Kat vermist na castratie te dronten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Kat vermist na castratie te dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:27

Gisteren (12-01) hebben wij onze drie beesies 2 poezen en 1 kater naar de DA gebracht voor sterilisatie/castratie.

Toen we ze ophaalde ging de kater in een kooitje van de DA omdat hun die veiliger vonden als ons eigen kooitje.
toen we naar buiten gingen is de kater dwars door het deurtje gerend en ging er als een raket vandoor :(
Is de weg over gestoken en we hebben hem niet meer gezien.
Ik ben tot 23uur savonds gaan zoeken, dierenambulance amivedi ingelicht maar helaas.....
Vanmorgen ook nog gekeken maar niks |( |( |(

Het nadeel is ook nog eens dat hij de buurt niet kent aangezien de DA in een dorp verder is.
De 2 poezen zijn thuis maar ook helemaal niet hun zelf erg bang en blijven mauwen.

Iemand dit al eens meegemaakt? Zelf denk ik dat we m nooit meer terug zullen zien wat is jullie ervaring?

info over de kat
Donker Cyper
10 mnd oud
Naam Link
Hij is kwijt geraakt bij de dierenkliniek op de Rede te Dronten. Daar is hij richting de kerk gerend (tegenover de ABN)
Hij is niet zo heel groot maar wel een mooie volle kat en zal wel zwak zijn aangezien die gister uit narcose kwam.
Laatst bijgewerkt door denbine op 13-01-10 15:02, in het totaal 2 keer bewerkt

_00_0

Re: Kat vermist na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:31

jeetje, wat erg zeg.

Hij zal wel enorm in paniek zijn geweest en dan kunnen ze flink doorrennen.

succes met zoeken iig, misschien als je vermeld waar het was dat de bokkers kunnen rondkijken voor je?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:34

Idd hoe de kat er uit ziet en waar het was, kunnen wij voor je rond kijken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:35

Ik zou flyers maken.. heb je een foto van je kat? Dan zet je die er op. En dan hang je ze daar in de buurt op, en richting jouw huis (want katten schijnen nog wel eens de weg naar hun eigen huis te kunnen vinden als ze bv pas verhuisd zijn)
Uiteindelijk moet toch iemand je kat tegenkomen..

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:36

Bedankt dat is misschien handig.

Hij is bij de dierenarts op de Rede in Dronten weggerend en toen richting de kerk gerend tegen over de ABN AMRO bank, daar is hij dus voor het laatst gezien.

Het is een hele donkere cyper zonder wit. 10mnd oud en heet Link. Best bang voor vreemden en dus net uit narcose.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:40

Ik ga dadelijk flyers maken en die daar in de buurt ophangen.
Het is behoorlijk eind van huis ca 12km dus denk niet dat hij enige idee heeft welke kant hij op moet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:48

Ja helaas heb ik hier ervaring mee maar dan als DA assistente. Een klant hadt een kater mee op de arm omdat hij geen reismand hadt, we wilden hem er wel 1 lenen maar dat wilde hij absoluut niet. Bij het naar buiten gaan schrok de kat en weg was hij. heb nog een tijd mee geholpen met zoeken maar helaas. Hij is nooit teruggevonden.

Sterkte en ik zal duimen dat je hem terug vindt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:48

Is hij gechipt?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:56

Nee hij is niet gechipt (zou volgende week gebeuren)
Enige verschil is dat jij nog als assistente helpt zoeken en de assistent hier intresseerde het weinig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:00

Jeetje, wat een ramp zeg :oo

Mist

Re: Kat vermist na castratie te dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:15

Gelijk Flyers ophangen met foto in de omgeving ! eventueel met beloning . Misschien kun je in overleg met de dierenambulance een vangkooi zetten (bij de kerk is het misschien rustig) Arme kat is ws helemaal in paniek.

wens je veel sterkte, hoop dat je hem snel vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:28

Was het ver weg van je huis? Meestal vinden ze de weg wel weer terug namelijk. Hoop dat ie snel gesignaleerd wordt!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:32

wie heeft het deurtje dicht gedaan ?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:17

nickyu schreef:
wie heeft het deurtje dicht gedaan ?

De dierenarts. Toen we ze brachten hebben we Link express bij zijn zusje gedaan, omdat hij wat bangig is en ze erg aan elkaar gehecht zijn. Dat hebben we ook gezegd.
We kregen link terug maar konden niet zien wie wie was, hij lijkt er op zn moeder en we gingen er vanuit dat we ze zo meekregen als we ze gebracht hadden.
Maar helaas niet dus.

@Chiqa: Het was ongeveer 12 km van huis.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:20

De flyers zijn ondertussen door de wijk in de bus gegooid en opgehangen. Ook aan bomen en scholen. Helaas zag ik op de terug weg dat er al een paar weg zijn gehaald ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:20

dat is wel een hele grote afstand......Heb je geen foto? Altijd handig in zo'n geval er zijn ongetwijfeld bokkers uit die streek.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:24

dat er wat weg gehaald zijn, betekend niet dat ze weggegooid zijn he.

sommige mensen nemen ze mee, omdat ze twijfelen of ze hem gezien hebben in hun buurt bijv.
dan kunnen ze waarneer ze de kat weer zien, sneller kijken of het hem is :)

als ik binnenkort nog in dronten kom, en je hem nog niet terug hebt (wat ik wel hoop) zal ik mijn ogen open houden!

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:25

Wat een ontzettend naar verhaal zeg! Goed dat je al flyers hebt opgehangen!! Probeer eens 's nachts te zoeken op traject tussen dierenarts en je huis. 's Nachts is het vaak stiller op straat, dus je stem reikt verder. Bovendien verlaten angstige dieren liever 's nachts hun eventuele schuilplaats omdat er dan minder enge geluiden zijn. Roep vanaf één punt en geef de kat de tijd om je te lokaliseren. Als je na half uur geen succes hebt, kun je een stukje verderop gaan roepen enz.

Ik hoop dat je Link snel terug zult vinden, succes...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:27

zou iig een flyer bij de dierenarts op de deur (binnen zijde) plakken en ze hartelijk bedanken voor het mandje
vroeg er naar omdat je zei dat ze niet wilde helpen zoeken
dat vind ik dan nog schandaliger dan als dat het door eigen
fout was gebeurd

snachts zoeken is iig een goede tip

succes

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:28

Bedankt voor alle tips! Ben dus net weer binnen van zoeken...weet op een gegeven moment echt niet waar ik zijn moet!
Hier in huis zijn de andere katten en de honden goed van slag.
De moeder van het stel zit op zolder en komt niet naar beneden het zusje zit achter de kast, is dit normaal gedrag na een sterrelisatie? Het zijn normaal super sociale en onderneemde katjes.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:29

nickyu schreef:
zou iig een flyer bij de dierenarts op de deur (binnen zijde) plakken en ze hartelijk bedanken voor het mandje
vroeg er naar omdat je zei dat ze niet wilde helpen zoeken
dat vind ik dan nog schandaliger dan als dat het door eigen
fout was gebeurd

snachts zoeken is iig een goede tip

succes

Op de flyer staat ook heel groot " weggelopen na operatie dierenarts" dacht als mensen lezen dat hij geopereerd is dat t wat boeiender is ofzo :Y)

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:47

Ik heb even het topic doorgelezen. Wat ik een hele kwalijke zaak vind is dat de dierenarts en assistente je een kooitje hebben meegegeven die niet goed was! Dat ze de katten niet bij elkaar doen kan ik me goed voorstellen, want ze kunnen nogal vreemd op elkaar reageren in zo'n geval of juist elkaar per ongeluk pijn doen.
Hoe lang was hij uit zijn narcose? en heeft hij een tegen prik gehad om eerder wakker te worden?
De ene kat reageert heel erg op zo'n ingreep de ander veel minder. Vaak merken wij op de praktijk met beestjes die veel buikvet hebben moeilijker de eierstokjes te vinden zijn dus vaak de buik wat meer door elkaar geshuffeld wordt. Je kan je voorstellen als alles van binnen een beetje van zijn plek verschoven is dat je dat daarna aardig voelt. Ik begreep dat hij een aardige flinkerd is..
Heb je nog medicijnen meegekregen?

Dan vind ik het ook een vreemde situatie dat je zelf het kooitje niet nagekeken hebt, maar je gaat er uiteraard vanuit dat het goed is als hij daar vandaan komt. Was hij in het kooitje al in paniek? Zag je aankomen dat hij zo tegen het deurtje zou beuken?
In angst en stoned van de narcose doen ze rare dingen. Daarom zeggen we vaak dat ze 1 a 2 weekjes beter binnen kunnen blijven om zeker weer op goede sterkte te zijn. Ik denk dat hij zich gewoon ergens heeft verstopt ivm angst en omdat hij zich helemaal niet lekker voelt. Hij zal niet zo gauw een lange wandeling gaan maken. Het nadeel is wel dat andere beesten het direct merken dat hij zwakker is.
Woon je al lang in het huis waar je nu woont? Je staat er soms heel gek van te kijken, maar ze vinden bijna altijd de weg terug naar huis, maar het kan dus zijn dat hij de weg kwijt is geraakt door dat hij er niet helemaal bij was toen hij weg rende.

Ik zag dat je hem niet gechipt hebt? Waarom heb je dat niet direct laten doen toen hij onder narcose was? Als het al zo'n angstige kat is..
Zijn jullie wel goed geinformeerd door de dierenarts?

Ik vind het goed dat jullie flyers hebben opgehangen en het overal hebben doorgegeven!

Wat zullen jullie je ontzettend ongerust maken! De andere 2 katten zijn van slag door de sterrilisatie en doordat ze de andere kat missen. Maar jullie spanning en verdriet merken ze ook heel goed. Het is dus een mengsel van een aantal dingen waardoor ze zo reageren. Ga ze vooral niet teveel aandacht geven dit kan afrechts werken. Probeer ze net zoveel aandacht te geven als normaal (iets meer vertroetelen is helemaal niet erg uiteraard) maar in deze situatie moet je uitkijken dat je het niet versterkt.
Ik ben erg benieuwd wat je op mijn vragen beantwoord, misschien kan ik je hier dan nog wat informatie over geven.

heel veel sterkte en succes.
Groetjes!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:53

Er kunnen wel heel veel vragen afgevuurd worden op TS maar puur om iemand de schuld te geven. Deurtje was of niet goed dicht of kat was gewoon erg sterk. Ik hoop voor je dat je je kater snel terug zult vinden TS!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:55

Wij hebben dit gehad met onze poes, gesteriliseert, we halen haar op bij de DA, we gaan naar buiten en weg...
Nooit weer gezien ;(

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:55

arnjojo schreef:
Ik heb even het topic doorgelezen. Wat ik een hele kwalijke zaak vind is dat de dierenarts en assistente je een kooitje hebben meegegeven die niet goed was! Dat ze de katten niet bij elkaar doen kan ik me goed voorstellen, want ze kunnen nogal vreemd op elkaar reageren in zo'n geval of juist elkaar per ongeluk pijn doen.we hadden juist broer en zus bijelkaar omdat dat altijd goed gaat en hij zich bij zijn zusje veilig voelt
Hoe lang was hij uit zijn narcose? Geen idee we hebben ze om half 9 gebracht ze zouden ron 13 uur geholpen worden rond 1700 werden we gebelt dat alles goed was gegaan.en heeft hij een tegen prik gehad om eerder wakker te worden?Ook dit is ons niet verteld
De ene kat reageert heel erg op zo'n ingreep de ander veel minder. Vaak merken wij op de praktijk met beestjes die veel buikvet hebben moeilijker de eierstokjes te vinden zijn dus vaak de buik wat meer door elkaar geshuffeld wordt. Je kan je voorstellen als alles van binnen een beetje van zijn plek verschoven is dat je dat daarna aardig voelt. Ik begreep dat hij een aardige flinkerd is..
Heb je nog medicijnen meegekregen?Geen medicijnen ze hebben een antibiotica prik en pijnstiller van de da gehad

Dan vind ik het ook een vreemde situatie dat je zelf het kooitje niet nagekeken hebt, maar je gaat er uiteraard vanuit dat het goed is als hij daar vandaan komt. Was hij in het kooitje al in paniek? Zag je aankomen dat hij zo tegen het deurtje zou beuken?De Da wilde niet ons eigen kooitje meegeven omdat dat van hun veiliger was we mochten niet mee ze in het kooitje doen, ze werden gebracht. Alles leek rustig totdat mijn vriend buiten stond en Link vanuit niks in een keer door het deurtje was
In angst en stoned van de narcose doen ze rare dingen. Daarom zeggen we vaak dat ze 1 a 2 weekjes beter binnen kunnen blijven om zeker weer op goede sterkte te zijn. Ik denk dat hij zich gewoon ergens heeft verstopt ivm angst en omdat hij zich helemaal niet lekker voelt. Hij zal niet zo gauw een lange wandeling gaan maken. Het nadeel is wel dat andere beesten het direct merken dat hij zwakker is.
Woon je al lang in het huis waar je nu woont? Je staat er soms heel gek van te kijken, maar ze vinden bijna altijd de weg terug naar huis, maar het kan dus zijn dat hij de weg kwijt is geraakt door dat hij er niet helemaal bij was toen hij weg rende.Het huis waar we nu wonen daar is hij geboren

Ik zag dat je hem niet gechipt hebt? Waarom heb je dat niet direct laten doen toen hij onder narcose was? Als het al zo'n angstige kat is..
Zijn jullie wel goed geinformeerd door de dierenarts?Geen info verder gehad en had hem idd moeten chippen domme fout

Ik vind het goed dat jullie flyers hebben opgehangen en het overal hebben doorgegeven!

Wat zullen jullie je ontzettend ongerust maken! De andere 2 katten zijn van slag door de sterrilisatie en doordat ze de andere kat missen. Maar jullie spanning en verdriet merken ze ook heel goed. Het is dus een mengsel van een aantal dingen waardoor ze zo reageren. Ga ze vooral niet teveel aandacht geven dit kan afrechts werken. Probeer ze net zoveel aandacht te geven als normaal (iets meer vertroetelen is helemaal niet erg uiteraard) maar in deze situatie moet je uitkijken dat je het niet versterkt.
Ik ben erg benieuwd wat je op mijn vragen beantwoord, misschien kan ik je hier dan nog wat informatie over geven.

heel veel sterkte en succes.
Groetjes!

Bedankt voor je info!