arnjojo schreef:Ik heb even het topic doorgelezen. Wat ik een hele kwalijke zaak vind is dat de dierenarts en assistente je een kooitje hebben meegegeven die niet goed was! Dat ze de katten niet bij elkaar doen kan ik me goed voorstellen, want ze kunnen nogal vreemd op elkaar reageren in zo'n geval of juist elkaar per ongeluk pijn doen.we hadden juist broer en zus bijelkaar omdat dat altijd goed gaat en hij zich bij zijn zusje veilig voelt
Hoe lang was hij uit zijn narcose? Geen idee we hebben ze om half 9 gebracht ze zouden ron 13 uur geholpen worden rond 1700 werden we gebelt dat alles goed was gegaan.en heeft hij een tegen prik gehad om eerder wakker te worden?Ook dit is ons niet verteld
De ene kat reageert heel erg op zo'n ingreep de ander veel minder. Vaak merken wij op de praktijk met beestjes die veel buikvet hebben moeilijker de eierstokjes te vinden zijn dus vaak de buik wat meer door elkaar geshuffeld wordt. Je kan je voorstellen als alles van binnen een beetje van zijn plek verschoven is dat je dat daarna aardig voelt. Ik begreep dat hij een aardige flinkerd is..
Heb je nog medicijnen meegekregen?Geen medicijnen ze hebben een antibiotica prik en pijnstiller van de da gehad
Dan vind ik het ook een vreemde situatie dat je zelf het kooitje niet nagekeken hebt, maar je gaat er uiteraard vanuit dat het goed is als hij daar vandaan komt. Was hij in het kooitje al in paniek? Zag je aankomen dat hij zo tegen het deurtje zou beuken?De Da wilde niet ons eigen kooitje meegeven omdat dat van hun veiliger was we mochten niet mee ze in het kooitje doen, ze werden gebracht. Alles leek rustig totdat mijn vriend buiten stond en Link vanuit niks in een keer door het deurtje was
In angst en stoned van de narcose doen ze rare dingen. Daarom zeggen we vaak dat ze 1 a 2 weekjes beter binnen kunnen blijven om zeker weer op goede sterkte te zijn. Ik denk dat hij zich gewoon ergens heeft verstopt ivm angst en omdat hij zich helemaal niet lekker voelt. Hij zal niet zo gauw een lange wandeling gaan maken. Het nadeel is wel dat andere beesten het direct merken dat hij zwakker is.
Woon je al lang in het huis waar je nu woont? Je staat er soms heel gek van te kijken, maar ze vinden bijna altijd de weg terug naar huis, maar het kan dus zijn dat hij de weg kwijt is geraakt door dat hij er niet helemaal bij was toen hij weg rende.Het huis waar we nu wonen daar is hij geboren
Ik zag dat je hem niet gechipt hebt? Waarom heb je dat niet direct laten doen toen hij onder narcose was? Als het al zo'n angstige kat is..
Zijn jullie wel goed geinformeerd door de dierenarts?Geen info verder gehad en had hem idd moeten chippen domme fout
Ik vind het goed dat jullie flyers hebben opgehangen en het overal hebben doorgegeven!
Wat zullen jullie je ontzettend ongerust maken! De andere 2 katten zijn van slag door de sterrilisatie en doordat ze de andere kat missen. Maar jullie spanning en verdriet merken ze ook heel goed. Het is dus een mengsel van een aantal dingen waardoor ze zo reageren. Ga ze vooral niet teveel aandacht geven dit kan afrechts werken. Probeer ze net zoveel aandacht te geven als normaal (iets meer vertroetelen is helemaal niet erg uiteraard) maar in deze situatie moet je uitkijken dat je het niet versterkt.
Ik ben erg benieuwd wat je op mijn vragen beantwoord, misschien kan ik je hier dan nog wat informatie over geven.
heel veel sterkte en succes.
Groetjes!
Bedankt voor je info!