rotkat! hulp??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:36

heeft iemand misschien een tip?

we hebben hier thuis een kattenluikje en elke keer komt er een vreemde kat door naar binnen.
gisteren was hij er weer en heeft toen flink in onze kamer lopen sproeien.
ik weet van wie de kater is,.. het is een ongecastreerd dominant mannetje,.. de boef van de buurt zeg maar(alle andere katten zijn ook bang van hem)

gisteren,.nadat hij tegen de box van onze tweeling heeft aan zitten sproeien :( ben ik ook naar zijn baasje gegaan.
sorry sorry sorry,maar ze wilde er verder niks aan doen,..een kat is een kat volgens haar.
werd een lange discussie,.. maar ben uiteindelijk weer vertrokken,want gesprek ging aardig de verkeerde kant op.

vanmorgen was het weer bal,.meneer zat weer in huis en lekker overal te sproeien. heb hem proberen te vangen(om hem in mandje bij zijn baasje af te leveren),maar dat resulteerde in een bloederige hand.
1-0 voor de kat dus.
weer naar baasje toe en gevraagd of ze haar kat bij zich wilde houden of hem anders laten castreren,want ons hele huis gaat stnken door dat stomme beest.kreeg als dank een grote mond terug.

heb daarop ons kattenluik dichtgemaakt(wat ik eigenlijk belachelijk vind om te moeten doen voor andermans kat).
net was de kat weer bezig....... onze hond zat in de achtertuin en hoor ineens keihard gepiep.
zie onze hond hard door de tuin scheuren met staart tussen de poten en die stomme kat vliegt de andere kant op.

resultaat hond met scheur in zijn oor,..en durf niet meer de tuin in.

krijg lichtelijk moordneigingen van die kat,...

bij mijn achterburen piest ie ook al het hele huis onder,maar hun durven er niks van te zeggen omdat ze bang zijn voor een burenruzie(zijn oude mensjes)

wat moet ik hiermee?

Vjestagirl

Re: rotkat! hulp??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:39

Kattenluik dat alleen open gaat met een zendertje op je huis zetten. Zodra je ziet dat hij binnen is direct voorkomen dattie naar buiten kan, en de dierenambulance bellen dat je een zwerver in huis hebt zitten, en of ze je willen komen helpen vangen.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:40

die kat vangen en 500 kilometer verder afzetten hihi ;)
nee geintje.
ik zou hem vangen en naar t asiel brengen,zeggen dat t een zwerf kat is

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:41

De kat kan hier natuurlijk niks aan doen, maar het baasje des te meer..

Het klinkt miss cru wat ik nu zeg, maar als die kat dit bij zou doen had ik hem gevangen op de een of andere manier en hem persoonlijk gecastreerd..

Ik vind het ongelovelijk dat de eigenaar er niks aan doet.. :n

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:41

Politie bellen? Al denk ik niet dat hun er veel mee doen, maar wellicht zijn ze bereid een keer een woordje te doen met de eigenaar.

Hier hebben we met de buren een keer de gemeente aangeschreven met een klacht, vanwege een hond die voor heel veel overlast zorgde. Ook de vereniging van eigenaren heeft toen een klachtenbrief naar de eigenaresse gestuurd. Sinds die tijd was het klaar.
Of gewoon de dierenambulance bellen en melding maken van een zwerver.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:43

Als wij een lastige kat in de tuin hebben zet mijn man de tuinslang erop..dit helpt! (maarja is nu niet zo handig natuurlijk) Kattenluikje maar even dichthouden!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:43

Je, weet welke kat het is dus dierenambulance bellen en smoes van zwerfkat zou ik zeker niet doen. Dan ben je zelf ook verkeerd bezig.

Ik zou informatie inwinnen bij de politie. Het is toch een vorm van vernieling door toedoen van anderen. Is er niet een wijkagent waar je eerst naar toe kan?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:44

De meeste kattenluikjes hebben een stand dat de katten wel naar binnen kunnen, maar niet meer naar buiten. Ik zou eerst eens die stand gebruiken. Kat vangen (desnoods met overwanten) en breng hem naar het asiel. Dit kan gewoon niet zo, de gezondheid van je kinderen komt ook in geval, want je weet niet wat voor ziektes het dier allemaal met zich meedraagt....

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:47

mariposa schreef:
die kat vangen en 500 kilometer verder afzetten hihi ;)
nee geintje.
ik zou hem vangen en naar t asiel brengen,zeggen dat t een zwerf kat is

vangen is haast een onmogelijke opgave.
heb het zelf meerdere keren geprobeerd met van alles en nog wat(doek over hem heen,.met blote hand,. babybadje over hem heen gezet etc),maar lijkt wel of dat beest gek is.

toen ik m vanmorgen eindelijk te pakken had gekregen,.. ging ie ook ,behalve krabben, als een gek bijten!
mijn duim ligt nu open,.hij heeft echt het vel omhoog getrokken met zijn bek... heb nog nooit zo'n vreemde kat meegemaakt. alsof ie gewoon een kronkel in zn kop heeft.(heb gelukkig al tetanus prik gehad dus dat scheelt :Y) )

zo'n electronisch kattenluik is op zich wel een optie,.alleen kost me dat weer geld, en de enige kat van wie we last hebben is die van haar dus.ik vind het belachelijk dat ik geld moet gaan uitgeven om haar kat te weren.(en moct er wel n keer een andere kat binnen komen,dan zou ik dat niet eens een ramp vinden,.als ie maar niet gaat sproeien!)

als er niks anders opzit dan is zo'n luik natuurlijk wel een optie en ga die dan ook zeker overwegen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:48

Kan even duren maar; ga ergens verscholen zitten en wacht tot de kat binnen komt, gooi dan een emmer water over hem heen, kleine kans dan hij dan nog een keer komt!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:49

Hannah_Menno schreef:
Kan even duren maar; ga ergens verscholen zitten en wacht tot de kat binnen komt, gooi dan een emmer water over hem heen, kleine kans dan hij dan nog een keer komt!

Alleen niet heel goed voor het meubilair, vrees ik...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:50

Ik zou hem eten geven met iets gevaarlijks erin. Niet zozeer giftig, maar dat 'ie even knock out of op zijn minst verdoofd is. Of iets wat katten niet mogen hebben, en dan in zo'n hoeveelheid dat het niet dodelijk is, maar dat 'ie wel goed ziek is. En dan hopen dat 'ie door heel het huis van zijn baasje kotst of zo. Dat zal haar leren.

Captain

Ja is ook zo.. Maar ik neem aan dat er geen bank voor de deur staat! :P

Anoniem

Hannah_Menno schreef:

Was ook mijn eerste gedachte, water helpt meestal wel, mss niet de eerste keer maar een volgende keer zal geen hobby worden.
Hiero had hij kennis kunnen maken met heel wat elementen van de natuur

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:51

melsh schreef:
Ik zou hem eten geven met iets gevaarlijks erin. Niet zozeer giftig, maar dat 'ie even knock out of op zijn minst verdoofd is. Of iets wat katten niet mogen hebben, en dan in zo'n hoeveelheid dat het niet dodelijk is, maar dat 'ie wel goed ziek is. En dan hopen dat 'ie door heel het huis van zijn baasje kotst of zo. Dat zal haar leren.

Het is niet de kat z'n schuld he? Dit zou ik echt nooit doen want wat als die kat er wel aan doodgaat? Je weet maar nooit, elk dier reageerd anders.. Dan zit jij mooi met een schuldgevoel en kan de eigenaar je ook nog eens aanklagen!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 21:52

Hannah_Menno schreef:

water interesseerd hem helaas niks,.. hij blijft dan gewoon stom zitten en je aankijken.(hebben zo'n onkruid-spuit-ding(weet niet hoe dat heet :+ ) en heb daar dus water ingedaan,maar doet hem dus helemaal niks .

1 ding moet ik die kat meegeven,,, tis wel een dapper beest :+

en de kat verdoven door iets in eten te doen,... nee dat doe ik niet,.. is niet zijn schuld,maar die van zn baasje

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:53

waarvoor gebruik jij je kattenluikje,
komt je kat er ook door naar binnen of alleen naar buiten?
onze kat kwam altijd gewoon naar binnen als wij de deur open deden en dan deden we hem in de garage en kon hij wel zelf naar buiten we hadden een schroef erin gedaan zodat het luikje nog maar 1 kant op kon

Amalarab

Of de plantenspuit....die gebruikten wij bij de jonge katten. Kan je een grote afstand mee halen en werkt erg goed!

Captain

Maar uit een spuitding komt maar een klein straaltje he? Geloof mij, een emmer water vinden ze écht niet leuk! :P

(De meeste dan! :P)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:54

Oh lees net dat water hem niet interesseert....mmmm.....dan weet ik het even niet...het idee van het asiel is ook niet zo gek!

Anoniem

Plantenspuit? Logisch dat hij daar niet warm of koud van wordt, nee ik bedoel een emmer water of nog beter even de tuinslang, en dan richten op zijn giegel.

Lieszje

Hannah_Menno schreef:
Maar uit een spuitding komt maar een klein straaltje he? Geloof mij, een emmer water vinden ze écht niet leuk! :P

(De meeste dan! :P)

Hogedruk spuit :x

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:55

ik zou hem opsluiten in een kleine ruimte in je huis en de buurvrouw halen!!! dan kan ze het zelf zien!

en gewoon zeggen dat je het als overlast ziet en dat ze er iets aan moet doen... beest of niet maar zij is verandwoordelijk voor het beest die binnen dringt in jou huis!
doet ze er niets aan zou ik melding maken bij de politie.. dat zij er iets aan doen!

ietjelover

misschien bak met water achtr het luik zetten?
ander gewoon een keer plens water ovr hem heen gooien?
en gewoon de buurvrouw bellen dat ze mag komen poetsen
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 13-01-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Romantico

Ik zou ook die emmer water proberen, maarja straks zit ze de hele dag voor de deur. Zou zeker niets "gevaarlijks" te eten geven. Zoals al eerder gezegd is dit niet de kat zijn schuld. Misschien kun je beginnen met bij haar langs te gaan en schoonmaak kosten te "declareren" ofzo. Kijken wat ze er van zegt. Of toch proberen de "oudjes" buren over te halen om ook naar haar toe te gaan. Heeft ze ook een reden gegeven waarom ze de kat niet wil castreren?