Zorgen om hond (11 jaar)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Zorgen om hond (11 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 22:52

Na aanleiding van dit topic Lotus83 @ [BB] Hond alweer Hotspot? open ik een nieuwe omdat het inmiddels niet meer om de hotspot gaat. (dat gaat namelijk heel goed)

Ik heb een dag of 2 geleden, een knobbel ontdekt onderaan de ribben (rechts) van mijn hondje.
(Gek genoeg zijn nu ook zijn neusvleugels stuk)

Vandaag een da assistente gesproken en zij was er niet heel positief over, aangezien deze knobbel aan het bot vastzit, wat kan duiden op een bottumor.

Ik weet het, ik moet wachten tot morgen, dan kan ik de da bellen, al zou ik dat het liefst nu doen maar ja...

Zijn er hondenbezitters die hier ervaring mee hebben?

Ik maak me zorgen ;(

Pollewoppy

Re: Zorgen om hond (11 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:54

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je even heel veel sterkte wensen. Ik duim voor jou en je hond!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 22:56

Pollewoppy schreef:
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je even heel veel sterkte wensen. Ik duim voor jou en je hond!

Dank je wel.....

Mijn zus haar hond (inmiddels overleden 15 geworden) had heel veel knobbels
Dit was steeds niks, maar dat waren, voor zover ik me kan herinneren meer zwefende, die je ook meer kon vastpakken
Uiteindelijk kreeg hij wel kanker in zijn achterpoot, maar dat is niet de doodsoorzaak geweest...

Zij zegt; maak je geen zorgen, krijgen veel oudere honden, maar ik maak me wel zorgen!

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:57

Onze hond heeft het ook. Hij had er zelfs meerdere. Vorig jaar rond februari hebben ze ze eruit gehaald. Achteraf bleken ze allemaal wel goedaardig te zijn. 1 was aan de schedel vergroeid, en de ander ergens in de buurt van de longslagader.
Inmiddels heeft hij ook alweer een bultje bij zijn ribben. Laatst hebben ze een biopsie gedaan, maar het was gewoon een onschuldig gezwelletje.
Ik hoop voor jou dat het voor jouw hond ook niet al te ernstig is.
Veel sterkte.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:00

_Cathalijne schreef:
Onze hond heeft het ook. Hij had er zelfs meerdere. Vorig jaar rond februari hebben ze ze eruit gehaald. Achteraf bleken ze allemaal wel goedaardig te zijn. 1 was aan de schedel vergroeid, en de ander ergens in de buurt van de longslagader.
Inmiddels heeft hij ook alweer een bultje bij zijn ribben. Laatst hebben ze een biopsie gedaan, maar het was gewoon een onschuldig gezwelletje.
Ik hoop voor jou dat het voor jouw hond ook niet al te ernstig is.
Veel sterkte.

Laten we dat maar hopen dan!!!

Op google staat dat als het gaat om een gezwel aan/in het bot dat het meestal kwaadaardig is....
Ook de da assistente van vanmiddag zei dat.....

Ik hoop zo dat het niet zo is..
Kan hem nog niet missen, maar heb mezelf gezegd (na dat hij een aantal jaar geleden heel ziek is geweest) dat ik hem niet meer de medische molen in doe.....
Wel medicatie etc. natuurlijk, maar geen operaties etc. meer.....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:31

In de eerste plaats adviseer ik natuurlijk ook een onderzoekje bij de dierenarts. Maar......
Een aantal jaar geleden had mijn JR ook een dergelijk bultje, dierenarts gegaan en ik moest even opletten of het groter werd, 2 weken later even terug komen. Indien de bult dan niet veranderd zou zijn zouden we het eruit laten halen. Toen ik terugkwam bij de DA had er een andere arts dienst, die keek naar het bultje en stelde een hele andere diagnose. Het zou gewoon een bultje op haar rib zijn wat door stoten ergens aan gekomen moest zijn. Nog even een maandje aanzien en dan eventueel weer terug komen. Bult was binnen die maand weer vertrokken en er is tot op heden nooit geen bult meer bij haar gezien. Laat je dus niet direct van de wijs brengen door de diagnose van een dierenarts, ook zij kunnen er wel eens naast zitten!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:34

Laika schreef:
In de eerste plaats adviseer ik natuurlijk ook een onderzoekje bij de dierenarts. Maar......
Een aantal jaar geleden had mijn JR ook een dergelijk bultje, dierenarts gegaan en ik moest even opletten of het groter werd, 2 weken later even terug komen. Indien de bult dan niet veranderd zou zijn zouden we het eruit laten halen. Toen ik terugkwam bij de DA had er een andere arts dienst, die keek naar het bultje en stelde een hele andere diagnose. Het zou gewoon een bultje op haar rib zijn wat door stoten ergens aan gekomen moest zijn. Nog even een maandje aanzien en dan eventueel weer terug komen. Bult was binnen die maand weer vertrokken en er is tot op heden nooit geen bult meer bij haar gezien. Laat je dus niet direct van de wijs brengen door de diagnose van een dierenarts, ook zij kunnen er wel eens naast zitten!

Ik hoop op van alles, zolang het maar geen bottumor is.....

Kan me niet herinneren dat hij zich gestoten heeft, laten we het "hopen"
Alleen, was het bij jou hondje ook een bultje zo hard als steen (of bot) en zat het vast aan zijn ribben?

Was het maar vast morgen.....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:38

Ja, bij mijn hondje was het ook een (zeker voor een klein hondje) behoorlijk bultje en zat vast op de rib. Wij zelf dachten dat ze zich ook nergens aan had kunnen stoten. Later bedachten we dat ze misschien de salontafel wel eens raar geraakt zou kunnen hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:38

heeft ie met zijn neus misschien in de pekel gezeten? dat ze door de irritatie van het zout stuk zijn gegaan?
Laat morgen de dierenarts maar een diagnose stellen wbt dat bultje,het kan zoveel zijn,en vaak valt het mee...hoop ik voor je

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:42

Laika schreef:
Ja, bij mijn hondje was het ook een (zeker voor een klein hondje) behoorlijk bultje en zat vast op de rib. Wij zelf dachten dat ze zich ook nergens aan had kunnen stoten. Later bedachten we dat ze misschien de salontafel wel eens raar geraakt zou kunnen hebben.

Daar zit ik nu ook aan te denken.... of dat zou kunnen....
Kan me zo even niks bedenken

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:43

knollentuin schreef:
heeft ie met zijn neus misschien in de pekel gezeten? dat ze door de irritatie van het zout stuk zijn gegaan?
Laat morgen de dierenarts maar een diagnose stellen wbt dat bultje,het kan zoveel zijn,en vaak valt het mee...hoop ik voor je

Ja hoop ook dat het meevalt, al is het niet gewoon een bultje....

Hij heeft niet met zijn neus in de pekel gezeten..., op het grasveld word niet gestrooid :D

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 08:56

Heel veel sterkte vandaag :(:)

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:16

sterkte vandaag,ben benieuwd welke diagnose de DA stelt vandaag

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:48

Om 14.00 moet ik bij de DA zijn.

Over 2 weken zou hij een bloedonderzoek moeten ondergaan, maar ook dat word vandaag gedaan.

Ik ben zo zenuwachtig...... , ik heb er de halve nacht van wakker gelegen....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:49

Hier gaan de duimen op topspeed dat het allemaal iets onschuldigs is!
Sterkte vanmiddag!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:53

Laika schreef:
Hier gaan de duimen op topspeed dat het allemaal iets onschuldigs is!
Sterkte vanmiddag!

Ik hoop het zo.......

Ik had de assistente aan de lijn en zei alleen maar: Rakker heeft een knobbel op zijn ribbenkast en ze zei direct; dan willen we je hond vandaag nog zien....

Mocht alleen niet meer op google zoeken van haar......

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:57

De vorige hond van mijn moeder had dit ook op latere leeftijd. Bij haar was het ontdekt toen ze 12 was, het was toen onderzocht en weggehaald en het was kwaadaardig. Helaas hielp het weghalen niet want na een half jaar zat er weer een knobbel op een andere plek. Uiteindelijk hebben we haar moeten laten inslapen toen ze 17 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:04

Lotus83 schreef:

Heel verstand advies van haar :) er is immers meer tussen zwart en wit.
Een jaar geleden is mijn lievelingskat geopereerd aan een kwaadaardige tumor (Plaveicel)
en ja wat ga je doen...Zoeken. Wat ik tegenkwam was allemaal gruwelijk en niet zou de operatie geen eens zin hebben, ze is er nu nog gezond en wel de operatie was dus succesvol.
Dus laat je niet gek maken door verhalen van anderen, laat lekker een punctie nemen we gaan duimen voor je.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:17

Veel succes vanmiddag.

Om even op vorige topic op je opmerking in te gaan dat je hond wel een droge huid heeft: dat kan aan het weer liggen. Ik (en nog een aantal mensen die ik ken) heb met dit weer ook last van hele droge handen/soms met kloven. Maar ja, wat doe je daar tegen. Ik smeer mijn handen in met uiercreme, maar je kunt slecht je hond helemaal gaan insmeren met een vettige creme.
Misschien iets van zalmolie over het voer doen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 11:27

Chiqa schreef:
Lotus83 schreef:

Heel verstand advies van haar :) er is immers meer tussen zwart en wit.
Een jaar geleden is mijn lievelingskat geopereerd aan een kwaadaardige tumor (Plaveicel)
en ja wat ga je doen...Zoeken. Wat ik tegenkwam was allemaal gruwelijk en niet zou de operatie geen eens zin hebben, ze is er nu nog gezond en wel de operatie was dus succesvol.
Dus laat je niet gek maken door verhalen van anderen, laat lekker een punctie nemen we gaan duimen voor je.

Dank je wel.....

Ik ben gaan googlen omdat ik dus gistermiddag een da assistente had gesproken en wilde weten wat ze bedoelde....
Tja, daar werd ik inderdaad niet vrolijk van.....

Hoop echt dat het niks is......., althans niks, er zit natuurlijk wel wat, maar niks ernstigs

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 13:33

Stom zeg....

heb net mij da zelf aan de telefoon omdat ik precies wilde weten wat hij gaat doen en even een kosten indicatie.....(niet dat dat me tegenhoud...)

Maar, wat ik vergeet te vragen, zo punctie, gaat dat met of zonder verdoving?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:39

Punctie werd bij mijn hond zonder verdoving gedaan, had een bult bij elleboog. Bleek vetbult (lipoom) te zijn, inmiddels heeft hij nog veel meer lipomen maar dat zit allemaal los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:40

Ligt eraan hoe je hond reageerd en waar het zit. Bij de ribben heb je een veiligere plek dan bv in het gezicht.
is jou hond rustig en niet agressief dan kunnen ze zo wat cellen wegtrekken met een injectienaald, soms kiezen ze voor opereren en daarna opsturen. Afhankelijk van nogal wat factoren.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 13:52

Mijn hond blijft zeker niet rustig zitten :n
Die doe ik bij de da altijd een snuitje om..., ik ben de enige die alles met hem kan doen.

Hij krijg een punctie...., afhankelijk daarvan worden er foto's gemaakt......

Zal wel zonder verdoving gebeuren dan..., brrr

Dit is hem trouwens: hij is er dol op om in het zonnetje te liggen

Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:31

Ik ga naar de dierenarts....

Ben bloednerveus.., probeer het wel te onderdrukken voor mijn hondje....

Duimen jullie voor ons???

Tot straks