Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

geerke schreef:ik zou wel een wak slaan,maar het dan ook open houden.
Wa wij vroeger deden,is stro op het ijs langs het wak leggen.
Zo vriezen de eendjes niet vast.
Niet te dicht aan de kant in verband met honden..
Annetu_@
Hoezo met moeder natuur moet je je niet bemoeien?
Zit jij ook in een grot met een berenvel om dan?
Annettu_ schreef:Nee maar mij is geleerd dat je je met moeder natuur niet moet bemoeien. Dit is niet de eerste winter dat die eendjes geen wak hebben ofzoiets. Ik zou ze eerder brood voeren en vetbollen geven zoals hierboven al genoemt is.

Annettu_ schreef:Nee maar mij is geleerd dat je je met moeder natuur niet moet bemoeien. Dit is niet de eerste winter dat die eendjes geen wak hebben ofzoiets. Ik zou ze eerder brood voeren en vetbollen geven zoals hierboven al genoemt is.
Nickeltje schreef:Vogels die echt water nodig hebben en het nu ook echt heel zwaar hebben met vorst zijn reigers en aalsgolvers.
(iig niet meer dan andere vogels). Reigers zijn vaak zo slim dat ze een plek opzoeken waar gevoerd wordt, aalscholvers zijn daarin wat schuwer en komen niet zo gauw op mensen af. Als je reigers wilt voeren kun je dit doen met een zak vis van de visboer, stukken vlees (ongezouten, ongekruid) van de supermarkt of je haalt een zak eendagskuikens bij de dierenwinkel en voert die (ontdooid uiteraard). Wel op de plekken gooien waarvan je zeker weet dat het meteen opgegeten wordt door de reigers, anders gaan er honden of katten mee aan de haal