Hond dekt teef, teef in kreukels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Hond dekt teef, teef in kreukels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:28

Het gaat niet om mijn reu of teef maar om de reu van mijn moeder.

Het is een vrij dominante tervuernse herder reu die omdat hij zo dominant is nooit losloopt.
Hij is ongecastreerd. Maar goed...helaas heeft hij in een onbewaakt ogenblik de tussendeur van het huis openkregen terwijl de buitendeur open stond. Mijn moeder en broer hadden dit niet door.
Totdat er ineens een vrouw aangerent kwam met het verhaal dat onze hond op haar hond(een labrador) 'vastzat'.
Nou ja uiteindelijk hebben ze besproken dat de hond naar de dierenarts zou gaan voor een pil om te voorkomen dat ze zwanger werdt.
Dit is ongeveer 1 maand geleden.

Nu kwam die vrouw (waarvan die hond niet is, die was van haar baas) woedend aan de deur omdat de hond op het randje heeft gelegen. De teef schijnt, volgens haar, van binnen helemaal kapot te zijn geweest en moest gesteriliseerd worden.
De teef was loops en liep dus ook los.

De rekening bedraagt 400 euro. Nu hebben we natuurlijk de rechtsbijstand verzekering gebeld en we moeten de rekening naar ze toesturen. Maar die vrouw kan die rekening niet vinden. Dus we hebben niks op papier gezien of wat dan ook.

Mijn vraag, wat zouden jullie doen?

Cassidy

Re: Hond dekt teef, teef in kreukels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:30

Niet betalen. Hoezo van binnen open? Hebben ze de reu van haar afgetrokken of zo?
Het klinkt ernaar dat ze de kosten voor de sterilisatie op je moeder willen verhalen. Ik zou even contact opnemen met je WA verzekering, en je rechtsbijstand inschakelen.
En de rekening van de DA zou ik willen zien, en ook een gesprek met de DA willen hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:32

Zonder die rekening zou ik niet betalen , de verzekering wil die rekening toch ook zien en het wordt een raar verhaal van die vrouw...ze weet dat ze iemand anders ervoor wil laten betalen dus dan zorg je ervoor dat je die rekening aan die ander kunt geven.

Heeft ze geen rekening dan wordt het een heel ongeloofwaardig verhaal. Laat haar maar lekker naar de DA gaan voor een nieuw afdrukje van die rekening :)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:33

Zonder rekening van DA en een gesprek met hem zou ik nog geen cent aan ze uitgeven. Kom eerst maar op met alles, dan zou ik pas verder zien.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:37

Ik ga mee, niets betalen. Hoe kan het dat die labrador teef van binnen helemaal kapot is?
Zo veel verschil zit er toch niet tussen de grootte van een heder en een labrador?

Vjestagirl

Re: Hond dekt teef, teef in kreukels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:39

Ik zou idd eerst een dierenarts rekening willen zien. En ik zou voor willen stellen dat jullie ieder de helft betalen, een loopse teef los laten lopen is namelijk ook niet netjes.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:40

Zonder rekening valt er imo niets te betalen, voor hetzelfde geld zuigt mevrouw het uit haar duim (vind het ook een erg vreemd verhaal van haar overigens, maar dat daargelaten). Mevrouw zorgt maar mooi voor een nieuwe rekening, dan zou ik pas contact opnemen met de verzekering. :)

Edit: En even nachecken bij de dierenarts wat er precies aan de hand was met het teefje, kan evengoed dat ze haar wilde laten steriliseren zonder dat er iets van binnen kapot was door jullie reu. Dan is het ook mooi makkelijk om het op jullie te verhalen.
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 07-01-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:41

Niet betalen.

Je moet een loopse teef niet los laten lopen.

Zolang ze die rekening niet hebben, al helemaal niet.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:43

Niet dat ik weet..er lag toen een hoop sneeuw volgens mij hebben ze wel gepoogd met sneeuw op de reu er er vanaf te krijgen. Maar daar reageerde hij niet op en bleef rustig staan. Maar ja ik ben er niet bijgeweest heb alleen de verhalen van mijn broers gehoord.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:43

Vind het ook een raar verhaal hoor, had toch eerst graag 100% zeker willen weten of de hond schade heeft aangericht bij de teef door de dekking.
Het is zo wel erg makkelijk om de kosten van de sterilisatie op jullie te verhalen....

Verder ook een stukje eigen verantwoordelijkheid wbt. het laten loslopen van een loopse teef. Maar goed, het is al geschied...
Ze hebben er hopelijk van geleerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:44

Inderdaad, die vrouw moet haar zaak eerst maar gewoon bewijzen.
Als ze een rekening claimed bij jullie, moet ze die rekening uiteraard ook overhandigen. Want een rekening kun je ook pas betalen als je hem hebt. Lijkt me logisch.

Als ze die rekening niet meer heeft, kan ze bij haar DA gewoon een kopie opvragen.
"Kan" of wil ze dat niet, dan is het hele verhaal over die rekening verzonnen.

En ook als ze de rekening heeft, niet zomaar akkoord gaan. Eerst een gesprek aan gaan met de dierenarts, en om bewijzen vragen.

Want waarom komt ze hier pas na een maand mee, en niet direct toen het fout ging?

Een loopse teef los laten lopen is niet handig inderdaad.
Maar ook als een teef wel vast had gezeten kun je soms te laat zijn als er een reu los aan komt rennen.
En ik zou persoonlijk ook niet zomaar tussen een teef en een "vrij dominante herder" springen ;)
De reu had natuurlijk ook niet los mogen lopen zonder begeleiding. Maar ja, een ontsnapping kan gebeuren, en gelukkig zijn er verzekeringen voor dit soort ongelukjes.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:45

De hond kan wel willen weglopen door die sneeuw maar hij kan het gewoon niet, het zwelt op en duurt even voordat dat weer normaal is. Misschien heeft ze zelf wel aan de reu staan trekken..en heeft ze de reu daar ook nog mee beschadigd.

riz95

Ik heb niet echt verstand van honden ofzo.. maar misschien werd hij daar (van het sneuw gooien en hem van haar aftrekken) agressief van dat hij juist door ging?
Laatst bijgewerkt door riz95 op 07-01-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Showpony

Zonder rekening geen cent betalen!!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:48

Yamcha schreef:
Niet betalen.

en al helemaal geen dominante reu die schade aanricht, even reeel blijven.

Ze kan toch zo naam van die DA doorgeven? kun je het navragen en ze kan zelf wel een afdruk vinden/laten maken.
Als ze gesteriliseerd is vanwege deze schade dan heeft ze een goed punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:50

Jenna schreef:
Niet dat ik weet..er lag toen een hoop sneeuw volgens mij hebben ze wel gepoogd met sneeuw op de reu er er vanaf te krijgen. Maar daar reageerde hij niet op en bleef rustig staan. Maar ja ik ben er niet bijgeweest heb alleen de verhalen van mijn broers gehoord.

Als je een reu eraf trekt, terwijl de dekking al bezig is, kun je idd heel veel schade aanrichten, bij zowel teef als reu.

Maar goed, dan heb je die schade wel zelf veroorzaakt, dat moet je dan niet op de eigenaar van de reu verhalen imo.
riz95 schreef:
Ik heb niet echt verstand van honden ofzo.. maar misschien werd hij daar (van het sneuw gooien en hem van haar aftrekken) agressief van dat hij juist door ging?

De penis van de reu zwelt op tijdens de dekking, dan zijn beide honden gekoppeld aan elkaar. Ze dan van elkaar aftrekken kan onvoorstelbaar veel schade aanrichten. Dat hij dan doorgaat heeft niets met agressie te maken. Hij kán er niet eens af, al zou hij willen.

De enige fout die je moeder imo heeft begaan is de deur niet zo afsluiten dat de hond er echt niet uitkon. Hormonen doen veel met een hond, en als hij er uit kan, doet hij dat ook.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:51

Yamcha: Dat vind ik dus ook. Zij beweerd het niet geweten te hebben dat de teef loops was.
Ik vind dat je een dubbele verantwoordelijkheid hebt als je een loopse teef hebt.
Nu heb ik zelf 2 teven, 1 labrodor die niet gesterilieerd kan worden vanwege een hartprobleem en een duitser die nu voor het eerst loops is. Nou geloof me..de spetters vliegen je om je oren als je geen broekje aan doet :D ;)

Daarbij zegt ze dat de teef 8 maanden is en voor het eerst loops was. Ik snap dat niet, mijn beide teven zijn met hun eerste loopsheid echt super duidelijk loops.
En ze beweerd dat er pups in zaten op het moment dat ze geopereerd werd. Nou kan het aan mij liggen maar volgens mij zijn het geen pups binnen een paar uur.

Dus mijn vermoeden is een beetje dat ze hebben gedacht...leuks pups en dat er daarwerkelijk iets mis ging. Maar het idee van fijn de sterilisatie verhalen zou ik ook zo geloven.

Maar goed..als het echt waar is vind ik het wel sneu voor de hond.
Ze zou de rekening gaan zoeken..nou ben benieuwd!Vind eht erg knap dat je die 'kwijt' bent.

Bedankt voor jullie reacties!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:51

Beschadiging vd vulva na een dekking lijkt mij niet direkt de reden om te steriliseren. Wat wel een reden van sterilisatie kan zijn is de mogelijke compicatie van de 'morning after prik' , namelijk een baarmoeder ontsteking. Ik neem aan dat de teef wel de morning after prik heeft gehad en niet bv toch drachtig was, wat nu is afgebroken of daardoor complicaties heeft gekregen.

Als de mevrouw de rekening van de DA niet kan vinden, kan ze de DA even bellen, die kan zo een copietje maken. De DA heeft de teef toch ook gezien bij de 'morning after' ?? en toen was er niets geconstateerd van beschadigingen door toedoen van de dekking ?? Vraag ook meteen even om een copie van de rekening van die 'morning after' afspraak.

Complicatie kan opgetreden zijn en is natuurlijk uiterst vervelend. Rekening zou eigelijk gedeeld moeten worden aangezien beide honden losliepen, maar dat is een persoonlijke mening, ik weet niet hoe dat juridisch ligt. In elk geval altijd een copie van de rekening zien, voordat je betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:51

Jenna schreef:

En dat is maar goed ook.. Dat hij rustig bleef staan....
Ze hadden zijn penis botje wel kunnen breken met dat soort gekke akties!
Iedere honden eigenaar weet toch dat je honden rustig hun gang moet laten gaan als ze eenmaal "vast" zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:54

mltex schreef:
Yamcha schreef:
Niet betalen.

Ze kan toch zo naam van die DA doorgeven? kun je het navragen en ze kan zelf wel een afdruk vinden/laten maken.

De reu was binnen, zelf naar buiten geglipt.

Als ze hem nu buiten los liet lopen, vind ik het nog een ander verhaal.
Jenna schreef:
Yamcha: Dat vind ik dus ook. Zij beweerd het niet geweten te hebben dat de teef loops was.
Ik vind dat je een dubbele verantwoordelijkheid hebt als je een loopse teef hebt.
Nu heb ik zelf 2 teven, 1 labrodor die niet gesterilieerd kan worden vanwege een hartprobleem en een duitser die nu voor het eerst loops is. Nou geloof me..de spetters vliegen je om je oren als je geen broekje aan doet :D ;)

Daarbij zegt ze dat de teef 8 maanden is en voor het eerst loops was. Ik snap dat niet, mijn beide teven zijn met hun eerste loopsheid echt super duidelijk loops.
En ze beweerd dat er pups in zaten op het moment dat ze geopereerd werd. Nou kan het aan mij liggen maar volgens mij zijn het geen pups binnen een paar uur.

Dus mijn vermoeden is een beetje dat ze hebben gedacht...leuks pups en dat er daarwerkelijk iets mis ging. Maar het idee van fijn de sterilisatie verhalen zou ik ook zo geloven.

Maar goed..als het echt waar is vind ik het wel sneu voor de hond.
Ze zou de rekening gaan zoeken..nou ben benieuwd!Vind eht erg knap dat je die 'kwijt' bent.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind ook dat je een dubbele verantwoordelijkheid hebt als je een loopse teef hebt.
Heb overigens nog nooit een teef gekend aan wie je het niet merkte..... en als je het dan aan de teef nog niet merkt (kan ik me niet voorstellen) dan toch zeker wel aan de andere honden (zowel aan reuen als teven).

vind dat maar een vreemd verhaal.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:54

Hypofocus schreef:
Iedere honden eigenaar weet toch dat je honden rustig hun gang moet laten gaan als ze eenmaal "vast" zitten...

Blijkbaar niet, anders had ze wel anders gereageert...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:55

Klopt ben het er ook helemaal mee eens dat de reu nooit had mogen ontsnappen!Ik heb toen ook direct gezegt dat de rekening voor een evt. pil ofzo gesplit moest worden.

En ja bijna iedere hondeneigenaar weet dat..helaas mn suffe broers niet(nu uiteraard wel na een lange preek ;) )
Ik was er niet bij jammer genoeg.
Laatst bijgewerkt door SheMellon op 07-01-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:55

Niet alle teven zijn even duidelijk loops, net als mensen, de een heeft een heftige menstruatie, de ander bloed nauwelijks. Zeker bij minder ervaren hondeneigenaren kan zo'n eerste loopsheid dus wel eens aan het oog voorbij gaan.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:56

Hypofocus schreef:

Hiermee suggereer je dat eigenaars verstand hebben van hun huisdier,
alleen al in de paarden sport is imo al meer dan genoeg bewezen dat dit bij lange na
niet altijd het geval is ;) Maw iedere randdebiel kan een dier kopen.. Maar goed ik wijk te veel af.. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:57

Yamcha schreef:
mltex schreef:

De reu was binnen, zelf naar buiten geglipt.

Als ze hem nu buiten los liet lopen, vind ik het nog een ander verhaal.

Dat is hun verantwoording. Dan hadden ze maar moeten zorgen dat dat niet kon.