Laat ik vooropstellen dat ik ieder zijn mening respecteer en ervan uitga dat de rest dat ook doet.
Ik hoop hier normaal over te kunnen praten zonder dat men elkaaar persoonlijk aanvalt.Ik heb zelf 3 poezen die niet buiten komen. Ze kunnen idd andermans tuin bevuilen, onder een auto komen, slachtoffer worden van rotkinderen, gestolen worden, vergiftigt worden of een andere ziekte oplopen. Of gewoon nooit meer terugkomen. Ze zijn mijn alles en ik doe er dan ook alles aan om ze gezond en tevreden te houden. Genoeg eten en vers water, Genoeg aandacht dmv spelen en borstelen en knuffelen en genoeg beweging door veel met ze te spelen. Hun vacht ziet er prima uit en die van mijn Turk is superzacht. Ze hebben mooie heldere en glanzende ogen en zijn voor zover ik weet gelukkig. Tuurlijk zitten ze wel eens voor het raam te mekkeren omdat ze een vogeltje zien en kunnen ze uren in de vensterbank naar buiten kijken maar ik krijg niet de indruk dat ze ongelukkig zijn. Alexis, de oudste is bij een logeer adres wel eens ontsnapt maar ik heb daardoor niet het gevoel dat ze nu nog meer naar buiten wil dan anders. Zij zou het wil willen, dat weet ik wel maar ben ik daarom verkeerd als ik ervoor kies om ze binnen te houden? IMO hoort een kat ook naar buiten te kunnen en daarom wil ik wel iets van een ren over overdekte tuin maar ik vind niet dat ik egoistisch bezig ben als ik ze binnen houd. Als iemand anders dat wel vind is dat prima.
We denken er allemaal anders over.