Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anne. schreef:Lage luchtvochtigheid? 87% op het moment. De luchtvochtigheid ligt in de winter altijd hoger dan in de zomer.
jowien schreef:Bijvoeren wordt niet snel gedaan bij begrazingsdieren in grote natuurgebieden. Maar wel bij gewoon runderen in een gewone wei hoor (en dat is het geval denk ik in 's Graveland?). Ligt aan hoe de wei er aan toe is, aan de beesten en soms aan de eigenaar.
Ik zou morgen even bellen, zoals Twiggy2008 ook zegt, je maakt je zorgen om die dieren, dan is dat de snelste weg denk ik.
Twiggy2008 schreef:Jowien, ik denk dat de stieren in een weitje staan van NM. Dat is wat Ninx bedoelt. NM heeft in die omgeving ook heel veel kleinere stukjes land, waar vee op staat. En dan is voedsel zoeken wat lastiger, op zo'n kleiner stukje.
De runderen hier bij ons op de hei worden inderdaad niet bijgevoerd, die zoeken gewoon zelf naar hun eten. Al hoewel ik ook vind dat hiervoor uitzonderingen horen te zijn....... Want ook die gebieden zijn uiteindelijk afgezet.
Vjestagirl schreef:Ze voeren in principe nooit bij.

nickyu schreef:Vjestagirl schreef:Ze voeren in principe nooit bij.
dacht meer "uit principe"
jaarlijks sterven er dieren die in beheer zijn van natuurmonumenten
de hongersdood .. omdat bijvoeren niet natuurlijk zou zijn
uiteraard is ze opsluiten achter draad in een te klein gebied uiterst natuurlijk....
als dit een weide gehuurd is door boer , tja dan MOET er ineens wel bijgevoerd worden indien de weide niet genoeg blijkt te zijn .. maar is het een begrazings gebied
tja dan schijnen er toch andere regels betreffende welzijn van het dier te zijn ..