig,het is toch een stukje natuur denk ik ,wat bij Jill snel over ging.
Wel altijd in de buurt blijven en zo vlug mogelijk opruimen is het advies,en zeker niet te hard straffen..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:27

Onze pup poept ook zo'n 6x per dag en als ie de kans krijgt eet ie het ook op.(en die van andere honden ook.... :( )
Wij kregen als advies om eierkoeken te geven, dan gaat zijn poep vies van ruiken en schijnen ze het niet meer zo snel op te eten. We zijn hier gisteren mee begonnen, dus ik weet nog niet of het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:48

Ik zou geen kenner gaan voeren, volgens mij is dat vrij zout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:47

Mindim schreef:

Heb je een bron?

Mijn pup kreeg ook Hills en poepte daar ook enorm veel van, niet zoveel als die van jou maar wel 4 keer op een dag grote hopen.
Ben overgestapt op Royal Canin en toen gign het beter.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:55

Chiqa schreef:
Mindim schreef:

Heb je een bron?

Mijn pup kreeg ook Hills en poepte daar ook enorm veel van, niet zoveel als die van jou maar wel 4 keer op een dag grote hopen.
Ben overgestapt op Royal Canin en toen gign het beter.

Wij hadden het juist andersom royal canin was een ramp en met hills ging het goed. Je kan inderdaad misschien wel het beste van voer veranderen. Onze hond at ook wel eens poep maar eigenlijk nooit haar eigen, dit hebben we wel gewoon afgestraft en ze doet het nu niet meer. Maarja onze hond at gewoon van de straat natuurlijk je wilt je pup natuurlijk niet in de war brengen over het eten en het poepen zeg maar dus in jou geval zou ik ook niet zo snel straffen denk ik.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:59

kenner is erg zout ja.
heb mijn hond er een tijdje op gehad te proberen, want ze deed het op geen enkel voer goed.
ze maakte me jankend wakker omdat ze steeds zo'n dorst had, geen succes.

ik voer haar nu carocroc en daar doet ze het super op.

met cavom at ze haar eigen poep ook, nu op carocroc een stuk minder

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:16

het is en blijft lastig hoor ik al..... Onze vorige hond had Kenner Exquise Lam en rijst. Deed het er juist erg goed op. Ik heb nooit gemerkt dat er veel zout in zat of dat hij meer dronk dan normaal.
Vrijdag gaan we sowieso naar de dierenarts voor de derde enting, dan zal ik ook nog wel weer met haar overleggen. Zij gaf aan dat het eigenlijk niet uitmaakt welk merk je voert, als het maar puppievoer is voor grote hondenrassen.

We hebben haar nooit gestraft omdat ze binnen poepte of plaste, kan niet met een "baby", en haar de hemel ingeprezen als ze buiten poepte. Ze weet heel goed dat ze naar buiten moet, gaat bij de deur staan piepen. Gaat ook gewoon in ons bijzijn poepen, alleen gaat ze al draaien om zelf de poep te kunnen opvangen en op te eten. Ze vind het blijkbaar een van de lekkerste dingen om te eten. Geeft de voorkeur aan poep boven die van leverworst :D We hebben er zelf maar iets meer afstand van genomen om haar niet gefrustreerd te laten raken.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:21

Hoe ziet de poep zelf eruit, wat voor kleur ?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:24

De honden en pups die wij op brok hadden staan poepten vele malen meer dan de honden en pups die we barf gaven.
De barf honden hebben vrijwel geen uitwerpelen van andere dieren gepakt (op een enkele paarddrol na) en de honden die wij brokken gaven zaten vaak met hun bek in de kattebak, maar ook andere hondendrollen op te eten.

En dan hebben we het nog niet eens over het drinkgedrag gehad... Vooral bij goedkope brok zoals kenner dronken ze sloten met water!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:07

Om goed te kunnen barfen mag je zowat wel een studie gaan doen, vooral bij pups wil je toch zeker weten dat ze alles binnen krijgen. Misschien kun je eens kijken naar bijvoorbeeld Carnibest dat is een kant en klare vleesvoeding. Mijn beauceron pup van 9 weken doet het daar erg goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:52

MissToseland schreef:
kenner is erg zout ja.

En heb jij dan wel een bron toevallig?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:52

ja, mijn eigen hond :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:54

MissToseland schreef:
ja, mijn eigen hond :=

En is dat op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd, want daar ben ik wel geïnteresseerd in,
en hoe zie jij aan je hond dat het te zout is?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:57

geen een wetenschappelijk onderzoek, maar mijn ervaring.
ze dronk zo enorm veel, echt zo veel.
normaal komt ze met een volle bak water de nacht door, nu maakte ze me steeds jankend wakker omdat ze zo'n dorst had.
daarna gestopt met kenner en het was over.

net als met kattenbrokken, als ze die teveel snoept krijgt ze ook meer dorst. kattenbrokken zijn ook te zout voor honden

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:59

Ik heb ook een hond die poep "eet"..
Heb een poosje eierkoeken gevoerd maar dat hielp niet..
Heb het toen met de DA erover gehad en die zegt dat dit komt door de "opvoeding" van de moederhond..
Een moederhond eet de poep op van de pups en volgens de DA zien ze het daar dus van..
Bestraffen heeft totaal geen zin omdat ze niet weten wat ze fout doen..
Gewoon goed in de gaten houden als ze poept en er gelijk bij weghalen..
Het kan inderdaad ook door het voer komen..
Zo deed mijn hond het heel erg bij Frolic..
Succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:23

Hey dat wist ik niet dat een hondenbrok te zout kon zijn hoor het voor het eerst vandaar denk ik mijn verbazing.
Ik heb een natuurlijk geperste brok gehad waar mijn hond ook heel veel op dronk, nu zit ik op Orijen en het is over gelukkig.
Frolic kan ik me wel iets bij voorstellen dat het rommel is.

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:26

Wat Tamara21 zegt klopt, dat zei mijn dierenarts ook.