mijn 1e skinny cavia nestje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

mijn 1e skinny cavia nestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:13

Sinds kort ben ik begonnen met mijzelf te verdiepen in de skinny cavia en ben ik er voorzichtig mee gaan fokken. Anderhalf uur geleden is mijn 1e echte skinny nestje geboren ( had al 2 skinny drager nestjes ).
Het waren 4 dametjes waarvan 1 het helaas niet heeft gehaald, de overige 3 zijn springlevend en erg mooi!
We weten nog niet welke voor de verkoop zullen zijn en welke niet :).
Maarja kijk en geniet naar de mooie meisjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:25

Gefeliciteerd!
Ik moet zeggen dat het een beetje begint te wennen, die skinnys, maar om ze nou mooi te noemen :=
Caviababys vind ik zowiezo lelijk hoor. Het klopt allemaal nog niet :n

Ze kijken trouwens wel een beetje gluiperig :D

Anoniem

Re: mijn 1e skinny cavia nestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:27

gluiperig haha ja ze zijn nu 2 uurtjes oud :)

En idd cavia baby's kloppen idd ook nog niet, ze hebben mega oren en poten! Echt van die klein duimpjes met de 7 mijls laarzen :P
Maar ik bene cht skinny fan en vind ze prachtig! Metd eze uks erbij heb ik er nu 20 ( skinny's alleen, heb ook nog harige ) En verwacht nog 2 nestjes :D En heb er al weer een paar als koppel zitten :P

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:58

En raak je die ook allemaal wel een beetje kwijt?
Ben trouwens een grote caafjes fan. Mag ze niet meer van mijn hubby maar anders zou er zeker een caafje rondhobbelen hier in huis :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:01

Jahoor vooral de skinny's zijn op het moment erg populair :) Maar dat is met elk *nieuw* ras altijd wel. Maar mijn hart blijft bij de skinny, ben er dol op!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:21

Mijn eerste gedachte? Bel de ongediertebestrijding!
Wat zijn ze lelijk :=

Maar gefeliciteerd met de jongen! Veel plezier er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:41

aah neejoh ze zijn hartstikke leuk :D maar je moet er van houden idd :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:45

Sfinxen kan ik nog wel een beetje waarderen. Maar deze cavia's kan ik niks liefs of knuffeligs aan vinden. Qua karakter zullen ze wel niet zo zijn, maar ik vind ze echt afschuwelijk. Hoe lang gaat het duren voordat we naakte konijnen hebben? Want naakte ratten hebben we ook al. Straks nog de naakte fret en de naakte hamster.... :n
In ieder geval veel plezier ermee, dat ze maar een goed tehuisje mogen vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:48

qua karakter zijn ze idd juist erg knuffelig en super lief, maar o zo eigenwijs en arrogant hahaha wat ik juist zo leuk vind aan dit ras :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:49

Lous schreef:
Sfinxen kan ik nog wel een beetje waarderen. Maar deze cavia's kan ik niks liefs of knuffeligs aan vinden. Qua karakter zullen ze wel niet zo zijn, maar ik vind ze echt afschuwelijk. Hoe lang gaat het duren voordat we naakte konijnen hebben? Want naakte ratten hebben we ook al. Straks nog de naakte fret en de naakte hamster.... :n
In ieder geval veel plezier ermee, dat ze maar een goed tehuisje mogen vinden :)

je vergeet naakte paarden! ieuw..
het lijken wel gollums,en ik zit er met verwondering naar te kijken,dat aait toch niet lekker? ik mis dat zachte harige velletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:08

het huidje is lekker warm en heel zacht, dus het aait heerlijk! MAar je moet denk ik echt een skinny in het echt hebben vast gehad of gezien hebben voor je ze echt leuk kan vinden.
Ben pas met 8 skinny's van me naar mensen een plaatsje verderop gereden die waren erg nieuwsgierig naar het ras en wilde eerst kennis maken met het ras en jahoor gelijk verliefd :D

Was vd week bij een da met een skinny, die had een abces wahha en allemaal kijken en ze vondne haar allemaal zo leuk :D Had haar op de balie gezet en ze ging ook echt zo arrogant zitten van kijk ik ben een skinny en ben apart en mooie en kom nog niet zoveel voor :D hahahaha

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:33

Ach wat schattig! Ik vind vooral die bleke blob (nummer 2) errug leuk!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:09

Wat zijn ze schattig zeg!

Heb alleen toch wat bedenkingen. Is het nestje gefokt uit 2 skinnys? Ik vraag me af of het met vererven het hetzelfde gaat als met naakthonden.

Een naakthond is altijd heterozygoot (naakt is dus dominant), homozygote naakthonden zijn niet levensvatbaar/sterven snel na geboorte.

Als je dus met 2 naakthonden gaat fokken is er 25 procent kans dat hij homozygoot is en dus niet levensvatbaar/sterft snel na de geboorte.

Aangezien 1 kleintje het hier niet heeft overleeft moest ik hier erg aan denken, of het bij naakt cavia's dus niet hetzelfde gaat.

Als dit namelijk wel zo is zou ik enkel nog fokken met een skinny en een gewone cavia. Dan heb je 50 procent kans op een skinny, maar ook geen kans op een dier dat niet levensvatbaar is.

We hadden het laatst nog met les erover of dit ook geldt voor andere naakte dieren, maar daar was helaas nog niet genoeg onderzoek naar gedaan.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:17

Agossie :+: ! Net of ze een lekke band hebben van achter :)) !

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:20

het lijken wel varkens hahaahha
veel plezier ermee

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:26

ATE schreef:
het lijken wel varkens hahaahha
veel plezier ermee

whahaha wat een geweldige beesten zeg!
ze zijn zo lelijk dat ze mooi zijn! :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:26

Wat lief! Het lijken idd net biggetjes.
Goh waar zou de naam guinea pigs vandaan komen. :D

Gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:14

dank julie wel, en deze caafs worden dus skinny pigs genoemd

@ calanddra, zo werkt het niet bij de cavia. Dze komen idd uit 2 skinny's maar hebben netzoveel levens mogelijkheden als ieder andere cavia :) Heb er hier genoeg lopen waarbij de ouders beide skinny zijn.
Als je een skinny kruist met een gewone krijg je dus GEEN enkele skinny, wat je dan krijgt is een skinnydrager. Deze hebben wel haar en lijken het meest op de gladharige varriant alleen voelen ze anders aan. Pas als je een skiny drager met een skinny kruist heb je 50 % kans op een skinny of 50 % op een drager.
Het werkt bij de skinny du net iets anders als bij de naaktdieren waar jij heb over heb. Hoe het met de baldwin cavia zit weet ik niet precies ( deze cavia's worden helemaal naakt, de skinny heeft nog haar op neus en poten, of overbehaing en is het wat meer ), wel word er af geraden de baldwin met de skiny te kruisen, waarom dat precies is weet ik niet.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:16

Oow oke :) bedankt voor de uitleg :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:21

Ik hou er niet zo van... Ben meer een hondenmens ;) Honden mét haar ;) Maar veel plezier met de baby;s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:26

dank jullie wel :)

@calanddra graag gedaan:)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:28

hihi oo gefeliciteerd.
(sorry maar ik dacht bij het zien van die foto`s he dat zijn toch varkentjes)

Krijgen ze nog wel haar of blijven ze zo helemaal naakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:29

de skinny heeft haar op de pootjes en neus, soms wat over beharing en loop t door tot op de schoudertjes :)

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:02

wat leuk..
Hahhahaa ik vond ze eerst ook altijd maar raar..
Maar heb sinds ruim een maandje ook een skinny cavia en het is zooo een schatje!
Ik heb totaal geen spijt dat ik hem toen genomen heb!
Toen ik hem voor de eerste keer vast had, vond ik het best eng..
en al die reacties van mensen.. gatverr Bahhh, hij voelt als rubber hahaha.. Ochh als ik het maar leuk vind :o

Veel plezier met je ukkies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:14

dank je wel...haha ze zijn zo leuk he? ze zijn ook zo heerlijk arrogant hahaha de baby;s ookal hoor