Toen we haar nog niet zo lang hadden, had ze blaasontsteking en toen hebben we haar dus wel moeten vangen. Uiteindelijk zonder handschoenen omdat ik anders helemaal niet meer in haar buurt kon komen. De nekreflex werkte bij haar niet. Ik heb haar indertijd gevangen en in haar nek gepakt met mijn rechterhand waarna ze mij in mijn linkerpols heeft gebeten en NIET MEER LOSLIET EN OOK DOORBEET. Dit tot 2 keer toe. Uiteindelijk haar toch in box gekregen bij nog een nieuwe vangpoging (ik weet niet meer of we toen toch handdoeken gebruikt hebben). Dus haar naar DA gebracht en zelf door naar het ziekenhuis
Bij het ophalen bij dierenarts ook handdoeken gebruikt, daar sprong ze van onderaf doorheen en ze klom tegen de muren op van angst! Uiteindelijk heb ik haar met mijn handen onder haar buik opgepakt en in een box gekregen.
Hoe ver zijn we met haar? Ze laat zich aanhalen, ze ligt bij ons op bed en komt aaitjes eisen. Ik kan haar nu met 2 handen aaien (als voorbereiding op het oppakken) maar oppakken zelf lukt haast niet want ze is snel. Dus ik oefen meestal op bed als ze daar ligt met 1 of 2 handen en ook onder haar buik etc.
DA adviseert valium geven. Vorige week half tabletje uitgeprobeerd; ze was wakker maar wel erg dapper voor haar doen. Ik kan dosis verhogen naar 3/4 en kijken of ze zich dan laat pakken, maar ik heb mijn twijfels.. Het is een wit lapje en ze is erg slim, bijdehand en toch bang om gevangen te worden.
DA adviseert evt kattenvanger met schepnet...
Wat denken jullie? Hebben jullie nog tips? Zijn er middelen om te geven waardoor ze slaperig zou worden? HELP, ik wil haar uiteraard graag meeverhuizen maar liefst met zo min mogelijk stress voor haar en niet weer een pols met diepe gaten er in voor mij
zoiets zou ik ook proberen. Een grote bench/box, nu al aan laten wennen en binnenin voeren.. En als je gaat verhuizen voer je ze gewoon weer daar binnen en doet de deur dicht. Als ze samen zijn is het altijd minder eng, als je andere katten zich rustig houden
Je hoeft ze er niet allemaal in de stoppen, misschien gewoon twee beste vriendjes? En de rest gewoon in een kattenmandje meenemen.