Over een van onze landen loopt een wandelpad. Dit pad is begrensd door een sloot en schapengaas. Aan de andere kant van de sloot lopen, achter twee rijen schrikdraad, onze ponnies. Aan het begin van het pad staan maar liefst twee borden dat hondenbaasjes hun honden moeten aanlijnen.
Nu is het zo dat eigenlijk iedereen z'n hond óf goed onder controle heeft, of aan de riem laat lopen. Met uitzondering van eentje.
Hond in kwestie luistert níet naar baasje in kwestie. En hondje in kwestie gaat langs mijn toegangshek, half door de sloot om zich keer op keer op mijn erf te melden. Alwaar 'ie zich ook niet door baasje laat vangen, wat op zich komische taferelen oplevert
. Ik heb 'm al een eens klem moeten zetten in m'n hooiberg, en de laatste keer moesten we 'm met een bal van het erf af lokken. Toen dit gebeurde, heb ik maar eens aan het baasje voorgesteld haar hond aan te lijnen. Eerder had ik al uitgelegd dat ik er niet op zit te wachten dat het dier m'n weiland inrent (wat me met 3 lagen schrikdraad niet heel waarschijnlijk lijkt, maar toch...). Heb gezegd dat de hond een fatale klap kan krijgen, maar dat vindt ze niet erg want 'dat is dan z'n eigen schuld'. Heb gezegd dat het een dure verzekeringskwestie gaat worden als haar hond mijn ponnies iets aandoet, daarvan leek ze meer te schrikken. Maar wat schetst mijn verbazing? In plaats van dat ze de riem, die ik uit haar jaszak zag bungelen, aan haar hond vastklikt, zegt ze dat ik nóg meer hekken moet zetten...
Ik was zo met stomheid geslagen dat ik nog net wist uit te brengen dat dat me nogal de omgekeerde wereld leek en heb er nogmaals op aangedrongen dat ze haar hond zou aanlijnen. Maar de volgende dag liep het beest weer los... Hebben jullie tips?
) Is het zooooo opgelost
Toen ik 2 jaar geleden een nieuwe jonge hond erbij kreeg heb ik zon draadje voor de paddocs langs en achter de bak langs gespannen. Om haar duidelijk te vertellen dat ze en niet op de paddocs hoort te komen en niet voorbij de bak mag. Mijn honden lopen gewoon los op het erf, en met behulp van dat draadje weet zij nu precies waar ze wel en niet mag komen
.Zijn hond zat steeds bij onze achterdeur te wachten tot ik buitenkwam met de onze,om ze dan vervolgens te grijpen.rotbeest.