Kat poept in tuin van buren...... buren boos.... en nu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gevonden

Kat poept in tuin van buren...... buren boos.... en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:28

HELP HELP HELP

Ik word vandaag aangesproken door de buurvrouw over het poep gedrag van mijn kat.

Hij gebruikt hun tuin als WC! Erg vies natuurlijk zeker als het van andermans kat is.

Ze heeft al korrels in de tuin gegooid maar dit werkt niet.

Wil er wel van alles aan doen om dit te verhelpen.

Dus als jullie tips hebben om de kat uit de tuin van de buren te houden dan hoor ik het graag

Alvast bedankt

Air

Re: Kat poept in tuin van buren...... buren boos.... en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:29

Is je tuin omheind?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:30

Nou, onze kat zat steeds bij de achterbuur man op de voilere, hij heeft toen twee keer de tuinslang erop gezet en toen wistie wel dat hij daar niet meer moest komen. Maargoed, met dit weer natuurlijk ook geen pretje ..... Je hebt toch een bepaalde geur waar katten niet van houden, dat er ook voor zorgt dat katten niet aan de bank krabben enzo ?

Britt

Re: Kat poept in tuin van buren...... buren boos.... en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:30

Je tuin afzetten zodat je kat er niet meer uit kan. Jou kat, jou verantwoordelijkheid, niet die van je buren ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:31

Is maar 1 tip voor: eigen tuin omheinen zodat kat er niet meer uitkan, of kat binnen houden. OK, twee tips :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:31

BrittKitt schreef:
Je tuin afzetten zodat je kat er niet meer uit kan. Jou kat, jou verantwoordelijkheid, niet die van je buren ;)

Ze zegt toch ook nergens dat ze er niks aan wil doen, er staat juist dat ze er alles aan wil doen.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:33

daar gaan we weer :x mensen met dieren moet zorgen dat hun dieren geen overlast aan andere geven ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:33

Vind het vreemd dat ze daar zo boos over zijn!
verder geen oplossingen/tips!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:34

marialva schreef:
daar gaan we weer :x mensen met dieren moet zorgen dat hun dieren geen overlast aan andere geven ;)

Heb je niet geleerd te LEZEN?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:34

enniee schreef:

Als je kat elke dag bij de buren poept zijn dat heel wat drollen in een jaar..... ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:35

enniee schreef:

Waarom vreemd?
Als je zelf geen katten hebt, zit je niet op de stront van andersmans dieren te wachten.

TS: Ik denk dat de beste oplossing is om de tuin te omheinen zodat je kat niet meer in de tuin van de buren kan komen. Die sprays en korrels helpen niet, tenminste die wij uitgeprobeerd hebben niet.

Air

Mensen dit is geen discussie topics over het wel niet loslaten van een kat, dit gaat erover voor tips voor de TS wat ze er aan kan doen! :roll:

Lein_

enniee schreef:

Gek he, schijt van andermans kat in je tuin?
Geen probleem joh om dat elke dag lekker op te ruimen :D

Als ie daar ook plast...peper strooien :Y)

Emilia

Bij die dierentuin in Emmen kan je tijgerpoep kopen. Schijnt heeeeeeeel goed te werken. Katten worden er bang van en poepen niet meer in de tuin.

*vraagt zich alleen af of je nou beter tijgerpoep of kattenpoep in de tuin kan hebben*

marielle231

Ibbel schreef:
Is maar 1 tip voor: eigen tuin omheinen zodat kat er niet meer uitkan, of kat binnen houden. OK, twee tips :+

helemaal mee eens :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:36

marielle231 schreef:
Ibbel schreef:

helemaal mee eens :D

Er zijn nog wel meerdere manieren hoor :) Geloof dat er ook een apparaatje is dat er voor zorgt dat de kat niet over en bepaalde grens gaat, ben alleen de naam kwijt.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:37

kat binnenhouden/ tuin goed afzetten/ kat alleen aan tuigje buiten/ verhuizen naar het buiten gebied.! ( 4 tips!)

Heb vroeger heel wat kattenpoep uit mijn zandbak moeten halen toen de kids nog klein waren, was niks niet grappig katten stront van hun knuistjes en kleertjes te moeten wassen! Tegenwoordig heb ik een kat etende jack x boerenfox en een lab met flinke WOEF, misschien een goede tip voor je buuf!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:39

x_Marr schreef:
marialva schreef:

Heb je niet geleerd te LEZEN?

hey hey hey ik heb je niets misdaan ofzo hoor! rustig aan joh! ik heb inderdaad gelezen, maar als TS de knop zoeken had gebruikt dan had ze daar zat topics over kunnen vinden! dus even over LEZEN gesproken
buiten dat lijkt het me erg logisch dat je moet zorgen dat je dier geen overlast aan andere moet bezorgen ;)
en vindt ik jou reaktie erg overbodig om zo op mij te reageren......................

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:40

marialva schreef:
hey hey hey ik heb je niets misdaan ofzo hoor! rustig aan joh! ik heb inderdaad gelezen, maar asl TS de knop zoeken had gebruikt dan had ze daar zat topics over kunnen vinden!
buiten dat lijkt het me erg logisch dat je moet zorgen dat je dier geen overlast aan andere moet bezorgen ;)
en vindt ik jou reaktie erg overbodig om zo op mij te reageren......................

Dan kan je dat toch als tip geven ipv. de TS direct weer af te kraken?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:40

capopjekop schreef:
enniee schreef:

Waarom vreemd?
Als je zelf geen katten hebt, zit je niet op de stront van andersmans dieren te wachten.

TS: Ik denk dat de beste oplossing is om de tuin te omheinen zodat je kat niet meer in de tuin van de buren kan komen. Die sprays en korrels helpen niet, tenminste die wij uitgeprobeerd hebben niet.

Ik heb wél katten en ik zit alsnog niet op de stront van andermans dieren te wachten :D
Mijn katten zitten netjes binnen en ik wordt stapelgek van de katten die hier een kijkje komen nemen om te knokken met die van mij (met gaas er tussen, maar het gaat er flink op). Ik probeer andere mensen geen overlast te bezorgen door mijn beesten binnen te houden (en mij het leed te besparen van een dode kat met een weg naast de deur), dus zou ik het op prijs stellen als anderen er ook zo over dachten, helaas is dat niet zo met twee honden en twee katten op korte afstand die alle herrie van de wereld lijken te maken :=

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:42

mens ik kraak niemand af dus doe even normaal en reageer ff niet zo fel?? dit alles kon je ook op een normale toon zeggenik geef de TIP dat ze moet zorgen dat ze geen overlast moet bezorgen aan een ander met haar dier ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:43

Emilia schreef:
Bij die dierentuin in Emmen kan je tijgerpoep kopen. Schijnt heeeeeeeel goed te werken. Katten worden er bang van en poepen niet meer in de tuin.

*vraagt zich alleen af of je nou beter tijgerpoep of kattenpoep in de tuin kan hebben*

Hahaaha! :D echt?

Je kan ook de buren helpen heel de tuin te bestraten,gaat je kat vanzelf ergens anders heen... ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:45

Nou het ''daar gaan we weer :x'' vond ik nou niet heel aardig overkomen :)
En ik dien liever niet zo aangesproken te worden als je het erg vindt? Komt nogal fel over namelijk.

Die tip is niet nodig want er staat al in haar openingspost dat ze er wat aan wil doen ;)

Kan je trouwens met leestekens en hoofdletters ed. praten? Leest wat makkelijker :)

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:47

HO Ho mensen geen rel topic van maken hoor, dit is niet mijn bedoeling.
Buurvrouw is niet echt boos maar bedroeft en dat kan ik me heel goed voorstellen.... zou ik ook zijn.
Tuin is omheind maar hebben aan de voorkant een carpoort en tja die kan ik niet dichtzetten. En als ik de kat in de tuin will houden zal ik ook een dak moeten plaatsen over de tuin anders gaat ie via de heg er toch wel uit,
Kat binnen houden is helaas ook geen optie, daar hij altijd boerderijkat is geweest en niet graag binnen is.
Het gekke vind ik dat we al vijf jaar hier wonen en sinds een paar weken dus pas de tuin van de buren gebruikt.
En wat de zoekfunctie betreft...... sorry vergeten ga het nu gelijk doen

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:48

Wij zijn in dit geval "de buren". Op de open plekken hebben we inmiddels een goede laag cacaodoppen gegooid. De tuim omheinen vonden we net weer wat te overdreven.

Natuurlijk is het niet erg fijn als de kat van je buren in je tuin poept.. maar wat wil je er aan doen? Zo'n beestje zeggen dat ze dat voorlopig maar eens niet moet doen? Ik vind het een beetje de verantwoordelijkheid van beiden. Maar de katteneigenaar kan er (behalve binnenhouden) minder aan doen dan de mensen die er last van hebben.