Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Prisca schreef:Mhh lastig zou het ook niet doen.
Zou alleen een tip kunnen geveb gooi wat hout in zijn kooi zodat hij kan knagen. Door gebrek aan knagen groeien de tanden door.
Heb 2 vlaamse reuzen nu als ruim 2,5 jaar en ben nog nooit bij de DA geweest. Zitten altijd buiten nu ook met -7/-15 en doen het prima geen tand problemen.
benangelique schreef:lekker laten trekken (bel even rond voor een prijsopgave, wil tussen de verschillende dierenartsen nogal flink verschil zitten).
wanneer je groenten e.d. klein snijdt, kan nijn zonder tandjes prima eten!
chocobroodje schreef:Zelf knippen van tanden ben ik geen voorstander van. Het is heel vervelend voor het dier en gaat jou ermee associeren. Het is beter om niet te trekken, maar als het dier er echt veel last van heeft heb je weinig keus. Zoek een goede konijnkundige DA en laat hem/haar nog eens goed kijken.
Wilawander schreef:Tanden knippen doet geen zeer. mits goed gebeurt. Met de juiste tang is dat geen probleem en de kans op splijten zeer klein.
Mijn konijn moest ik elke 4 wken knippen en deze krijgt nu elke week een verse wilgentak en daardoor blijven ze nu al 3 maand goed.
Hooi worden ze niet korter van, daarvan slijten alleen de haken op de kiezen.