Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laika schreef:Naar mijn idee maakt het niets uit welke melk je geeft. Het gaat om de lactose die erin zit. Ik zou er in ieder geval niet TE veel van geven.
Heb er wel een vraag bij. Waarom absoluut geen volle melk?
eveline_B schreef:Zou een clisma zoals Microlax in dit geval niet beter helpen? Mijn kat heeft toen ze klein was weleens verstopt gezeten en dan hielp dat ook beter dan een laxeermiddel.
Maar dat is in dit geval juist de bedoeling, dus het mag allemaal gegeven worden hoor! Zelfs ongeslagen room mag je geven. Maar overdoe het dus niet! Ook olie van sardientjes kun je geven, maar ook hier weer: niet teveel!
Samirah22 schreef:het is verstandiger om helemaal geen melk te geven aan een kat hoor hij kan er darmproblemen van krijgen en aan de diaree raken wat je wel kan doen als hij echt gek is op melk
is een beetje brinta aanmaken zo is het tog wat steviger voor de maag en kleinere kans op diaree
Chichiba schreef:Ik had altijd begrepen dat diarree icm verstopping niet goed is.
Dit omdat de diarree langs de proppen ontlasting gaat en de bestaande
verstopping hierdoor niet opgelost wordt.
gohya schreef:Ik hoorde dat áls je een kat melk wil geven dat je dan koffiemelk vermengd met een beetje water moet geven.Dat dat beter is dan gewone melk.
.gaby12 schreef:Het laxeermiddel(oraal) zorgt ervoor dat de ontlasting wat zachter word en dus wat zakt en dan kan een clisma de rest doen.
Bij de mens werkt dit ook zo eerst van boven de boel zacht maken en dan van onderen de boel eruit.
) deze katten kreeg/krijgen laxotract op dagelijkse basis.