Dotje stopt met de pil!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Dotje stopt met de pil!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:52

Jaja, vandaag is het zover. Dotje gaat stoppen met de pil, om weer krols te worden en een dekking
te krijgen van een prachtige ragdoll blue point. Echter wordt het nog een heel dillema met een buitenkat, waarschijnlijk ga ik zo'n lijn halen, waar ze toch even mee naar buiten kan, mits wij thuis zijn natuurlijk en dan beperkt tot een half uurtje. Is eventjes zielig, maar daarna als ze drachtig is, mag ze weer doen wat ze wil! Hebben er hier mensen ervaring met het stoppen van de pil? Heb met de DA overlegt, deze wist te vertellen dat dat heel erg verschilt per poes, de een is na 10 dagen al krols, de ander na 3 maanden. Dus wordt heel erg afwachten en dotje goed in de gaten houden!

Anoniem

Re: Dotje stopt met de pil!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:51

Hoe oud is de toekomstige moederpoes, en zijn beide ouders getest en goedbevonden?

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 22:26

Moeder is in oktober 1 jaar geworden, ze zijn inderdaad beide getest, moeder heeft al eens een slipnest gehad met de 7 maanden (ontsnapt terwijl ze 2 dagen later naar de da moest..) dit is allemaal heel goed gegaan, vandaag bij de da geweest en gevraagd of echt alles oke was :) en dat was, gelukkig. Ik hoef geen negatieve reacties op een ''pretnest'' fokken. vorige keer was ze dus ongewild zwanger geraakt, en daar zijn alle kittens van verkocht, dit wordt ook een aparte combo dus ik weet haast zeker dat ik er zoweizo al 3 kwijt ben :) maar dat is nog zo ver weg..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:23

Aniekepiek schreef:
Ik hoef geen negatieve reacties op een ''pretnest'' fokken.

Waarom open je dan eigenlijk een topic?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:26

Omdat ze graag ervaringen van anderen wil hoe het is gegaan nadat ze hun poezen hebben laten stoppen met de pil...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:27

Omdat ze wilt vertellen dat haar kat gestopt is met de pil, dat ze er een nestje mee gaat fokken, dat graag wilt vertellen en ervaring wilt kunnen uitwisselen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:28

Ken alleen mensen die de poezenpil gebruik(t)en omdat ze serieus aan het fokken zijn :) Slipnesten valt imo niet onder fokken :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:30

Als je een kat net hebt en nog geen pil hebt kunnen geven of bent vergeten..tsja dat kan gebeuren. Nu krijgt de kat een tweede en dit keer 'officieel' netje. Geen probleem toch. Van je fouten kun je leren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:31

Ze heeft het over een pretnest en een 'aparte combo', dus sorry... kan dit niet serieus nemen :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:32

Ze zegt dat ze niet een pretnest wil fokken (daarbij doelt ze op vorige keer). Aparte combo kan toch als beide ouders gewoon goed getest zijn en er nu al vraag is naar de kittens?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:34

Als jij een ragdoll op een weet-ik-het-wat-moeder-is (in elk geval geen ragdoll) zet, dan is het een kruising, oftewel... niets meer dan een HTK kat :)
Vind het oprecht jammer dat mensen op deze manier vermeerderen, er staan straks weer dozen kittens langs de weg en anderen 'fokken' (vs. vermeerderen) om vervolgens 150 euro per kitten te beuren.

Sorry, ik ben nou eenmaal te gek op katten om me hierin te kunnen vinden :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:37

Als TS mensen blij maakt met deze kruising vind ik er persoonlijk niks mis aan. Alleen als ze er idd die bedragen voor gaat vragen die niet reeel zijn wordt het idd een ander verhaal.
Maar goed we zijn off-topic bezig geloof ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:42

Het punt is dat mensen graag een mooie kat willen die niet teveel kost, dus dan komen ze vaak uit bij een kruising.

Vind het ook altijd zo'n onzin als mensen een lieve poes hebben waar anderen een kitten van willen hebben en dat er dan wordt gezegd: 'maar ik heb al huisjes voor mijn kittens'. Sja... als jij ervoor zorgt dat die kittens er niet komen, dan kunnen die huisjes een ander kitten redden. Vind het hartverscheurend wat er gebeurt met veel kittens en andere mensen werken zonder schroom mee aan dierenleed, spijt me, kan er weinig anders over zeggen :)

Maar goed, dit is inderdaad offtopic. Ik kan alleen maar hopen dat er meer mensen zijn met een goed dierenhart die besluiten een afdankertje te helpen ipv van een kruising aan te schaffen die is 'gefokt' om de centen :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:46

Tsjaaa..... niet iedereen heeft 500 euro over voor een raskat met stamboom, die ze zoveel gekost heeft dat ze ze vervolgens niet buiten durven te laten uit angst voor diefstal...

Los van het feit dat niet iedereen de centen heeft voor een dure raskat en juist heel blij is met een dergelijke kruising...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:51

Sja, als je iets goeds wilt dan moet je ervoor betalen :)
Een kruising is niets meer dan een HTK kat, dus ook niets waard :)

Mij zul je niet horen zeggen dat je niet blij kunt zijn met een HTK, heb er 8 in huis, ben gek op ze, allemaal dumpdieren :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:53

Wat heet goed? Dat is voor een ieder anders...Dat zou voor mij ook niet direct een raskat hoeven zijn..

Tja, je zult toch ook moeten ontwormen, enten, chippen en een paspoort, lijkt mij... dus onkosten + extra, lijkt mij reeel.. Geloof ook niet dat ze het doen om eraan te verdienen...
Laatst bijgewerkt door Suelza op 13-01-10 02:54, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:54

Waarom dan wel?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:54

Quellian schreef:
Waarom dan wel?

Omdat ze graag een nestje willen fokken...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:58

Omdat kittens zo schattig zijn? De dozen kittens staan binnenkort voor het oprapen :) Dus ben nog steeds benieuwd waarom ze dan zo graag een nestje willen :)

Ik vind veulens ook geweldig, misschien dat mijn merrie wel bereid is te gaan liggen voor de Shethengst van de buren? Hebben we er ook weer potentiele frikandellen bij :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:03

[quote="Quellian"]Als jij een ragdoll op een weet-ik-het-wat-moeder-is (in elk geval geen ragdoll) zet, dan is het een kruising, oftewel... niets meer dan een HTK kat :)
[\quote]

dan zou elke bestaande kruising ook een HTK kat moeten zijn, elk ras is uit kruisingen ontstaan.

ik snap je punt, er zijn veel broodfokkers.
maar dan zouden we net zo goed kunnen zeggen, geen honden/katten/vogels meer fokken totdat de asiels leeg zijn.
dan is er ook geen probleem meer dat er geen plek is voor dieren. :)

edit: let op dat als ze krols is dat ze niet ontsnapt, ze willen dan nog wel eens gaan rousen, en dan heb je nog niet je geplande nestje :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 03:08

Alle dieren zijn uit kruisingen bestaan, maar er zijn rasverenigingen om bestaande lijnen zuiver te houden en bepaalde kenmerken erin te houden, dit geldt ook voor alle diersoorten.

Lijkt me een goed streven om alle asiels leeg te halen en dieren massaal te laten neutraliseren, maar helaas is dat niet mogelijk... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:06

Ik kan me het vorrige topic van TS nog wel herinneren, toen deze poes nog piepjong was. (5 maanden)en je al over een nestje begon.
Jammer dat het dan toch mis is gegaan en de moederpoes zo jong moeder moest worden, was er nog niet eens klaar voor (Was nog een peuter)
Waarom heb je ze niet laten aboteren voor haar \gezondheid?
Dan mijn tweede vraag waar is moederpoes op getest? En vaderpoes?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:05

Er zal zowiezo niet gestest zijn op FeLV (leukemie) en FIV (aids). Want het lijkt mij dat er geen enkele cattery is die een dekkater beschikbaar stelt om een poes te dekken die ook buiten komt bij vreemde katten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:23

Je zegt dat ze met 7 maanden een nest heeft gehad. Dat is dus in mei geweest als ze in oktober een jaar is geworden .. Vind je het nu dan niet erg snel , voor een pretnest wederom ?

Ik zou zeker tot april/mei wachten met van de pil halen, het is sowieso een aanslag op het lichaam en ZEKER een nest met 7 maanden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:57

Laika schreef:
Er zal zowiezo niet gestest zijn op FeLV (leukemie) en FIV (aids). Want het lijkt mij dat er geen enkele cattery is die een dekkater beschikbaar stelt om een poes te dekken die ook buiten komt bij vreemde katten.

vergeet de HCM, PKD en CIN niet!
Ragdolls staat er om bekend veel HCM in de lijnen te hebben, lijkt me zaak dat de kater daar in ieder geval wel op getest is??

even mezelf quoten uit ander topic:
cissy schreef:
lees hier maar eens: http://gezondheid.noorseboskatten.net/bestanden/HCM.htm
en dit aangrijpende verhaal van Anne http://www.boskatblad.nl/Het%20verhaal% ... 20tijd.pdf
als je meer over HCM in de dagelijkse praktijk wilt weten kun je Coby Reedijk contacten http://www.elivagar.net/cat_elivagar/

wat betreft stoppen met de pil, de ene poes is zo weer krols terwijl de andere maanden op zich kan laten wachten, je moet haar in ieder geval niet meer buiten laten want er zijn ook poezen die 'stil' krols zijn en waaraan je niet ziet/merkt dat ze krols zijn.....